Pierwsza jazda w śniegu - wrażenia TM3 LR AWD

300ps

Zadomawiam się
Panowie, każde 4x4 na śniegu lepiej przyspiesza niż hamuję, to akurat nie jest zasługą naszych Tesli
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
Panowie, każde 4x4 lepiej przyspiesza niż hamuję, to akurat nie jest zasługą naszych Tesli
Lepiej w stosunku do FWD lub RWD, to oczywiste. Ale zawsze ostateczne możliwości przyśpieszania oceniano po drodze i czasie hamowania... A tu wygląda że przyśpieszenie dodatnie jest sporo większe niż przyśpieszenie ujemne po śliskiej nawierzchni i że ta różnica wynika z lepszej kontroli elektroniki silników elektrycznych niż możliwości hydrauliki.
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Auto nie powinno szybciej przyspieszać niż hamować jeśli do napędu używa się wyłącznie kół.

Z jednej strony przyspieszenie jest ograniczone przyczepnością między oponami a drogą a z drugiej strony jak przyśpieszamy to mamy opór powietrza który negatywnie wpływa na przyśpieszenie szczególnie przy większych prędkościach a jednocześnie ten sam opór powietrza wpływa pozytywnie na drogę hamowania bo dodatkowo działa za zatrzymanie auta.
 

danielm

Pionier e-mobilności
ja bym tylko chciał Wam przypomnieć w waszych rozważaniach że wszystkie modele 3 i y są samochodami tylnonapedowymi :) żebyście mi się tu nie rozpędzali za bardzo w wymyślaniu :) napęd przedni jest dodawany tylko przy mocnym przyspieszeniu oraz przy uślizgu tylnej osi by was wyratować :)
 

danielm

Pionier e-mobilności
Auto nie powinno szybciej przyspieszać niż hamować jeśli do napędu używa się wyłącznie kół.

Z jednej strony przyspieszenie jest ograniczone przyczepnością między oponami a drogą a z drugiej strony jak przyśpieszamy to mamy opór powietrza który negatywnie wpływa na przyśpieszenie szczególnie przy większych prędkościach a jednocześnie ten sam opór powietrza wpływa pozytywnie na drogę hamowania bo dodatkowo działa za zatrzymanie auta.
tylko że oprogramowaie ABSu napisał ktoś sto lat temu dla aut spalinowych a oprogramowanie kontroli trakcji tesla napisała sobie sama :)
 

solik

Pionier e-mobilności
dokladnie tak samo jak xdrive, przod sie dolacza jak uzna ze potrzeba.. bez problemu mozna skrecic w lewo, dodac gazu i wywolac efekt zarzucenia tylem np przy gwaltowym wlaczeniu sie do ruchu i dopiero po chwili przod sie dolacza

ogolnie charakterystyka z pierwszego postu pasuje do kazdego mocniejszego auta ICE (300km+) awd zwlaszcza realizowanego w postaci dolaczanego przodu

elektryki ogolnie lepiej sobie radza z kontrola trakcji, np eSoul ktory ma blisko 400Nm na przedniej osi inaczej "mieli" kolami niz Golf GTI ktory ma zjawisko uskoku przedniej osi tzw wheelhop, jest to bardziej irytujace niz w elektryku

nie to co w glupim haldex w VW ze to tyl sie dolacza i przod moze chwile zamielic
 
Last edited:

danielm

Pionier e-mobilności
dokladnie tak samo jak xdrive, przod sie dolacza jak uzna ze potrzeba.. bez problemu mozna skrecic w lewo, dodac gazu i wywolac efekt zarzucenia tylem np przy gwaltowym wlaczeniu sie do ruchu i dopiero po chwili przod sie dolacza

ogolnie charakterystyka z pierwszego postu pasuje do kazdego mocniejszego auta ICE (300km+) awd zwlaszcza realizowanego w postaci dolaczanego przodu

elektryki ogolnie lepiej sobie radza z kontrola trakcji, np eSoul ktory ma blisko 400Nm na przedniej osi inaczej "mieli" kolami niz Golf GTI ktory ma zjawisko uskoku przedniej osi tzw wheelhop, jest to bardziej irytujace niz w elektryku

nie to co w glupim haldex w VW ze to tyl sie dolacza i przod moze chwile zamielic
no tak tylko czas dołączania auta w elektryku jest dużo szybszy i dużo dokładniejszy niż w spalinówce i dużo łatwiej dobrać odpowiednią moc elektrycznie niż spalinowo
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Mnie ostatnio żona zaskoczyła pytaniem, jak hamować silnikiem w elektryku, i trochę zdębiałem, w manual/automat wrzucamy/ograniczamy do niskiego biegu i jakoś idzie a w elektryku? Ogranicznikiem prędkości? Rekuperacja?
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Mnie ostatnio żona zaskoczyła pytaniem, jak hamować silnikiem w elektryku, i trochę zdębiałem, w manual/automat wrzucamy/ograniczamy do niskiego biegu i jakoś idzie a w elektryku? Ogranicznikiem prędkości? Rekuperacja?
Zależy jakim elektryku, tak co ma one-pedal driving jak tesla po odpuszczeniu pedału przyśpieszenia auto zaczyna samo hamować silnikiem elektrycznym ładując baterie w akumulatorze, jeśli to hamowanie nie jest wystarczające i wciśniemy pedał hamulca to silnik elektryczny jeszcze mocnej dohamowywuje a jak to nie pomaga to hamulce się włączają.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Mnie ostatnio żona zaskoczyła pytaniem, jak hamować silnikiem w elektryku, i trochę zdębiałem, w manual/automat wrzucamy/ograniczamy do niskiego biegu i jakoś idzie a w elektryku? Ogranicznikiem prędkości? Rekuperacja?
To zależy w jakim. Są takie z one-pedal, są z rekuperacją sterowaną (dodatkowo) łopatkami przy kierownicy, są też co mają i one-pedal, i łopatki, i rekuperacje ustawianą.. ogólnie rzekłbym, że z włączoną rekuperacją jak nie wciskasz 'gazu', to hamujesz.

Pozdrawiam
 
Top