Pomoc w wyborze elektryka do 140 tys. zł z dotacją – jakie modele polecacie? Citroën e-C4, Peugeot e-208, BYD Atto 2?

marcinm9mm

Nowy na Forum
Cześć wszystkim,
rozglądam się za elektrykiem w budżecie do 140 tys. zł brutto, musi być nowy z salonu, płatny gotówką (nie interesują mnie używane, leasing, wynajem). Zakup najwcześniej wrzesień. Chciałbym poznać Wasze opinie. Szukam auta dla żony do mieszanego użytkowania (miasto + trasy), głównie dla 2 osób, z realnym zasięgiem 200–240 km w lecie, zimą mniej jeździmy. Ważne wyposażenie to Android Auto, klimatyzacja i kamera cofania. Mam dostęp do ładowania w domu z fotowoltaiką na starych zasadach. Będzie ładowany praktycznie wyłącznie w domu. Dojazd do ASO w regionie śląskim (Sosnowiec), nie wiem jak to wygląda z Chińczykami i czy tam jest jakiś problem z serwisem. Na razie rozważam modele jak:
  • Citroën e-C3
  • Citroën e-C4 - Warto dopłacać do e-C4, czy w parametrach to samo co C3?
  • Peugeot e-208
  • Opel Frontera Electric
  • Opel Corsa Electric
  • BYD Atto 2 - U chińczyków jakieś problemy z serwisem, częściami?
  • MG 4
Małe odpadają, szukamy średniaka, bądź czegoś nie za dużego. Renalut nie podoba się partnerce, ale widzę, że jest chwalony, warto? Jeśli tak to czemu?

Wczytuję się powoli w poszczególne wątki, ale może wasze wprawne i doświadczone oko pomoże!
  • Jest tu jakiś model, który jest statystycznie najczęściej polecany za całokształt? Coś uniwersalnego, sprawdzonego, jakiś konsensus między użytkownikami różnych innych modeli, marek?
  • Czy macie doświadczenia z tymi modelami?
  • Da się złapać jakieś zniżki w salonie? Jak? Płacę gotówką, biorę na JDG.
  • Jakie inne auta byście polecili w tym budżecie?
  • Jakie są Wasze uwagi co do niezawodności, serwisu czy kosztów (np. OC/AC, opony)?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie – każda opinia się przyda przed jazdą próbną!

Edit: Dzięki za informacje o Hyundaiu Konie w upuście. Jeśli są podobne promocje dajcie znać, bez tego nawet nie sprawdzałbym tego modelu ze względu na cenę.
 
Last edited:

tlisek

Tomek
No w sumie nie wiem jak rozumieć

W sensie że w tych 140tys jest już 30tys dotacji (więc do zapłaty 110tys) czy też 140tys to już po obniżeniu ceny o dotację 30tys.

Tu już się autor musi wypowiedzieć, jakby po dotacji miało być 110k to ja bym napisał "140tys plus 30tys dotacji", a nie "w tym" ;)
 

Vicek

Użytkownik
Ja zrozumiałem "110kPLN własnej kasy do wydania".
Podpisuję się pod C4 (dużo przestronniejszy od reszty wymienionych poza MG4). Auto "normalne" do ręki i bardzo komfortowe.
Chcesz dobre deale - bierz ze stocku. Ustaw na otomoto nowe, rok produkcji 2024 i pojeździj po okolicy.
Jak pod żonę to możesz jeszcze spojrzeć na Mokkę, Fiata 600 albo Alfę Junior. Nie wiem czy będzie w PL Lancia Ypsilon ale też bardzo ładnie narysowana. Technologicznie to wszystko platforma 54kWh Stellantisa z wadami i zaletami.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ja zrozumiałem "110kPLN własnej kasy do wydania".
Podpisuję się pod C4 (dużo przestronniejszy od reszty wymienionych poza MG4). Auto "normalne" do ręki i bardzo komfortowe.
Chcesz dobre deale - bierz ze stocku. Ustaw na otomoto nowe, rok produkcji 2024 i pojeździj po okolicy.
Jak pod żonę to możesz jeszcze spojrzeć na Mokkę, Fiata 600 albo Alfę Junior. Nie wiem czy będzie w PL Lancia Ypsilon ale też bardzo ładnie narysowana. Technologicznie to wszystko platforma 54kWh Stellantisa z wadami i zaletami.
Ba - nawet egzemplarze z 2023 się znajdą :O

Za 110 tys minus dotacja robi się naprawdę przyjemna cena.
 

strusio8

Zadomawiam się
Chcesz dobre deale - bierz ze stocku.
Potwierdzam! ja w ten sposób dostałem rocznik produkcji 2023, rok modelowy 2024, za ponad 60k taniej.

I może jeszcze jedno kryterium pod przemyślenie ode mnie: ja staram się brać raczej z końcówek serii auta niż z początków. W motoryzacji problemy wieku dziecięcego widać aż nadto i bolą też najbardziej. Dotychczas dobrze na tym wychodziłem.
 
Top