Po co kupować coś innego niż Teslę?

Bronek

Pionier e-mobilności
jak się pojawi niebieska poświata to może być znak, że wychodzisz z matrixa ;)
problem ogólnoforumowy z Teslą wynika z zamieszania jakie zrobił Elon na całym świecie wychodząc przed szereg. mam wrażenie, że mocno zmienił całą branżę samochodową a co dziwniejsze zmienił myślenie nawet zwykłych ludzi jak @Bronek. dlatego temat Tesli wywołuje tyle emocji.
osobiście nie rozpatrywałbym po staremu przez pryzmat kasy. @Bronek i inni posiadacze to znaczy Zakon Serca Superczardżerowego w rzeczywistości są beta testerami i wykazali się dużą odwagą ( zwłaszcza wobec małżonek) kupując samochód którego nierzadko nie widzieli w realu. pomimo całej sympatii dla tej grupy ludzi doszło tu do pewnej patologii i w tej chwili przypominają Goluma obracającego w palcach pierścień ( jeden by rządzić wszystkimi) :devilish:
myślę, że jak już kurz opadnie to rozmowy na forum będą mniej emocjonalne a bardziej życzliwe :) ale to pewnie kilka lat nam zajmie.


Musk myslenia mi nie zmienił, Nie rozważałem Tesli nigdy myśląc o elektrykach. Nie miałem pojecia że Tesla bedzie dostepna i jaki jej jest rozwój, historia itp.
Temat ev otworzył przede mną Renault z Nissanem i nic więcej.
Nissan to był wtedy dobry wybor.
A potem przypadek wywiad z niejakim Panem Pyclikiem, który się też tu ostatnio pokazał. Krótko i rzeczowo okazało się że Tesla właśnie zawitała do Europy i to w cenie i formie bardzo interesującej..4x4 Musk jest dziwnym dla mnie dodatkiem do EV. Akurat jego wariactwa nam odpowiadają, bo są inne od wszystkiego co było . Co ważne to się często sprawdza użytkowo jak te śmieszne drzwi sokola. Jedyne tylne, co je mogę otworzyć w garażu. Inne auta musiały w tym celuwyjeżdżać. Mam wytłumaczenie
Ad Panie z certyfikatem na władzę, czyli żony :
ToOne czasem decydują
Nadają się szlif zakupowi. Tm3 i Xp to jej decyzja
Wielu rzeczy to dotyczyło. Na pewno Tesli, mniej motocykli .Cooper i Gelenda i Wrangler to pomysły Żony No i kampery! Zapomniał bym.
Ja wyznaczam kierunek, Ona metody. Też to wytłumaczenie

Moim zadaniem, jest potem ją odsunąć od tych rzeczy i je przejąć.
Udaje się połowicznie.
 
Last edited:

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Każdy EV to beta wersja, pamietam ZOE w 2020 roku które obrażało sie na ładowarki DC i nie pozwalało wcale ładować. A leafy bez zarządzania temperatura baterii to nie eksperyment? Możesz korzystać z innowacji i być w awangardzie albo pozostać konserwatywnym. Ja w każdej aplikacji która ma program early access (beta) wybieram ten. Czemu mam używać rozwiązań które nie dość ze maja stare błędy to jeszcze nie maja nowych rozwiązań?
Po co mi OTA jeśli nie ma nowych wersji, a w Tesla ciagle coś się dzieje. Dzisiaj Tesla wie kiedy chce zmienić dwa pasy a kiedy kończę na jednym i może wyłączyć kierunkowskaz. Czy dostanę to gdzieś indziej? W grupie VW mam 3.2 i nic nie zapowiada nowej wersji, w Renault raz na pol roku aktualizacja sprowadzająca sie do nowej mapy, Opel, tez interwał pol roku ale na pendrive. Tymczasem Tesla podniosła mi wersje z 2023.2.5 na 2023.2.11 i w sumie nie wiem kiedy ale ogarneli światła i wycieraczki tez dla mnie chodzą zadowalająco.
Gorzej, mi brakuje bym moglbyc prawdziwym beta testerem i napisać do Tesla - guys, po co grzejecie baterie na ładowarce 50kW, szkoda czasu i prądu…
 

paradox

Pionier e-mobilności
Musk myslenia mi nie zmienił, Nie rozważałem Tesli nigdy myśląc o elektrykach. Nie miałem pojecia że Tesla bedzie dostepna i jaki jej jest rozwój, historia itp.
Temat ev otworzył przede mną Renault z Nissanem i nic więcej.
Nissan to był wtedy dobry wybor.
A potem przypadek wywiad z niejakim Panem Pyclikiem, który się też tu ostatnio pokazał. Krótko i rzeczowo okazało się że Tesla właśnie zawitała do Europy i to w cenie i formie bardzo interesującej..4x4 Musk jest dziwnym dla mnie dodatkiem do EV. Akurat jego wariactwa nam odpowiadają, bo są inne od wszystkiego co było . Co ważne to się często sprawdza użytkowo jak te śmieszne drzwi sokola. Jedyne tylne, co je mogę otworzyć w garażu. Inne auta musiały w tym celuwyjeżdżać. Mam wytłumaczenie
Ad Panie z certyfikatem na władzę, czyli żony :
ToOne czasem decydują
Nadają się szlif zakupowi. Tm3 i Xp to jej decyzja
Wielu rzeczy to dotyczyło. Na pewno Tesli, mniej motocykli .Cooper i Gelenda i Wrangler to pomysły Żony No i kampery! Zapomniał bym.
Ja wyznaczam kierunek, Ona metody. Też to wytłumaczenie

Moim zadaniem, jest potem ją odsunąć od tych rzeczy i je przejąć.
Udaje się połowicznie.
Screenshot_20230219-084012_2.jpg
 

paradox

Pionier e-mobilności
Gorzej, mi brakuje bym moglbyc prawdziwym beta testerem i napisać do Tesla - guys, po co grzejecie baterie na ładowarce 50kW, szkoda czasu i prądu…
a ja bym spróbował i napisał im kilka uwag użytkownika, działaj będziesz pierwszy z tego forum.
 

paradox

Pionier e-mobilności
Ja bym dodał, że dla niektórych fajnie mieć coś innego niż reszta.

Tesli będzie coraz więcej, więc troche nuda :)
Eion zaraz coś wymyśli żeby nie wiało nudą. obstawiam, że udostępni SC dla każdego i będą się naparzać pod ładowarkami a na forum będą płakać bo nie będzie elitarnych sesji. 😇
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Eion zaraz coś wymyśli żeby nie wiało nudą. obstawiam, że udostępni SC dla każdego i będą się naparzać pod ładowarkami a na forum będą płakać bo nie będzie elitarnych sesji. 😇
A co złego jest w tym by duża sieć ładowarek była ogólnodostępna? Moja TM3 widziała SuC ostatnio jak były jeszcze darmowe, a od tego czasu albo mi się nie opłaca finansowo albo czasowo bo mam inna alternatywę.
Wszyscy narzekają jaka ta Tesla beznadziejna a jedyna alternatywę jaka wskazują to ICE 😂
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Dorzucil bym polityków i proroków wszelkiej maści itp.obiecujacych Raj ale nie za darmo.
Ci potrafią wszystko wcisnąć.

Będę zarozumiały, sam sobie zafundowałem te atrakcje i narażenie na wyrazy politowania, chyba że był to przekaz podprogowy?
Bo na EV wpadłem z powodu ebika i hulajnogi, dedukując skoro to tak jedzie, a jest małe, to pewnie duże auto zrobi to lepiej?
Wynurzył siecwtedy Nissan, ktory akurat lekko kłamał w reklamach, to uległem praniu mózgu. Szczegolnie jego AP (rapid gate mnie nie dotyczył)
Po roku juz wiedziałem czego oczekuję jeszcze po samochodzie elektrycznym.
I znów, fart pojawił sie w/w yuotubowy wywiad i T3 w EU.
Trójka miała to w opisie, czego nie miał Nissan czyli napęd na dwie osie. Mialem dwa elektryki i co raz mniej mnie cieszył Leaf, to akurat mlodszy moj pomiot otrzymał go w ramach reparacji za poczęcie.

I tak po kolejnych 3 latach przyszedl czas, aby jak to u nas bywa wymienić samochód, bo podejrzanie byl bezawaryjny a do tego drugi syn wzorem pierwszego też zapragnął mieć EV i może coś jeszcze po Ojcu (geny ponoć mają moje ale cienkie więc ev podnosi wartość przekazu).?

Niestety czy stety poszukiwania nastepcy Tesli w tym segmencie motoryzacji mnie zawiodły, następca innej marki z jednej strony był nowy ale jakby nowy po staremu.
W tych luksusowych i świetnie wykonanych samochodach czulem sie jak w spaliniakach.
Trudno synek kupi sobie sam, tatuś mu dołoży a sam bez bólu spokojnie dalej będzie Trójeczkę eksploatował, coś zmieniał, np. drzwi automatycznie otwierane sie zrobi? . Lubię grzebać z racji zawodu, to sobie pogrzebię
Zamówiłem SLR tak na wszelki wypadek, aby coś mi przypominało o tej checi zmiany, gdyż Tm3LR dalej była atrakcyjna dla nas obojga.
No i ni z gruchy ni z pietruchy jak w 2019r, chyba we wrześniu 22r, pojawila się możliwość otrzymania najnowszego, zmienionego i to znacznie (oprócz budy} samochodu w ciagu 3 miesiecy.
A do tego kompletnie z irracjonalnymi paramerami niepotrzebnymi, lecz chyba 90% rzeczy które mamy są niepotrzebne, a tylko nas cieszą.
No i zaczynałem robić w domu szum medialny, a że żonę ma z wyboru nie z musu i rozpracowujemy siebie od lat 80tych, to większość zachowań jest bez problemu odczytywana przez obie strony.
Od razu zostalem dobrze zrozumiany i pozwu nie bylo.
W temacie motoryzacyjnym obydwoje też mamy dziwnie pod sufitem, to nauczony doswiadczeniem przyjąłem korektę żony co do zamowienia i kolejny raz sie nie zawiodłem.
Ot i ma via apia do Xp.
 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
Moja TM3 widziała SuC ostatnio jak były jeszcze darmowe, a od tego czasu albo mi się nie opłaca finansowo albo czasowo bo mam inna alternatywę.

