Planowanie tras

Swatek

Nowy na Forum
Hej!
w jaki sposób planujecie trasy Teslami? Auto podpowiada tylko superchargery, więc przy polskiej infrastrukturze zwykle to za mało. Aktualnie jedyny znany mi sposób to użycie ABRP, a póżniej manualne przepisanie trasy w nawigacji Tesli (trasa z celami pośrednimi z google maps nie wysyła się prawidłowo do nawigacji auta). Jest to niewygodne w porównaniu z innymi autami (jak np BMW). Czy macie jakieś wskazówki dla nowicjusza? ;)
 

karol.kar

Posiadacz elektryka
Jak jadę do 350km od domu to po drodze mnie ładowarki nie interesują, szukam gdzie mogę się na miejscu naładować: (gniazdko 230V, słupek AC itp., chyba że mi się spieszy to jakaś stacja DC)
Dalsze wyjazdy to mniej więcej sobie patrze na PlugShare co jest w odległości około 300km od startu. Poza teslowymi preferuje Polenergia jak się da.
Jak nie ma teslowej po drodze to poprostu kasuje ładowarki Tesli z trasy nawigacji i jadę do takiej co jest gdzieś tam dostępna.
Przejechałem prawie 100tys. w 2,5roku, nie używam ABRP. Tylko planer Tesli + Plugshare i ręczne wskazanie punktu pośredniego.
 

TomRS

Posiadacz elektryka
Hej!
w jaki sposób planujecie trasy Teslami? Auto podpowiada tylko superchargery, więc przy polskiej infrastrukturze zwykle to za mało. Aktualnie jedyny znany mi sposób to użycie ABRP, a póżniej manualne przepisanie trasy w nawigacji Tesli (trasa z celami pośrednimi z google maps nie wysyła się prawidłowo do nawigacji auta). Jest to niewygodne w porównaniu z innymi autami (jak np BMW). Czy macie jakieś wskazówki dla nowicjusza? ;)
Niestety nawigacja w Tesli w temacie planowania ładowania w Polsce jest fatalna. Zdaje się, że jest jakaś możliwość przesłania trasy z ABRP do Tesli, ale chyba trzeba mieć płatną wersję ABRP. Jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić.
 

pawlaczynski

Fachowiec
Można zaplanować dowolną trasę w Google Maps (albo Mapy Apple) w telefonie i wysłać do samochodu. A z ABRP można wysłać w darmowej wersji do jednej z tych dwóch aplikacji ...
 

alaska_k

Zadomawiam się
Hej!
w jaki sposób planujecie trasy Teslami? Auto podpowiada tylko superchargery, więc przy polskiej infrastrukturze zwykle to za mało. Aktualnie jedyny znany mi sposób to użycie ABRP, a póżniej manualne przepisanie trasy w nawigacji Tesli (trasa z celami pośrednimi z google maps nie wysyła się prawidłowo do nawigacji auta). Jest to niewygodne w porównaniu z innymi autami (jak np BMW). Czy macie jakieś wskazówki dla nowicjusza? ;)
Do planowania trasy w Polsce ABRP jest ok. Ja zazwyczaj tak planuję. Jak wprowadzisz dane auta to zaplanuje Ci tez ładowania. Żeby wysłać do Tesli klikasz udostępnij plan> Udostępnij do mapy> Tesla.
Jeśli to nie zadziała to możesz pośrednio najpierw do google a potem z google do tesli - ten sposób zawsze działa.
Jak chcesz jechać bez planowania to polecam TomToma - świetnie pokazuje ładowarki na planowanej trasie. Jak wiesz kiedy będziesz musiał stanąć na ładowanie (wiesz ile twoje auto przejedzie z Twoją prędkością i stylem jazdy - jedni jeżdżą 120 inni 140 i szybciej po autostradzie) to TomTom fajnie pokazuje dostępne w pobliżu trasy ładowarki
 
Last edited:

Michal

Moderator
Ten problem będziesz miał 2-3 razy na początku, bo później znasz już ładowarki na swoich trasach i ustawiasz je jako docelowe bez ABRP. Niestety jeszcze trochę poczekamy zanim nie będzie trzeba myśleć przy planowaniu trasy.
 

Swatek

Nowy na Forum
Można zaplanować dowolną trasę w Google Maps (albo Mapy Apple) w telefonie i wysłać do samochodu. A z ABRP można wysłać w darmowej wersji do jednej z tych dwóch aplikacji ...
no właśnie do nawigacji Tesli zamiast całej trasy wysyłana jest trasa do pierwszego punktu pośredniego.
 

TomRS

Posiadacz elektryka
Ten problem będziesz miał 2-3 razy na początku, bo później znasz już ładowarki na swoich trasach i ustawiasz je jako docelowe bez ABRP. Niestety jeszcze trochę poczekamy zanim nie będzie trzeba myśleć przy planowaniu trasy.
Z tego co czytam i oglądam w testach, to konkurencja zaczęła to już całkiem zgrabnie ogarniać, Tesla niestety zostaje coraz mocniej w tyle na tym polu. Wielka szkoda.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Z tego co czytam i oglądam w testach, to konkurencja zaczęła to już całkiem zgrabnie ogarniać, Tesla niestety zostaje coraz mocniej w tyle na tym polu. Wielka szkoda.
Bo Tesla i jej użytkownicy „na zachodzie” nie mają takiego problemu/potrzeby, tyle jest hubów Tesli.
Ten problem jest u nas, a u nas mamy mały i problematyczny rynek, więc mamy to co mamy. Nie sądzę że specjalnie dla nas będą coś robić.
Tym bardziej że tesla ma interes na tych ładowarkach. Bo ta firma to coś więcej niż producent i sprzedawca aut.
 

TomRS

Posiadacz elektryka
Bo Tesla i jej użytkownicy „na zachodzie” nie mają takiego problemu/potrzeby, tyle jest hubów Tesli.
Ten problem jest u nas, a u nas mamy mały i problematyczny rynek, więc mamy to co mamy. Nie sądzę że specjalnie dla nas będą coś robić.
Tym bardziej że tesla ma interes na tych ładowarkach. Bo ta firma to coś więcej niż producent i sprzedawca aut.
Jest jeszcze kilka takich mizernych rynków - Czechy, Słowacja. Tesla ma proste wyjście, leżące w ich interesie - rozbudować sieć SuC w tych krajach do sensownych rozmiarów, tak żeby można było się sensownie przemieszczać w oparciu o ich ładowarki. I nie muszą wtedy modyfikować softu specjalnie dla nas 🤗
 
Top