Robmal
Posiadacz elektryka
Cześć.
Odebrałem swoją Tesle w Q4/2021 (chyba najgorszy kwartał ever). Czytam Wasze pytania/wątpliwości i widzę to samo co było u nas w wątku grudniowym czyli jedna wielka niepewność.
Z mojego doświadczenia zarówno z konsultantami Tesli na Radzymińskiej jak i obiorem/dokumnetami/rejestracją mogę napisać:
1. Konsultanci Tesli nic nie wiedzą (zarówno w PL jak i EU), mogą Wam powiedzieć cokolwiek ale i tak tego nie potwierdzą mailowo.
Przerabialiśmy to u siebie ponieważ w Q4 pojawiły się modele SR+ z większą baterią, słabszym silnikiem, podgrzewaniem kierownicy i foteli z tyłu lub bez tego wszystkiego. Sami dochodziliśmy po VINie i grupach w EU co możemy trafić.
Podsumowując nie masz maila - nic nie masz. Nie nastawiaj się dopóki nie odbierzesz fizycznie auta.
2. Zawsze poproś o kontakt do swojego doradcy (mail/telefon) jak się zaczną zwózki aut i odbiory nikt z Wami nie będzie rozmawiać tel. Wszyscy będą zajęci. Pozostanie Wam tylko mail.
3. Dokumenty do rejestracji. Mam nadzieje, że nasze problemy Was ominą. W moim i wielu innych przypadkach brakowało nam zwolnień z akcyzy, dokumentów odprawy celnej. Nasze Wydziały Komunikacji albo odmawiały wydania dowodu albo wydawały tymczasowy a nie chciały później wydać stałego. Ogólnie nic z tym nie zrobicie. Wy czekacie na Teslę Polska, oni czekają na dokumenty z urzędów a Wy czekacie na wszystko.
Życie...
4. Termin odbioru - nie nastawiajcie się, że jest stuprocentowy, może się zmienić w każdej chwili. U mnie zmiana nastąpiła na 20 godzin przed wskazanym i umówionym terminem i tylko dlatego, że ja się przypomniałem, że jutro mam odbiór i zbieram się w drogę.
Może teraz będzie lepiej, mają mniej aut do wydania.
5. Odbiór - u mnie trwał 10 min. Auto odbierane na placu pod chmurką, inni mieli więcej szczęścia i odbierali w salonie.
Ogólnie wyglądało to dość śmiesznie. Tutaj Pan podpisze na tablecie odbiór, jak będą uwagi zrobimy protokół uwag, auto jest gdzieś na placu, musimy je znaleźć, tablice założy sobie Pan sam.
6. Naładowanie auta przed wyjazdem. Poproście mailowo o naładowanie auta. U mnie była pełna bateria, miałem do domu 320 km.
Poprosiłem i pamiętali o tym. Jeśli jesteś z Warszawy bądź okolic nie męcz ich o to. Mają ograniczone możliwości naładowania każdego auta. Ty dojedziesz do domu. Inni będą musieli szukać ładowarki i stracą dodatkowo cenny czas.
7. Pomyśl o ładowarce. Ta mobilna jest OK, ale czas ładowania baterii do pełna jest bardzo długi. Jeśli masz jeszcze kasę kup od razu Wall Connector 3. Naprawdę warto. Za moich czasów był tani 2400, teraz też jest relatywnie tani 2800 i tak warto.
Teraz najważniejsze - mimo tego wszystkiego co przeżyliśmy, a o czym nie napisałem, a byłaby to niezła historia jesteśmy MEGA ZADOWOLENI z auta. Mogłem mieć ID.4, Kię EV6 ale absolutnie nie żałuje wyboru Tesli.a mamy tylko TM3 RWD (60kWh)
Gdybym teraz miał wybierać ponowie, zrobiłbym to samo.
Wytrzymajcie, potem będziecie bardzo zadowoleni.
PS. Jeśli macie pytania piszcie PM. Postaram się odpowiedzieć.
