Pojemność użyteczna.

Vilko

Zadomawiam się
No to obserwujmy to w dynamice co kilka miesięcy. Niby zimą ma być mniejsza pojemność, ale też jakąś początkową degradacja ma odbyć...
Ja mam na razie 72.5 przy Full Battery When New 74.5, sprawdzone pod czas nocnego naładowania do 100% na dworzu 14 stycznia. 30500 km przebieg, samochód produkcji listopad 2020 Freemont, ale bateria LG E5D.
Niecałe 3% degradacji mam, większość ładowań w garażu z 1 fazy UMC Gen2. Limit ostatnio daję 90%.
Mam praktycznie to samo, teraz 72.6kWh Przebieg 34000 km. Ładuje z jednej fazy, zawsze do 90%. Ta sama bateria. Auto z grudnia 2020
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Kolega ma Performance, odebrana w marcu 2021. Obecnie ma przejechane 23k km. Narzeka na baterie, że go oszukali i ma wyraźnie mniejszą. Serwis sprawdzał i wszystko jest ok. Ze Scan My Tesla wychodzi jak w załączniku.
DC Charge total: 1513 kWh
AC Charge total: 3632 kWh
Drive total: 4446 kWh
D9591B29-4D8A-44AD-B02C-15277FBEE133.jpeg
 

Michal

Moderator
Obstawiam, że BMS mu się rozregulował.
Niech Twój kolega (jeśli to możliwe oczywiście) zacznie ładować przez jakiś tydzień - dwa do około 70% (najlepiej tak robić zawsze). Następnie po takich 2 tygodniach naładuje do 100% i wtedy sprawdzi. Oczywiście najlepiej na AC.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ale przeciez w tej tabelce wszystko jest ok.
Ze brakuje troche pojemnosci. ? No pierwsza faza degradacji tak wyglada. Ma z buforem prawie 80kWh… wszystko w normie.
Ja mam 75kWh panasonic i to odczyt z wczoraj.
 

Attachments

  • AD47A88F-2AEE-4D62-9EE8-52FCF36CB2B7.jpeg
    AD47A88F-2AEE-4D62-9EE8-52FCF36CB2B7.jpeg
    500,5 KB · Liczba wyświetleń: 71

gim-kg

Pionier e-mobilności
Ale przeciez w tej tabelce wszystko jest ok.
Ze brakuje troche pojemnosci. ? No pierwsza faza degradacji tak wyglada. Ma z buforem prawie 80kWh… wszystko w normie.
Ja mam 75kWh panasonic i to odczyt z wczoraj.
Nie znam się na „Scan My Tesla”. On twierdzi, że od „Nominal full pack” należy odjąć bufor i taką pojemność wtedy mamy. Czyli z tego co było podane 76,1 - 3,4 = 72,7 kWh. Na moje pytanie co z opisem “Full Pack when new” mówi że to tylko liczba i bzdura.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Nie znam się na „Scan My Tesla”. On twierdzi, że od „Nominal full pack” należy odjąć bufor i taką pojemność wtedy mamy. Czyli z tego co było podane 76,1 - 3,4 = 72,7 kWh. Na moje pytanie co z opisem “Full Pack when new” mówi że to tylko liczba i bzdura.
Podejrzewam że to uroda Panasonic. 5% poszło na warstwę pasywacyjną. Plus przewaga ładowań DC.
Ale warto poczekać lato i ponownie sprawdzić. Zimno mocno zmniejsza pojemność NCA…
 

Jacek 3

Zadomawiam się
Jak to jest z pojemnością baterii. Mam baterię e5ld a tesla scan pokazuje nominal full pack
79kw. Czegoś chyba nie rozumiem. Wszędzie ja opisują jako 82kw/h.
Aktualizacja. Przejechane 7000km.
 

Attachments

  • Screenshot_2022-03-30-11-28-47-547_com.emon.canbus.tesla.jpg
    Screenshot_2022-03-30-11-28-47-547_com.emon.canbus.tesla.jpg
    559 KB · Liczba wyświetleń: 77

kaziwich

Posiadacz elektryka
Aktualizacja. Przejechane 7000km.
No faktycznie coś mało masz w Full Pack when new. Powinno byc w okolicach 82kwh.

