Pierwsze wrażenia

Cav

Pionier e-mobilności
W moim przypadku koniec końców zapłaciłbym te same pieniądze za wersje M z małą baterią, jakie dałem za wersję L z dużą :) W wersji L jaką zaklepałem (trochę nie miałem wyboru, bo gotowe auto - czyli stojące na placu w centrali PL KIA - z szyberkiem było tylko jedno), to moja po malutkich negocjacjach kosztowała mnie prawie 156k zł, z wyjściowych 177800 zł. Bez opcji z dopłatą (=kilkaset km przebiegu) wersję M 64kWh mogłem mieć za mniej niż 138k zł (tyle dawali mi na starcie, jeszcze przed rozkręceniem negocjacji). M 39kWh mogłem mieć za troszkę mniej niz 120k zł, ale też bez możliwości skorzystania z dopłat.

Pozdr
Dziwne, bo jeszcze kilka dni temu były wystawione w tych cenach auta spełniające warunki dopłat (takie ceny podawałem).
Fakt, nie sprawdzałem ich telefonicznie, a oferty mogły nie być prawdziwe.
 

JareG

Pionier e-mobilności
(...) a (rok wcześniej) Leaf poszedł praktycznie od ręki, a potencjalni kupujący licytowali się kto da większe "gratisy" za prawo zakupu, więc poszedł praktycznie za cenę wywoławczą.
Miał 'to coś' najwidoczniej ;)

Dziwne, bo jeszcze kilka dni temu były wystawione w tych cenach auta spełniające warunki dopłat (takie ceny podawałem).
Fakt, nie sprawdzałem ich telefonicznie, a oferty mogły nie być prawdziwe
Często ceny tych wystawionych są już po upustach, albo nawet i po dopłatach. Każdy dealer inaczej te swoje ogłoszenia komponuje, tak aby były atrakcyjne finansowo. Różnie jest. Mnie chodziło o to, że można kupić L-kę za mniejsze pieniądze niż 180k zł.. sporo mniejsze. KIA ma mniejsze marże niż BMW czy Mercedes (znacznie mniejsze, jak się okazuje), ale można powalczyć tylko trzeba trafić na elastycznego sprzedawcę :LOL:

Pozdr
 

solik

Pionier e-mobilności
No wlasnie ja chyba mam pecha do sprzedawcow, max 7 tys od katalogowej ewentualnie eko rabat dla posiadajacych fotowoltaike ktorej nie mam.. no coz, pewnie zostanie MX30 a za 2 lata jak mi sie skonczy spalinowka to wjedzie nastepca z segmentu D :D

Rabat lojalnosciowy w KIA jest tylko na.. Sorento i Stingera, zenua.

Swoja droga polityka Tesli jest super, jedna cena, zadnych negocjacji - likwidacja pola ze jeden umie sie targowac a drugi nie umie, to mi sie podoba. Albo cena pasuje albo idz byc biednym gdzie indziej xD
 

JareG

Pionier e-mobilności
No wlasnie ja chyba mam pecha do sprzedawcow, max 7 tys od katalogowej ewentualnie eko rabat dla posiadajacych fotowoltaike ktorej nie mam.. no coz, pewnie zostanie MX30 a za 2 lata jak mi sie skonczy spalinowka to wjedzie nastepca z segmentu D :D

Rabat lojalnosciowy w KIA jest tylko na.. Sorento i Stingera, zenua.
Zobacz, jakie ciekawe ogłoszenie :LOL: ('Prezentowana cena zawiera dodatkowe rabaty z tytułu'):

Swoja droga polityka Tesli jest super, jedna cena, zadnych negocjacji - likwidacja pola ze jeden umie sie targowac a drugi nie umie, to mi sie podoba. Albo cena pasuje albo idz byc biednym gdzie indziej xD
Targowanie się często polega na zasugerowaniu sprzedawcy co można zrobić.. co wymaga wcześniejszego zdobycia wiedzy, no i odpowiednich zdolności interpersonalnych (które też się ćwiczy). Czyli jest pewnego rodzaju ćwiczeniem umysłowym - a podobnież człowiek uczy się przez całe życie.. a gdy się nie uczy, to mózg mu się degraduje.. 🤣
Są całe narody, gdzie bez targowania nie uzyskasz normalnej ceny. I jest to (=targowanie się) hmm.. imperatyw kulturowy :LOL:

PS. W BMW i Mercedesie marża to 40-50% (przynajmniej tak było parę lat temu)

Pozdr
 

bimmer

Nowy na Forum
Cześć wszystkim! jest szansa żebym kupił na firmę jakiegoś elektryka. Do tej pory byłem raczej sceptycznie nastawiony ale zobaczyłem kie e-soul i e-niro i ich zasięgi i wtedy zacząłem się zastanawiać. Ponad 400 km wg WLPT i nawet wiecej w mieście. tak wynika z pierwszych testów latem.

No i widzialem że nawet osiagi są sporo lepsze niz obiecywane przez producenta. Wersja 204 KM robi już wrażenie. I teraz pytanie - co i kiedy wybrać: e-Soul czy e-Niro? Czym to się różni tak naprawdę? I co może mi przeszkadzac w nich najbardziej jak nie miałem jeszcze elektryka?
 

mmm

Fachowiec
Przy niskiej różnicy ceny to głównie różnią się wyglądem :) eNiro jest bardzo konserwatywny - jak typowy spaliniak, np. Sportage. eSoul to wygląd typu kocham/nienawidzę. Poza tym:
- eSoul jest mniejszy z zewnątrz, ale wg wielu dość zbliżony rozmiarem w środku
- eSoul może mieć HUD
I to chyba wszystkie różnice :)

Co do wad tych samochodów względem elektryków to pewnie:
- napęd na przód
- rekuperacja zwalnia do ~10kmh a nie do 0 (brak ePedal / iPedal / one-pedal)
- napęd na przód (w wersji 204KM i trybie Sport)
- 'głośne' opony i brak super-hiper wyciszenia znanego z droższych marek (oraz 'plastiki' i 'piano-black' tj. typowa Kia)
- te samochody były nowością w 2018/2019, czyli teraz wiele nowszych aut ma też i nowsze gadżety - choć z drugiej strony w tych Kiach większość bugów jest już rozwiązana

Ale generalnie polecam, bo to chyba nadal najlepszy stosunek cena/jakość poniżej ~220tys zł. Ewentualnie w miarę sensowne alternatywy to Nissan Leaf i VW id3, ale one też mają swoje (inne) wady.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Soul ma mniejszy bagażnik, ale większe wnętrze i lepszą cenę.
Za to może nieco więcej palić, na skutek pudełkowatego nadwozia.
Ale jak dla mnie jest the best na dziś.
 

solik

Pionier e-mobilności
- rekuperacja zwalnia do ~10kmh a nie do 0 (brak ePedal / iPedal / one-pedal)
Wciskajac lewa manetke mozna sie zatrzymac do 0

Jezdzilem dlugo eNiro i 204km fwd w elektryku to ciagla walka o trakcje, moc idzie w kosmos

w eSoul mozna usiasc nizej i tym u mnie wygrywa. Ale rozwazylbym w tej cenie id3 bo jest lepiej wyciszone, ma naped na tyl i tez moze miec wieksza baterie niz 58kw.. i ma adaptacyjne swiatla LED
 

bimmer

Nowy na Forum
A duża jest różnica w cenie miedzy podobnie wyposażonym Soul a ID3? Mówię o mocy 204 KM więc coś podobnego musi być w ID3.
 

Michal

Moderator
Niro jest brzydkie i droższe, więc jak komuś wystarcza bagażnik Soula, to to jest po prostu lepszy wybór.
ID3 jest droższy niż Soul z wyprzedaży, duuuuużo mniej dopracowany i gorzej wyposażonym więc tym bardziej to gorszy wybór.
Ja dodam jeszcze, że po tych wszystkich oszustwach prędzej zjem g**no z klozetu niż kupię coś z grupy VW :p
KIa Soul EV mega na plus!
 
Last edited:
Top