I to jest własnie (według mnie) przyczyna otwarcia tych SuC na zachodzie Europy. Tesla doskonale zna 'obłożenie' swoich ładowarek i widząc, że są wolne moce przerobowe na SuC (czytaj traci klientów na korzyść innych sieci) otworzyła je dla innych. W PL tego na razie nie zrobi bo SuC jak na lekarstwo i na pewno są nieźle wykorzystywane.

Wszyscy narzekają jaka ta Tesla beznadziejna a jedyna alternatywę jaka wskazują to ICE 😂

No co Ty, ja na Teslę nie narzekam, wręcz przeciwnie - staram się (m. in w tym temacie) zrozumieć jej 'fenomen'.
 

radioaktywny

Posiadacz elektryka
Dorzucil bym polityków i proroków wszelkiej maści itp.obiecujacych Raj ale nie za darmo.
Ci potrafią wszystko wcisnąć.

Będę zarozumiały, sam sobie zafundowałem te atrakcje i narażenie na wyrazy politowania, chyba że był to przekaz podprogowy?
Bo na EV wpadłem z powodu ebika i hulajnogi, dedukując skoro to tak jedzie, a jest małe, to pewnie duże auto zrobi to lepiej?
Wynurzył siecwtedy Nissan, ktory akurat lekko kłamał w reklamach, to uległem praniu mózgu. Szczegolnie jego AP (rapid gate mnie nie dotyczył)
Po roku juz wiedziałem czego oczekuję jeszcze po samochodzie elektrycznym.
I znów, fart pojawił sie w/w yuotubowy wywiad i T3 w EU.
Trójka miała to w opisie, czego nie miał Nissan czyli napęd na dwie osie. Mialem dwa elektryki i co raz mniej mnie cieszył Leaf, to akurat mlodszy moj pomiot otrzymał go w ramach reparacji za poczęcie.

I tak po kolejnych 3 latach przyszedl czas, aby jak to u nas bywa wymienić samochód, bo podejrzanie byl bezawaryjny a do tego drugi syn wzorem pierwszego też zapragnął mieć EV i może coś jeszcze po Ojcu (geny ponoć mają moje ale cienkie więc ev podnosi wartość przekazu).?

Niestety czy stety poszukiwania nastepcy Tesli w tym segmencie motoryzacji mnie zawiodły, następca innej marki z jednej strony był nowy ale jakby nowy po staremu.
W tych luksusowych i świetnie wykonanych samochodach czulem sie jak w spaliniakach.
Trudno synek kupi sobie sam, tatuś mu dołoży a sam bez bólu spokojnie dalej będzie Trójeczkę eksploatował, coś zmieniał, np. drzwi automatycznie otwierane sie zrobi? . Lubię grzebać z racji zawodu, to sobie pogrzebię
Zamówiłem SLR tak na wszelki wypadek, aby coś mi przypominało o tej checi zmiany, gdyż Tm3LR dalej była atrakcyjna dla nas obojga.
No i ni z gruchy ni z pietruchy jak w 2019r, chyba we wrześniu 22r, pojawila się możliwość otrzymania najnowszego, zmienionego i to znacznie (oprócz budy} samochodu w ciagu 3 miesiecy.
A do tego kompletnie z irracjonalnymi paramerami niepotrzebnymi, lecz chyba 90% rzeczy które mamy są niepotrzebne, a tylko nas cieszą.
No i zaczynałem robić w domu szum medialny, a że żonę ma z wyboru nie z musu i rozpracowujemy siebie od lat 80tych, to większość zachowań jest bez problemu odczytywana przez obie strony.
Od razu zostalem dobrze zrozumiany i pozwu nie bylo.
W temacie motoryzacyjnym obydwoje też mamy dziwnie pod sufitem, to nauczony doswiadczeniem przyjąłem korektę żony co do zamowienia i kolejny raz sie nie zawiodłem.
Ot i ma via apia do Xp.
U mnie też był najpierw rower elektryczny, później hulajnoga. Później jeszcze plug-in, ale w pewnym momencie zaczął mnie irytować dźwięk silnika spalinowego i charakterystyka pracy skrzyni biegów, więc z ulgą przeszedłem na Teslę.
 
Top