Pomidor.io - mapa ładowarek EV, podgląd zajętości, statystyki

sh95

Entuzjasta elektromobilności
Tak dla porównania / punktu odniesienia: na tzw. Zachodzie przyjmuje się 6 ładowarek (nie stanowisk) za hub. Tak więc (jak dla mnie) trochę przesadą będzie nazywania hubem miejsca z dwoma ładowarkami i 4 przyłączami. Moim zdanie 4 ŁADOWARKI będzie OK.
To może skomplikujmy. Chodzi ci zapewne o współdzielenie mocy, jeśli jedna ładowarka obsługuje dwa stanowiska, to teoretycznie kicha. Chyba, że mamy Alpitronic HYC400, gdzie nawet przy współdzieleniu każdy Ev dostaje 200kW minimum. W takim przypadku jak te nowe miejscówki GreenWaya powiedziałbym, że jest tam 8 pełnoprawnych stanowisk, mimo że tylko 4 ładowarki. Analogicznie 6 stanowisk przy 3 ładowarkach nazwałbym Hubem.
Nie chciałbym tu faworyzować takiego Ekoenu Okęcie, gdzie są 4 "ładowarki" (satelity?) 350kW, względem wspomnianego GreenWaya z 3 ładowarkami 400kW, gdzie na raz realnie zadowoli 6 Ev.

Tak więc schodząc mocą w dół, myślę, że jeśli ładowarka da na każde stanowisko 100kW, to bym zaliczył to jako 2.

Może od tego zaczniemy, na 2026 rok podkręcę wymagania :) Z minimalną mocą per stanowisko jeszcze zobaczę ile tego wyjdzie oraz czy uda mi się liczbę dobrze z automatu (skryptem) określić.
 

nabrU

Moderator
Nie nazywajmy hubem, co hubem nie jest bez względu na moc ładowarki, dzielenie mocy czy nie. Oczywiście zrobisz jak będziesz chciał i ja staram się zrozumieć polskie realia stąd moja wskazówka, że 4 ładowarki można nazwać (z przymrużeniem oka) hubem na miarę PL bez względu na ilość stanowsik czy złączy (a np. HYC 400 potrafi mieć nawet 3 złącza).

Hub wg. Google AI:

An EV charging hub is a location, often publicly accessible, that offers multiple electric vehicle (EV) charging stations, typically six or more, with rapid or ultra-rapid charging capabilities. These hubs aim to provide convenient and efficient charging options, especially for drivers on longer journeys or at destinations with high EV usage.

1750963075801.png
 

sh95

Entuzjasta elektromobilności
Problem w tym, że moc jest przypisana do wtyczki, a nie do ładowarki.

Licząc SuC nawet ten V2 z Ciechocinka, mam 114 miejscówek w PL z 4 DC o mocy min 100kW. SuC V2 jak wiadomo dzieli na stanowisko po 75kW i wtedy nie spełni założeń. Bez znajomości modeli ładowarek tego dobrze nie zliczę.
Mogę za to sprawdzić, czy jest więcej niż jeden kabel do ładowarki i wtedy ignorować pozostałe. Wyjdzie na wersję nabrU, ale trochę zakrzywi rzeczywistość, jeśli potem tę liczbę wykorzystać i pokazać.

Aa, też odpada. Ekoen ma wszystkie satelity jako jedną ładowarkę, a tam moc nie jest współdzielona. Wszystkie mają to samo ID ładowarki (stacji/station):

1750965179914.png
Hmmm.. trzeba kombinować
 
Last edited:

wxwx78

Fachowiec
A da się sprawdzać moc aktualnego ładowania ? Np Elocity pokazuje moc ładowania dla stanowisk aktualnie używanych i to pomogło by też stwierdzać czy moc jest per stanowisko (jak w Ionity) czy współdzielona (GW ). Dziś byłem na Ekoen Reduta i pierwsze minuty leciały na mocy 1 kW.... Zadzwoniłem do wsparcia i tam mi powiedzieli, że to 350 kW jest dzielone na stacje a algorytm podziału tych 350 kW jest w procesie zmiany.
 

sh95

Entuzjasta elektromobilności
A da się sprawdzać moc aktualnego ładowania ? Np Elocity pokazuje moc ładowania dla stanowisk aktualnie używanych i to pomogło by też stwierdzać czy moc jest per stanowisko (jak w Ionity) czy współdzielona (GW ). Dziś byłem na Ekoen Reduta i pierwsze minuty leciały na mocy 1 kW.... Zadzwoniłem do wsparcia i tam mi powiedzieli, że to 350 kW jest dzielone na stacje a algorytm podziału tych 350 kW jest w procesie zmiany.
Hmm, to ciekawe co powiedzieli. Z tego co pamiętam na Reducie mają przyłącze 2MW. 6x350 daje 2.1MW, ale w praktyce chyba nie zdarzy się, by równocześnie sześć aut tyle pociągnęło. Wydaje się, że to te 2MW są do podziału, ale trzeba by się dowiedzieć, jaki konkretnie tam sprzęt jest zainstalowany i jak działa. Mogą być inne podziały.

Niestety nie widzę możliwości wpięcia się legalnie do jakiegokolwiek operatora, żeby odczytać bieżące wartości mocy. Można akurat w Ekoen to podglądać na aplikacji, ale to zamknięte dane. W Elocity też widzę moc, ale tylko w apce na telefonie, nie na stronie.
 

wxwx78

Fachowiec
Hmm, to ciekawe co powiedzieli. Z tego co pamiętam na Reducie mają przyłącze 2MW. 6x350 daje 2.1MW, ale w praktyce chyba nie zdarzy się, by równocześnie sześć aut tyle pociągnęło. Wydaje się, że to te 2MW są do podziału, ale trzeba by się dowiedzieć, jaki konkretnie tam sprzęt jest zainstalowany i jak działa. Mogą być inne podziały.

Niestety nie widzę możliwości wpięcia się legalnie do jakiegokolwiek operatora, żeby odczytać bieżące wartości mocy. Można akurat w Ekoen to podglądać na aplikacji, ale to zamknięte dane. W Elocity też widzę moc, ale tylko w apce na telefonie, nie na stronie.
fidiller classic na kompie/vm z windows + proxy w ustawieniach wifi telefonie przekierowujesz na kompa i masz wszystko co trzeba ;-)
Co do Reduty to sam się mocno zdziwiłem tym, co mi techline powiedział.
 
Top