Odebrałem swoją Tesle w Q4/2021 (chyba najgorszy kwartał ever). Czytam Wasze pytania/wątpliwości i widzę to samo co było u nas w wątku grudniowym czyli jedna wielka niepewność.
Z mojego doświadczenia zarówno z konsultantami Tesli na Radzymińskiej jak i obiorem/dokumnetami/rejestracją mogę napisać:
1. Konsultanci Tesli nic nie wiedzą (zarówno w PL jak i EU), mogą Wam powiedzieć cokolwiek ale i tak tego nie potwierdzą mailowo.
Przerabialiśmy to u siebie ponieważ w Q4 pojawiły się modele SR+ z większą baterią, słabszym silnikiem, podgrzewaniem kierownicy i foteli z tyłu lub bez tego wszystkiego. Sami dochodziliśmy po VINie i grupach w EU co możemy trafić.
Podsumowując nie masz maila - nic nie masz. Nie nastawiaj się dopóki nie odbierzesz fizycznie auta.
2. Zawsze poproś o kontakt do swojego doradcy (mail/telefon) jak się zaczną zwózki aut i odbiory nikt z Wami nie będzie rozmawiać tel. Wszyscy będą zajęci. Pozostanie Wam tylko mail.
3. Dokumenty do rejestracji. Mam nadzieje, że nasze problemy Was ominą. W moim i wielu innych przypadkach brakowało nam zwolnień z akcyzy, dokumentów odprawy celnej. Nasze Wydziały Komunikacji albo odmawiały wydania dowodu albo wydawały tymczasowy a nie chciały później wydać stałego. Ogólnie nic z tym nie zrobicie. Wy czekacie na Teslę Polska, oni czekają na dokumenty z urzędów a Wy czekacie na wszystko.
Życie...
4. Termin odbioru - nie nastawiajcie się, że jest stuprocentowy, może się zmienić w każdej chwili. U mnie zmiana nastąpiła na 20 godzin przed wskazanym i umówionym terminem i tylko dlatego, że ja się przypomniałem, że jutro mam odbiór i zbieram się w drogę.
Może teraz będzie lepiej, mają mniej aut do wydania.
5. Odbiór - u mnie trwał 10 min. Auto odbierane na placu pod chmurką, inni mieli więcej szczęścia i odbierali w salonie.
Ogólnie wyglądało to dość śmiesznie. Tutaj Pan podpisze na tablecie odbiór, jak będą uwagi zrobimy protokół uwag, auto jest gdzieś na placu, musimy je znaleźć, tablice założy sobie Pan sam.
6. Naładowanie auta przed wyjazdem. Poproście mailowo o naładowanie auta. U mnie była pełna bateria, miałem do domu 320 km.
Poprosiłem i pamiętali o tym. Jeśli jesteś z Warszawy bądź okolic nie męcz ich o to. Mają ograniczone możliwości naładowania każdego auta. Ty dojedziesz do domu. Inni będą musieli szukać ładowarki i stracą dodatkowo cenny czas.
7. Pomyśl o ładowarce. Ta mobilna jest OK, ale czas ładowania baterii do pełna jest bardzo długi. Jeśli masz jeszcze kasę kup od razu Wall Connector 3. Naprawdę warto. Za moich czasów był tani 2400, teraz też jest relatywnie tani 2800 i tak warto.
Teraz najważniejsze - mimo tego wszystkiego co przeżyliśmy, a o czym nie napisałem, a byłaby to niezła historia jesteśmy MEGA ZADOWOLENI z auta. Mogłem mieć ID.4, Kię EV6 ale absolutnie nie żałuje wyboru Tesli.a mamy tylko TM3 RWD (60kWh)
Gdybym teraz miał wybierać ponowie, zrobiłbym to samo.
Wytrzymajcie, potem będziecie bardzo zadowoleni.
PS. Jeśli macie pytania piszcie PM. Postaram się odpowiedzieć.
Last edited: