Posiadacze starszych tesli - jak tam degradacja?

Bronek

Pionier e-mobilności
To nie jest miarodajny test degradacji .
Po tylu aktualizacjach mieszaniu z buforem i oprogramowaniem silnika itp . A szczególnie z paramertami innych zużywających energię komponentów i majacych wpływ na zasieg, plus estymacja w zależności o jazd ostatnich . Temperatura itd ..A i tak wszystkiego nie wiemy co jest brane do podanego wyniku .
Tak więc moja stara z 2019r .Miała 471 potem nagle prawie 490+ a ma po 5ciu latach ok 460km . Do bani te analizy na podstawie wskazań auta .
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
To sie nie kwalifikuje na gwarancje?
A na jakiej podstawie ? Gwarancja to chyba utrata 30% pojemnosci ?
Musze zrobic ten test w tesli, ciekawe ile wyjdzie.
 

Michal

Moderator
A na jakiej podstawie ? Gwarancja to chyba utrata 30% pojemnosci ?
Musze zrobic ten test w tesli, ciekawe ile wyjdzie.
Na prokuraturę ich!
 

tomA

Posiadacz elektryka
Mam przebieg 103kkm
3,5 roku tesla 3 lr z bateria panasonic 74/75kWh na poczatku mialem zasieg 541km teraz jakies 481
Ciekawe jakie będą wyniki LR przy 200k km przebiegu bo może się okazać że wolniej degradujące LFP 60 kWh przy 200k km będą miały takie same zasięgi albo większe niż LR z takim samym przebiegiem....
 

sd tosia

Posiadacz elektryka
To nie jest miarodajny test degradacji .
Po tylu aktualizacjach mieszaniu z buforem i oprogramowaniem silnika itp . A szczególnie z paramertami innych zużywających energię komponentów i majacych wpływ na zasieg, plus estymacja w zależności o jazd ostatnich . Temperatura itd ..A i tak wszystkiego nie wiemy co jest brane do podanego wyniku .
Tak więc moja stara z 2019r .Miała 471 potem nagle prawie 490+ a ma po 5ciu latach ok 460km . Do bani te analizy na podstawie wskazań auta .
czyli u mnie zdrowo. 450-455-460. Zależy od pogody :)
kupno 2019 listopad, produkcja chyba wrzesień.
 

Kszychu

Pionier e-mobilności
Ciekawe jakie będą wyniki LR przy 200k km przebiegu bo może się okazać że wolniej degradujące LFP 60 kWh przy 200k km będą miały takie same zasięgi albo większe niż LR z takim samym przebiegiem....
Czytałem kiedyś jakąś statystykę, że LFP bardzo szybko degradują w pierwszej fazie życia (do około 90% SoH) po czym degradacja mocno spowalnia. Ale nie dam sie za to pokroić :D
 

blazej

Pionier e-mobilności
Ciekawe jakie będą wyniki LR przy 200k km przebiegu bo może się okazać że wolniej degradujące LFP 60 kWh przy 200k km będą miały takie same zasięgi albo większe niż LR z takim samym przebiegiem....
Może nie aż tak, a może i właśnie tak. Niemal pewne jest jednak, że ta różnica się zatrze po takim przebiegu. Nawet jak będzie na korzyść LR, to raczej minimalnie. Sam zamówiłem LR, ale uczciwie - gdyby M3 był z LFP i takim zasięgiem jak dla SR oferowany z AWD i wyższym audio, to nawet przy tej samej cenie pewnie bym wziął M3 z LFP. Dla mnie właśnie AWD i audio były decydujące.
 

tomA

Posiadacz elektryka
Skoro LFP jest takie dobre to czemu nie robia LFP 80kWh ?
waga ?? wszystkie magazyny energii są na LFP a tam niema to znaczenia. no i charakterystyka w zimie jak wiesz inna..
powoli się to zmienia i CATL też coś planuje w LFP
 
Last edited:

Najnowsze dyskusje

Top