Pierwszy rok z elektrycznym BMW i4

konrad8009

Nowy na Forum
Cześć wszystkim,

od kilku miesięcy posiadam M50 i wszystko jest git oprócz zużycia energii (przy dziadkowej jeździe nawet po mieście około 25 kWh/100km - wiem, duże koło i szerokie kapcie) ale w końcu to "M".
Najbardziej jednak irytuje mnie zawieszenie, zwłaszcza tylne. W moim odczuciu (a jeździłem w moim życiu już wieloma silnymi autami, w tym 6 różnych spalinowych modeli BMW) zbyt mocno się "buja", co powoduje, że na nierównościach prowadzi się niespokojnie. Czasami objawia się to wręcz tak, jak by doczepiona była na haku przyczepa, która przekazuje wtórne "bujnięcia".
Wiem, że samochód jest dość ciężki, ale jeździłem też cięższymi samochodami typu dostawczak i mimo ich wagi zawieszenie było odpowiednio do wagi dostosowane.
Pojechałem na stację diagnostyczną aby sprawdzić tylne amortyzatory i mimo, że samochód nie miał 20 tyś. km, to na badaniu wyszło, że są skrajnie zużyte, co by potwierdziło przyczynę moich odczuć. Udałem się więc do serwisu, bo przecież gwarancja. W serwisie zbadano i ku mojemu zdziwieniu stwierdzono, że wszystko jest OK.
Może po prostu "ten model tak ma"....
Czy ktoś w użytkowników i4 ma podobne odczucia lub zaobserwował podobne właściwości?

Z góry dziękuję za Wasze opinie i pozdrawiam!
 

Beep21

Posiadacz elektryka
Cześć wszystkim,

od kilku miesięcy posiadam M50 i wszystko jest git oprócz zużycia energii (przy dziadkowej jeździe nawet po mieście około 25 kWh/100km - wiem, duże koło i szerokie kapcie) ale w końcu to "M".
Najbardziej jednak irytuje mnie zawieszenie, zwłaszcza tylne. W moim odczuciu (a jeździłem w moim życiu już wieloma silnymi autami, w tym 6 różnych spalinowych modeli BMW) zbyt mocno się "buja", co powoduje, że na nierównościach prowadzi się niespokojnie. Czasami objawia się to wręcz tak, jak by doczepiona była na haku przyczepa, która przekazuje wtórne "bujnięcia".
Wiem, że samochód jest dość ciężki, ale jeździłem też cięższymi samochodami typu dostawczak i mimo ich wagi zawieszenie było odpowiednio do wagi dostosowane.
Pojechałem na stację diagnostyczną aby sprawdzić tylne amortyzatory i mimo, że samochód nie miał 20 tyś. km, to na badaniu wyszło, że są skrajnie zużyte, co by potwierdziło przyczynę moich odczuć. Udałem się więc do serwisu, bo przecież gwarancja. W serwisie zbadano i ku mojemu zdziwieniu stwierdzono, że wszystko jest OK.
Może po prostu "ten model tak ma"....
Czy ktoś w użytkowników i4 ma podobne odczucia lub zaobserwował podobne właściwości?

Z góry dziękuję za Wasze opinie i pozdrawiam!
Nope, żadnego bujania, jeździ jak przyklejone do drogi, zużycie też masz kosmiczne nawet jak na m50 :D kupiłeś jako nowe czy używane? Natomiast jeśli tak mocno u Ciebie buja to brzmi jak uszkodzona pneumatyka w zawieszeniu. Jak zmieniasz ustawienie zawieszenia pomiędzy comfort a sport to jest jakaś różnica?
 

