Pomidor.io - mapa ładowarek EV, podgląd zajętości, statystyki

Kanapa

Zadomawiam się
Dzięki za info. No tak, nie ma tej miejscówki w eipa:
View attachment 30540

może dlatego, że darmowa? 🧐 Jest tylko ikonka naniesiona na mapy OSM.
Jestem świadomy braku wielu ładowarek w eipa, co ciekawsze to staram się ręcznie dodać. Przykładowo nie ma tych na stacjach Mol (dawniej Lotos błękitny szlak), gdzie płaci się stałą opłatę za całe ładowanie.

Mam już wstępnie inne źródło danych o ładowarkach, ale nie będę na razie podpinał. Teraz prace skupiają się nad nową, pełną wersja pomidorka, która zastąpi obecny prototyp, co nie znaczy że czegoś ciągle w obecnej wersji nie zmieniam.
Identyczne Ładowarki Zarządu Portu masz również na Westerplatte oraz na Przemysłowej - te u Ciebie się wyświetlają.
 

sh95

Entuzjasta elektromobilności
Identyczne Ładowarki Zarządu Portu masz również na Westerplatte oraz na Przemysłowej - te u Ciebie się wyświetlają.
Dwie miejscówki Zarządu Portu, tak jak piszesz, oraz na parkingu na Westerplatte są:

1753466759273.png
Niestety nie raportują zajętości do eipa.

Jeśli są jeszcze jakieś to podeślij proszę dokładną lokalizację.
 

sh95

Entuzjasta elektromobilności
Nie zapomnijmy o opcji filtrowania po "800V"🙂
Oznaczanie, która jest tylko 400V idzie powoli, nie licz na filtry niestety za szybko.

Mogę za to jeden hint sprzedać: na ten moment nie znalazłem w PL ładowarki o mocy 60kW lub wyższej, która nie obsługuje 800V. Przykładowo Kaufland stosował ładowarki 50kW, teraz stawia 60kW. Te pierwsze są właśnie 480-500V max, a te 60kW to Axon Easy 60 od Ekoenergetyki z obsługą do 1000V.
Jeden wyjątek to Delta FCH 150 stawiana przez GW, ta ładowarka jest 500V ale ma w opcji też 1000V, a jaka jest faktycznie nie wiadomo. Może być różnie.

Poza tym, wciągnęły mnie rodzaje ładowarek i ich rozwiązania na niektórych stacjach. Ionity w PL najpierw stawiało ładowarki ABB Terra 360, to na stacjach, gdzie są 4 ładowarki, np Poznań. Od zeszłego roku stawia 6x 350kW od Ekoenergetyki - tutaj jest pełna moc dla każdego auta, nawet przy komplecie (o ile odgórnie nie jest ograniczeniem przyłącze). Ale w tych od ABB jest trochę to pokręcone, wg mnie tam nie ma szans na pełną moc. Wycinek schematu z instrukcji:

1753467783497.png


Moc dzielona. A teraz pomyśleć ciężko, co jest np w Poznaniu, gdzie są trzy szafy, zamiast czterech. Jak to się krosuje przy pełnej zajętości? Po 100kW dla każdego max? 😱
 

Kanapa

Zadomawiam się
Dwie miejscówki Zarządu Portu, tak jak piszesz, oraz na parkingu na Westerplatte są:

Zajętošć sprowadzam przez Equay
 

Attachments

  • IMG_6237.jpeg
    IMG_6237.jpeg
    527 KB · Liczba wyświetleń: 8

nabrU

Moderator
Mały błąd @sh95: Ionity używała specjalnie zmodyfikowanych dla nich ABB Terra HPC 350 (nie 360), ostatnio używa Alpitronic HYC400.



Moc więc zależy od ilości szaf:

1753469427828.png
 

sh95

Entuzjasta elektromobilności
Mały błąd @sh95: Ionity używała specjalnie zmodyfikowanych dla nich ABB Terra HPC 350 (nie 360), ostatnio używa Alpitronic HYC400.



Moc więc zależy od ilości szaf:

View attachment 30551
Tak. Patrzyłem tutaj: https://library.e.abb.com/public/49...z8u3PJXkqCnB+LPBmOacKTlWoCaaeJ9RJdC8ZS62pdFzp

A na zdjęciu (z PlugShare) mamy trzy "power cabinets" prawdopodobnie po 175kW na 4 ładowarki:
 

sh95

Entuzjasta elektromobilności
Piekło zamarzło. Tesla pojawiła się dziś w UDT, na razie jeden SuC w Szczecinie, na razie z niekompletnymi danymi. Jak zaczną raportować zajętość to będzie cud:

View attachment 27926

W maju Tesla dodała SuC Szczecin do EIPA, pokracznie bo tylko jeden "słupek", ale dodali. Od kilku dni zaczęli raportować zajętość, ale także mocno pokracznie. Otóż robią to dla słupków jednej "stacji" - dla wszystkich słupków identycznie - ale dając jakby wszystkie sesje z całego SUC. Mam zatem w EIPA/pomidori.io i także na stronie Michała niemałe kongo:
1754042580800.png

z ev.warszawa.pl:
1754042608475.png

Czy ktoś ma pomysł, jak to interpretować, jaki tam w Szczecinie jest realny ruch?

Zasadniczo ten jak i inne SuC mają swoją reprezentację fizycznie następującą:
- 3 x szafa (stadion), każda obsługuje 4 słupki (points) - w sumie 12 stanowisk
- zwykle do EIPA raportuje się zajętość każdego słupka (point) osobno, ale Tesla robi to jednocześnie dla 4 słupków jednej szafy
- pozostałe szafy z 8 słupkami pozostaje nieopisana i bez ruchu

Efekt u mnie na pomidorku jest taki, że dla tych 4 z raportami multiplikuje sumę całkowitą razy 4 (tak zgaduję). Stąd wczoraj mialem +300 sesji ładowania, dziś już jest ponad 100. Każda po kilka minut, rzadko więcej. Prawdopodobnie powinienem to podzielić przez 4, ale wiadomo - nie zawsze przecież na zmianę ktoś się podłącza i odłącza. Być może część sesji nie jest rejestrowanych, bo ustawiany jest status zajętości np trzy razy z rzędu, czego u mnie i u Michała nie ma - zapisujemy do bazy tylko zmianę stanu, a ignorujemy ponowienie poprzedniego.

Gdybym przyjął, że faktycznie to co zgłaszają jest za cały SuC, można by mieć pierwsze "otwarte" wyniki popularności - ilości sesji dziennie. Nie da to jednak nawet przybliżonego pojęcia o zajętości, czy są wolne czy nie. Te zajętości wyglądają legitnie, nocą znacznie mniejszy ruch. Takie dane podają od środy.
Co robić, jak żyć? Sprawa mimo wszystko ciekawa.
 
Top