Po co kupować coś innego niż Teslę?

cooler

Pionier e-mobilności
Ja zaczynam podejrzewać Bug w wyświetlaniu w Tesli bo raportuje zuzycie jakby miała baterie netto 72 a ma 78. Telemetria do API raportuje ok ale na infotaiment są cuda. Ze 100% do 4% wg niej jest 69kWh a powinno być 75kwh. I pozniej zdziwienie ze jest zaniżone zuzycie.
Mam to samo, na pewno infotainment zaniża, ja już się nauczyłem że to cokolwiek pokazuje to mnożyć przez 1,08 - tyle raportuje Teslamate i tak mi wychodzi z ładowań.
I nie ma mowy że coś na postoju bo mówimy tu o przelocie po trasie od ładowania od razu do ładowania
 

mateuszkt

Nowy na Forum
Mam Teslę i nie-Teslę.
Główna wada Tesli, jest za duża, nie mieści się w garażu. Gdyby była Tesla segmentu B/C pewnie była by taka zamiast Cupry.
Przy całej mojej skłonności do przygody i eksperymentów nie mam wystarczającej siły przebicia by na trasę namówić Małżonkę na podróż inaczej niż Teslą. Efektywność + 100+kW nawet w okolicach 0'C to daje jakość podróży.
Ostatnia podróż do Krakowa namawiałem na Cupre nawet za cenę większej ilości postojów (58kWh vs 77kWh w TM3), ale jak czytam to mógłbym liczyć na max ładowanie ok. 70kW, gdzie TM leciało od ręki 140kW.
Może to wada garażu?
 

Lupus

Posiadacz elektryka
Ja zaczynam podejrzewać Bug w wyświetlaniu w Tesli bo raportuje zuzycie jakby miała baterie netto 72 a ma 78. Telemetria do API raportuje ok ale na infotaiment są cuda. Ze 100% do 4% wg niej jest 69kWh a powinno być 75kwh. I pozniej zdziwienie ze jest zaniżone zuzycie.
To prawdopodobnie przez bufor, tzn pokazywane 0% to nie jest prawdziwe 0 baterii, tylko w rzeczywistośći kilka kWh tam jeszcze jest.

Mam to samo, na pewno infotainment zaniża, ja już się nauczyłem że to cokolwiek pokazuje to mnożyć przez 1,08 - tyle raportuje Teslamate i tak mi wychodzi z ładowań.
I nie ma mowy że coś na postoju bo mówimy tu o przelocie po trasie od ładowania od razu do ładowania
To pewnie straty na ładowarce AC w samochodzie, ok 5-10%.
 
Top