konrad8009

Nowy na Forum
Nope, żadnego bujania, jeździ jak przyklejone do drogi, zużycie też masz kosmiczne nawet jak na m50 :D kupiłeś jako nowe czy używane? Natomiast jeśli tak mocno u Ciebie buja to brzmi jak uszkodzona pneumatyka w zawieszeniu. Jak zmieniasz ustawienie zawieszenia pomiędzy comfort a sport to jest jakaś różnica?
Hej, dzięki za wskazówki.
Między trybami jest na szczęście różnica. W trybie sport zdecydowanie mniej buja. Ale uważam, że pozostałe tryby, a zwłaszcza comfort, który domyślnie służy do jazdy codziennej, miejskiej - w moim przypadku 95%, powinien być oczywiście bardziej "komfortowy", ale nie powinien powodować takiego efektu. Jak przejeżdżam przez progi zwalniające, oczywiście z należytą ostrożnością, to mi graty w bagażniku podrzuca. Użytkowałem do niedawna służbowo Audi A6 z 2020r. 3l benzyna z pełną pneumatyką i oczywiście kilkoma trybami charakterystyki zawieszenia, ale takich efektów nie było nawet w tym najbardziej komfortowym trybie.... 😅
Ale może ten model tak ma :) Dla tego temat wrzuciłem na forum, aby się dowiedzieć jak inni to oceniają.
Auto kupiłem w Niemczech z salonu BMW, ale używane jako "demówka", oczywiście nieuszkodzone i z pełną gwarancją fabrycznie nowego auta.
 

Beep21

Posiadacz elektryka
No nie, te auta tak nie mają, polecałbym sprawdzić w jeszcze innym serwisie BMW, pneumatykę ciężko się sprawdza, szczególnie jak ktoś patrzy tyło na maszynę do sprawdzania tłumienia. Któryś z rogów auta nie opada bardziej podczas postoju?
 

konrad8009

Nowy na Forum
No nie, te auta tak nie mają, polecałbym sprawdzić w jeszcze innym serwisie BMW, pneumatykę ciężko się sprawdza, szczególnie jak ktoś patrzy tyło na maszynę do sprawdzania tłumienia. Któryś z rogów auta nie opada bardziej podczas postoju?
Auto stoi równo, nic nie opada. Ponieważ pneumatyka w tych autach działa sobie w tle, to ja przynajmniej nie zauważam jej pracy, żeby się auto podnosiło albo opadało... W odróżnieniu do wspomnianego A6, gdzie można było zaobserwować gołym okiem zmiany przełączając tryby lub samemu opuścić lub podnieść auto.
Będę musiał rzeczywiście podjechać jeszcze do innego serwisu.
 

Beep21

Posiadacz elektryka
U mnie widać jak pracuje, łatwo to zaobserwować w sumie - chwilę po zaparkowaniu jak postoisz przy aucie to zobaczysz że samo się opuszcza, szybciej zacznie się opuszczać gdy otworzysz bagażnik - sprawdź wtedy czy jeden róg auta nie opada szybciej/mocniej.

Generalnie jeśli dzieje się tak jak opisujesz, to powinna wystarczyć krótka jazda z pracownikiem ASO, u mnie jak coś zgłaszałem to zawsze była taka procedura tj. pierwsze po przyjeździe do serwisu to jazda z mistrzem serwisu i potem dalsza diagnostyka.
 
Last edited:

konrad8009

Nowy na Forum
U mnie widać jak pracuje, łatwo to zaobserwować w sumie - chwilę po zaparkowaniu jak postoisz przy aucie to zobaczysz że samo się opuszcza, szybciej zacznie się opuszczać gdy otworzysz bagażnik - sprawdź wtedy czy jeden róg auta nie opada szybciej/mocniej.

Generalnie jeśli dzieje się tak jak opisujesz, to powinna wystarczyć krótka jazda z pracownikiem ASO, u mnie jak coś zgłaszałem to zawsze była taka procedura tj. pierwsze po przyjeździe do serwisu to jazda z mistrzem serwisu i potem dalsza diagnostyka.
Z ciekawości zaobserwuję cierpliwie :unsure:
Dzięki jeszcze raz za wskazówki (y)
 
Top