To nie tak. Pompa lub jej brak nie są zero-jedynkowe. Różne auta mają różne pompy (o różnym COP), dodatkowo mają inaczej ustawiony limit zadziałania grzałek (Tesla chyba w ogóle ich nie ma, za to ma octavalve, którego nie ma VW). Więc wnioskowanie czegoś na podstawie Tesli i przenoszenie tych wniosków na VW/Skodę nie ma żadnego sensu. Tak samo z Niro. Jeśli chcecie się dowiedzieć ile pompa daje w Skodzie/VW to patrzcie na testy w Skodzie/VW.Ale mamy tutaj bardzo fajne porównanie auta z i bez.
Co do pompy ciepła to podobno rzeczywiście nie ma wielkiej różnicy w ekonomice / zasięgu w grupie VAG. Ale z drugiej strony to ciężko ocenić, bo trzebaby 2 samochody porównać w identycznych warunkach (i z najnowszym softem).With the ID. Software 2.4 and the optimized thermal management it includes, energy consumption can be reduced in cold outside temperatures, thus increasing the range. How? The switch-on threshold for the battery heater is lowered from 8°C to 0°C and, at the same time, gradual heating is introduced. In this way, the battery heater consumes significantly less energy on short journeys.
Ale kW nie bardzo - a to o nie chodzi.Zapominamy także o potencjalnej możliwości podgrzewania baterii z EVSE przed wyjazdem z domu w zimie, co zaoszczędzi trochę km.