Po co kupować coś innego niż Teslę?

nabrU

Pionier e-mobilności
Taki wątek pojawił się na angielskim odpowiedniku Elektrowozu:

Why buy anything other than a Tesla?

Osobiście nie widzę nic co by mnie w Tesli przekonywało do zmiany naszych dwóch nie-Teslowych EV. Ale nie jestem reprezentatywny bo nigdy żadną Teslą nie jechałem.

Mam wrażenie, że to Forum też w większości jest 'opanowane' przez właścicieli/użytkowników Tesli więc ciekaw jestem Waszych opinii. I tych co mają Teslę i tych 'innych' :p

P.S. Tylko bez 'wojenek' proszę ;)
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Mam Teslę i nie-Teslę.
Główna wada Tesli, jest za duża, nie mieści się w garażu. Gdyby była Tesla segmentu B/C pewnie była by taka zamiast Cupry.
Przy całej mojej skłonności do przygody i eksperymentów nie mam wystarczającej siły przebicia by na trasę namówić Małżonkę na podróż inaczej niż Teslą. Efektywność + 100+kW nawet w okolicach 0'C to daje jakość podróży.
Ostatnia podróż do Krakowa namawiałem na Cupre nawet za cenę większej ilości postojów (58kWh vs 77kWh w TM3), ale jak czytam to mógłbym liczyć na max ładowanie ok. 70kW, gdzie TM leciało od ręki 140kW.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
@Kuba K.
Cenna uwaga dla mnie jako użytkownika 'bliźniaka' czyli ID.3 (y)
Tylko, że ja nie mam problemów z podróżami i osiągam w większości 100+kW (znowu kłania się infrastruktura + ja mam dostęp do chyba 15 non-Tesla SuC :) ) więc ta przewaga TM3 czy TMY (szczególnie w wersji RWD) robi się minimalna (o ile w ogóle) w tej kwestii.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Taki wątek pojawił się na angielskim odpowiedniku Elektrowozu:

Why buy anything other than a Tesla?

Osobiście nie widzę nic co by mnie w Tesli przekonywało do zmiany naszych dwóch nie-Teslowych EV. Ale nie jestem reprezentatywny bo nigdy żadną Teslą nie jechałem.

Mam wrażenie, że to Forum też w większości jest 'opanowane' przez właścicieli/użytkowników Tesli więc ciekaw jestem Waszych opinii. I tych co mają Teslę i tych 'innych' :p

P.S. Tylko bez 'wojenek' proszę ;)
Bardzo mi sie podoba id3.
Fajnie jezdzi, moglby miec tak 300KM i byl by naprawde fajnym wozem, ale system multimedialny, uzytkowanie kierownicy, oraz wnetrze jest tak koszmarne ze nie da sie tego auta dla mnie uratowac.
Tesla ma tez swoje wady, tylko naped ma fajny.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Bardzo mi sie podoba id3.
Fajnie jezdzi, moglby miec tak 300KM i byl by naprawde fajnym wozem,

A po co Ci te 300KM, tak szczerze?

ale system multimedialny, uzytkowanie kierownicy, oraz wnetrze jest tak koszmarne ze nie da sie tego auta dla mnie uratowac.
Tesla ma tez swoje wady, tylko naped ma fajny.

Dla mnie wnętrze jest bardzo ok, lubię taki minimalizm. Choć plastiki są koszmarne, ale tak jest jak się używa materiały z recyklingu (podobno).
Do multimediów i kierownicy można się przyzwyczaić, naprawdę nie jest to wcale takie tragiczne.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
@Kuba K.
Cenna uwaga dla mnie jako użytkownika 'bliźniaka' czyli ID.3 (y)
Tylko, że ja nie mam problemów z podróżami i osiągam w większości 100+kW (znowu kłania się infrastruktura + ja mam dostęp do chyba 15 non-Tesla SuC :) ) więc ta przewaga TM3 czy TMY (szczególnie w wersji RWD) robi się minimalna (o ile w ogóle) w tej kwestii.
Odnoszę się do Twojego wpisu:
W warunkach w których piszesz, że ładujesz 70-80kW, TM3LR leci 100+kW (na 140kW miałem 9%-30% 140kW a 100kW w dół przekroczyłem przy 50%). Zatem to nie jest kwestia infrastruktury. Tym bardziej że nie ładowałem na żadnym SuC.
Do tego lecąc ciurkiem 130kmh (śr >110kmh) brutto zużycie na poziomie 223Wh/km tyle ZOE w taką pogodę brało przy 100kmh ;)
Cupra to fajne auto, super jezdzi po mieście jest mega zwrotne, ale nawet w wersji 77 nie startowała by na trasie do TM3LR.
 

Keijo

Zadomawiam się
Tesla ma tez swoje wady, tylko naped ma fajny.
Szczerze sądzę, że można byłoby powiedzieć jeszcze, że soft ma fajny, bo dużo producentów jest lata świetlne za teslą jeśli chodzi o infotainment, a niektórych to w ogóle ratuje tylko fakt, że Carplay/Android Auto istnieje.

Ja mam straszny dysonans, bo w sumie nie mam pieniędzy na EV, a jakbym już miał wybierać coś "tańszego" to słabo płacić 100-300k za coś co jest gorsze parametrowo od tego co mam obecnie. Jeśli miałbym wybierać coś co miałoby zastąpić główne auto to chciałbym mieć coś, co jest chociaż porównywalne, żeby oprócz jeżdżenia na daily móc na przykład pobawić się na torze albo pojechać kiedyś na np. Nurburgring tak jak mi się marzy od dawna.

Jednak i tak jak patrze na ceny czegoś typu yyy EV6 GT to mam ochote zapaść się pod ziemie i nie wrócić, 400k za baze, z jednej strony wiem skąd się te ceny biorą, z drugiej strony w takich pieniądzach już dostałbym używane M3P. Kia ma też dobre napędy i technologie, ale te ceny są dla mnie zaporowe. No i cokolwiek co jest nie-GT ma Vmax kończący się na 155 czy tam 185.

Najbardziej jak dotąd z nie-Tesli spodobała mi się Honda e i w sumie sprawdzałaby się do tego czego teraz potrzebuje najbardziej czyli sposobu na tanią jazdę po mieście, ale niestety uhh... Saaba dalej nie zastąpi, no i ~150k za tą hondę wywołuje u mnie konflikt wewnętrzny, bo z jednej strony ten samochód jest tak cute, że wziąłbym go od razu, z drugiej nie stać mnie ¯\_(ツ)_/¯

Szczerze jakbym hipotetycznie miał nieskończone pieniądze to pewnie kupiłbym Hondę e i EV6 GT albo Skę Plaid zamiast EV6, bo tył EV6 mi się trochę nie podoba xD
 
Top