Pierwsza jazda w śniegu - wrażenia TM3 LR AWD

krzyss

Pionier e-mobilności
ja bym tylko chciał Wam przypomnieć w waszych rozważaniach że wszystkie modele 3 i y są samochodami tylnonapedowymi :) żebyście mi się tu nie rozpędzali za bardzo w wymyślaniu :) napęd przedni jest dodawany tylko przy mocnym przyspieszeniu oraz przy uślizgu tylnej osi by was wyratować :)
Zasadniczo tak, ale przod dolacza sie naprawde czesto, i w ulamku sekundy, i wcale nie tylko przy mocnym przyspieszaniu. Dziala to zdecydowanie lepiej niz xdrive.

tyle ze normalne jest ze gorzej hamuje niz przyspiesza… tak jest w kazdym aucie…
 

Relevant

Fachowiec
Zasadniczo tak, ale przod dolacza sie naprawde czesto, i w ulamku sekundy, i wcale nie tylko przy mocnym przyspieszaniu. Dziala to zdecydowanie lepiej niz xdrive.

tyle ze normalne jest ze gorzej hamuje niz przyspiesza… tak jest w kazdym aucie…
Nope, w samochodach z prawidłowo dobranymi do mocy pojazdu hamulcami jest odwrotnie:
Tak ogólnie to Plaid jest jednym z niewielu aut co gorzej hamują :)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nope, w samochodach z prawidłowo dobranymi do mocy pojazdu hamulcami jest odwrotnie:
Tak ogólnie to Plaid jest jednym z niewielu aut co gorzej hamują :)
Moze sie nie jasno wyrazilem, chodzilo mi o hamowanie na sniegu czy lodzie…
A z tymi wymyslalami co do czego ma byc dobrane… takie bugatti caly program ogladalem jak to oni specjalnie opony projektowali i jakie to nieslychanie skomplikowane do takich przyspieszen, tunele aerodynamiczne itp.
A tesla zrobila auto bez wymyslania co robi 2,1 do setki :)
 

p0li

Pionier e-mobilności
A z tymi wymyslalami co do czego ma byc dobrane… takie bugatti caly program ogladalem jak to oni specjalnie opony projektowali i jakie to nieslychanie skomplikowane do takich przyspieszen, tunele aerodynamiczne itp.

a to nie chodziło bardziej o to żeby wytrzymały przy tych 400kmh? (bugatti)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
a to nie chodziło bardziej o to żeby wytrzymały przy tych 400kmh? (bugatti)
Pewnie tez, ale pokazywali jak to sie ugina opona przy ruszaniu... takie tam nawijanie makaronu na uszy :)
Tesla nic nie pokazywala i wypuscila auto co robi 2.1 do setki he he.

Wracajac do tematu jazdy i hamowania na sniegu, a najlepiej na lodzie... kazde auto lepiej i latwiej przyspieszy niz zahamuje (a juz takie z napede 4x4 napewno), takie moje zdanie na podstawie doswiadczenia. Oczywiscie sterowanie ABS jest istone, tylko pamietac trzeba ze ABS nie skraca drogi hamowania, zostal wymyslony w innym celu.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
ABS daje to co jest przekleństwem , pozwala na wybór: dziecko zombi z komórką , pies bez smyczy , rów czy czołówka z TIRem itd....
Natomiast najprościej aby nie mieć problemu z jazdą w zimie , to siedziec na d..pie i pisaqć tutaj posty . Ament..
 
Last edited:

consigliero

Pionier e-mobilności
W moim przypadku lepiej zahamuje niż ruszy i też mam na to wyjaśnienie. Podczas ruszania mam do dyspozycji tylko dwa koła, te z tyłu, a podczas hamowania mam cztery do dyspozycji. Wprawdzie podczas hamowania ciężar hamowania leży głównie na tych przednich ale tylne coś tam też dokładają do całości. Oczywiście to tylko takie dywagacje, ale zawsze można zrobić jakieś spotkanie w celu przetestowania możliwości, można nawet się pobawić w zmianę ciśnienia opon i zobaczyć jaki będzie wpływ na trakcję.
 

cooler

Pionier e-mobilności
można nawet się pobawić w zmianę ciśnienia opon i zobaczyć jaki będzie wpływ na trakcję.
Ciśnienie a trakcja to istotny temat, jak kogoś trafi śnieżyca na letnich oponach i chce jakoś przeżyć, polecam wysiąść i spuścić ciśnienie np do 1.0-1.2 BAR. Okazuje się że nawet letnie dają rady na zmrożonym kopnym śniegu - przetestowane w Passacie FWD w tą zimę w Podlaskim (musiałem odebrać samochód który pojechał tam jesienią) - opony typowo letnie a nawet dałem radę podjechać na dość stromą górkę w lesie, wszystko przy -20stC. Na powrót rozmrożoną S-ką już podpompowałem do 1.8 i bez ekscesów wróciłem.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Heh, moja 3 stoi w serwisie (wymiana kompa FSD, inne pierdułki) i im trochę zeszło z planowanych 4h już cały dzień.
Ale nie rozpaczam bo byłem przewidujący i tym razem wyprosiłem zastępczy - model 3 performance.
Jest zima, jest śnieg, jest duży plac, jest track mode: ustawienie czułości ESP -10, balans: 100% na tył...
Jest zabawa :)
Tej jednej funkcji mi brakuje w LR - czy po dodaniu Performance Boost da się coś podobnego włączyć?
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Sporo jest filmikow na youtube, gdzie udaje sie wylaczyc wszelka kontrole trakcji nawet w SR+, poszukaj a znajdziesz (zadne hakowanie, raczej tryb serwisowy/cos podobnego). Idzie pelna moc na tyl, zero wspomagaczy. Chyba, ze w LR sie nie da.
Powodzenia - wlasnie naped tylko na tyl, ESP wylaczane w cwierc sekundy jednym przyciskiem i szpera powoduja, ze mx5 ND ma u mnie dozywocie.
 
Top