Z tego co przestudiowałem to:
"Full Pack when new" -> Fizyczna pojemność całego packa (prawdziwe brutto)
"Nominal full pack" -> "Full Pack when new" (brutto) minus bufor górny i dolny (niedostępne dla użytkownika)
"Energy buffer" -> Bufor dostępny dla użytkownika po zejściu poniżej 0% SoC wyświetlanego na ekranie. Jest to dokładnie 4.5% z "Nominal full pack". Można to niejako potraktowac jak odpowiednik rezerwy w spaliniaku. Jesli zaczniesz jechac na buforze, to zamiast lampki rezerwy, wyswietli sie "żółwik", czyli wlaczy sie tryb ograniczonej mocy, żeby nie zajechać baterii. Pod "Energy buffor" jest na szczescie jeszcze prawdziwy dolny bufor, ktory ostatecznie zabezpiecza przez uszkodzeniem.

Zatem pojemność użyteczna w zakresie 0-100% SoC to:
"Nominal full pack" minus "Energy buffer"

"Usable remaining" -> pozostała energia po odjęciu "Energy buffer".

Co jest pojemnością netto? To zależy jak patrzeć. Jedni powiedzą, że netto to jest to co masz od 100 do 0%, a inni ze jest to cala pojemnosc dostepna dla uzytkownika niezaleznie co wskazuje SoC na ekranie.

Dodam jeszcze, że przełączenie SoC z % na "km" spowoduje przeliczenie "Nominal full pack" (czyli 104.5% jesli weźmiemy skale SoC z ekranu) tylko przy pełnym naładowaniu. Potem w miarę jazdy/zużycia co X km (ktoś kiedys sprawdzal, że mniej wiecej co 100km), bedzie odejmowane wiecej km/% niż wynika to z przebytego dystansu. Ot taki trick, żeby jednoczesnie pokazac duzo km przy pelnym naladowaniu i jednoczesnie schowac rezerwe pod 0% :)
 

Jacek 3

Zadomawiam się
No faktycznie coś mało masz w Full Pack when new. Powinno byc w okolicach 82kwh.

Z tego co przestudiowałem to:
"Full Pack when new" -> Fizyczna pojemność całego packa (prawdziwe brutto)
"Nominal full pack" -> "Full Pack when new" (brutto) minus bufor górny i dolny (niedostępne dla użytkownika)
"Energy buffer" -> Bufor dostępny dla użytkownika po zejściu poniżej 0% SoC wyświetlanego na ekranie. Jest to dokładnie 4.5% z "Nominal full pack". Można to niejako potraktowac jak odpowiednik rezerwy w spaliniaku. Jesli zaczniesz jechac na buforze, to zamiast lampki rezerwy, wyswietli sie "żółwik", czyli wlaczy sie tryb ograniczonej mocy, żeby nie zajechać baterii. Pod "Energy buffor" jest na szczescie jeszcze prawdziwy dolny bufor, ktory ostatecznie zabezpiecza przez uszkodzeniem.

Zatem pojemność użyteczna w zakresie 0-100% SoC to:
"Nominal full pack" minus "Energy buffer"

"Usable remaining" -> pozostała energia po odjęciu "Energy buffer".

Co jest pojemnością netto? To zależy jak patrzeć. Jedni powiedzą, że netto to jest to co masz od 100 do 0%, a inni ze jest to cala pojemnosc dostepna dla uzytkownika niezaleznie co wskazuje SoC na ekranie.

Dodam jeszcze, że przełączenie SoC z % na "km" spowoduje przeliczenie "Nominal full pack" (czyli 104.5% jesli weźmiemy skale SoC z ekranu) tylko przy pełnym naładowaniu. Potem w miarę jazdy/zużycia co X km (ktoś kiedys sprawdzal, że mniej wiecej co 100km), bedzie odejmowane wiecej km/% niż wynika to z przebytego dystansu. Ot taki trick, żeby jednoczesnie pokazac duzo km przy pelnym naladowaniu i jednoczesnie schowac rezerwe pod 0% :)
Też mnie to dziwi. Może ktoś ma baterię e5ld i odczyt z SMT full pack when new.
 
Top