Porównanie 3 stara nowa bez sensu ale czy musi on być ?

tomA

Posiadacz elektryka
Jak z kobietami - Z tego wynika że jaką ją masz twoją "starą" jest tak dobra jak mogłaby być inna ładna nowa młodsza... czy jest sens wymieniać :p nie urażając kobiet - Dotyczy się to też facetów
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Moze mi ktos wyjasnic dlaczego w starym modelu maja na performensie kola 18” z kolpakami aero ? Jak im sie zmiescily ? Czy ja cos przegapilem ?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
No to prawem serii mi się wyświetliło

Pod koniec jest cześć o odliczeniach warto dla tych co w tym naszym kartonie chcą jakości przetrwać biznesowo
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
Akurat różnica wyszła o degradację baterii :)
Trochę jednak boli że się nie zajedzie tak daleko jak jeszcze rok temu.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Szczerze to syn jeździ i pokazuje mu ok chyba 460 km ? Ale to bez znaczenia . Dla nas a jest nas kilku od elektrykow to wszystko co pokona 300km + na drogach szybkiego ruchu ujdzie m.o ile da się ładować w ok 150 kW.
Tym bardziej że tras nikt nie lubi pokonywać osobowym . Do tego jak nie ma dzieci, to są psy , o kobietach z ich UMP nie wspomnę.
Tylko jeden syn potrafi spać podczas jazdy ( jako pasażer ).
Ja tylko po pjaku (nawet jako kierowca) . A że nie piję, to nie śpię.
6 letnie auto, to już stare auto . Więc to ze sie nie psuje jest i tak sukcesem
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Moze mi ktos wyjasnic dlaczego w starym modelu maja na performensie kola 18” z kolpakami aero ? Jak im sie zmiescily ? Czy ja cos przegapilem ?
Trochę bez sensu ten test z outofspec.
Porównują dwa auta, jedno nowe, drugie już z degradacją.
Inne felgi, inne opony.

Na początku gafa, mówi "everything is the same"
Oczywiście bzdura.
Bateria jest inna, silniki są inne, opony są inne....


Carwow też się nie popisał, stara tesla drag race poziom naładowania 90%, nowa tesla 60%...

Nie ma to jak 'profesjonaliści'
 
Last edited:

blazej

Pionier e-mobilności
No mam TM3 HL LR i różne testy zasięgu itp. oglądałem. Z praktyką moją większość nie miała nic wspólnego, w końcu znów z odsieczą przyszedł Nyland - w zasadzie mam pełne pokrycie we własnym użytkowaniu:


Ja zauważyłem, że bardzo duży wpływ na zasięg mają ostre przyśpieszenia. Ja lubię szybie manewry wyprzedzania, więc mój średni zasięg to takie 530 km w trybie mieszanym ze sporym udziałem autostrad. Jak jadę krajówkami + S-ka, to rośnie mi do 580 km. Na krajówkach spokojnie robię 600 km+ z rekordem ok. 700 km. Autostradą stale nigdy do tej pory nie jechałem dłużej niż 250 km ciągiem, więc trudno stwierdzić, ale szacuję, że przy 130 km/h i wyprzedzaniach raczej 400 km się nie przekroczy... no może takie 420-430 km w dobrych warunkach.

TM3 HL LR
17-19 stopni, okresowo deszcz, sporo wiatru w maskę, 18 z aero
90 km/h - 606 km
120 km/h - 463 km

Dla porównania warto dodać sobie letnie testy innych TM3:

TM3 HL RWD
19-20 stopni, dobre warunki, 18 z aero
90 km/h - 499 km (107 km mniej)
120 km/h - 367 km (96 km mniej)

TM3 HL Performance
20 stopni, sucho, 20 cali
90 km/h - 469 km (137 km mniej)

TM3 LR ’21 (82 kWh)
25-27 stopni, sucho, 18 z aero
90 km/h - 563 km (43 km mniej)
120 km/h - 422 km (39 km mniej)

A z nowych testów można śmiało wymienić dość szeroko tutaj na forum dyskutowane ostatnimi czasy modele innych marek:

VW ID7 Tourer Pro (75.3 kWh netto)
20 stopni, sucho, 19 cali
90 km/h - 550 km (56 km mniej)
120 km/h - 407 km (56 km mniej)
Wersja Pro w 17-19 stopniach miała minimalnie o 2-5 km mniejszy zasięg (pewnie efekt niższej temperatury, więc na to samo wychodzi)

Renault Scenic E-Tech 92 kWh
14-15 stopni, sucho, 20 cali
90 km/h - 492 km (114 km mniej)
120 km/h - 358 km (105 km mniej)

Tu się w sumie zgadzam z @cooler z samą oceną końcową - co prawda ja uważam na podstawie tych testów, że jakaś poprawa jest względem TM3 z 82 kWh z 2021 roku, ale jest ona niewielka (<10%). Przy czym bateria jest mniejsza.

Różnica między RWD a AWD jest jednak dość spora, choć wg mnie RWD wciąż jeśli patrzeć na zasięg i rozmiar baterii - świetne auto. VW ID7 wygląda bardzo fajnie i chyba jest najbardziej praktycznym rodzinnym autem w wersji Tourer.

Teraz tylko czekać na Sunday Drive (czyli maksymalny zasięg), ale przede wszystkim na test 1000 km. Zgaduję, że niedługo się pojawią. Dopiero wszystkie testy razem dadzą odpowiedź, na ile TM3 Highland pod względem długich tras zrobiła upgrade i zasięg użytkowy jest większy.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Na krajówkach spokojnie robię 600 km+ z rekordem ok. 700 km. Autostradą stale nigdy do tej pory nie jechałem dłużej niż 250 km ciągiem, więc trudno stwierdzić, ale szacuję, że przy 130 km/h i wyprzedzaniach raczej 400 km się nie przekroczy... no może takie 420-430 km w dobrych warunkach.
Rozbawiłeś mnie ... i jeszcze lubisz dynamiczne przyspieszenia 🤣
Z Warszawy Zachód do Ionity w Poznaniu 290km ledwo dojeżdżam.
Zaczynam od 100% i rozgrzana baterią. Jadę w nocy, pusta droga około 15 stopni. Po 5km drogami lokalnymi jestem na A2 węzeł Pruszków i non stop 150 na tempomacie praktycznie bez hamowania. Okolice Łodzi zaczyna padać ... I z prognozy że dojadę na 15% już jest tylko 4% ... a potem coraz gorzej ... zwalniam do 140 potem 130. Dojeżdżam na 2% bo roboty w okolicy Poznania i zwalniam do 80km/h itp Na Ionity w Poznaniu po 2h25min - średnia z przejazdu 120km/h. Na bramkach stop i potem dynamiczne przyśpieszenie do zadanej prędkości.

Nie wierzcie że przejedziecie autostradami 400 plus km ... 300 to i tak jest sukces ... ale w drugim YLR to już około 250km i ładowanko.

W 2 lata 2ma elektrykami przejechałem już ponad 80k km po całej Europie i jadąc w okolicach maksymalnej dozwolonej na autostradzie srednia jak wyjdzie 100km/h to i tak super a wtedy podróż w zakresie 10-80% to ładowanie co jakieś 220km 2h jazdy z kilkoma minutami.
Wiec co mówię - przećwiczone na 3LR i YLR.

A jak chcecie szybciej i dynamiczniej jeździć to wtedy ładowanie do 60% i postoje co jakieś 1h30min na 15min. Tempo przejazdu wtedy trochę wzrasta .. dużo szybkich i krótkich ładowań. Ale muszą być do tego warunki tzn. ładowarki przy trasie MOPach.
 
Top