Posiadacze starszych tesli - jak tam degradacja?

cooler

Pionier e-mobilności
No głupieje potem teslamate i mi pokazuje jakieś idiotyzmy. Dzięki czyli wszystko ok :).
Wracam do tematu: Zrobiło się chłodno, przebieg 76k km no i chyba skończyły się bufory zaciemniające degradację albo degradacja ruszyła z kopyta, bo zwykle podnosił się zasięg o tej porze z powrotem do 550km a teraz jak spadł latem tak już się nie podnosi, w tej chwili 520km i trend idzie w złą stronę. Albo to czas albo ilość cykli (jeżdżę głównie trasy więc całe cykle połykam):

72kWh.png

Jednym słowem, szybko poszło: 3 lata i bateria znika jak nawiedzona. Muszę sobie ekstrapolować tą degradację czy będę miał 70% za te 4 lata czy nie
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ona spada nieliniowo, więc spokojnie. U mnie pokazuje tm teraz 74 kWh przy 50tys.
Jeszcze w czerwcu tego roku miałem prawie 76kWh użyteczne, a teraz gwałtownie spadło do ok 72 lub nawet 71,x kWh.
Jednak zasięgu szkoda, latam właśnie takie trasy na granicy zasięgu i dobrze mi z tym było że bez postoju dawałem rady jadąc w dodatku jak ludzie.
Aż się zainteresowałem co będzie po gwarancji, czy przepowiednie EVRepair że zacznie się rynek baterii aftermarketowych się spełni i znalazłem takie coś:
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Jeszcze w czerwcu tego roku miałem prawie 76kWh użyteczne, a teraz gwałtownie spadło do ok 72 lub nawet 71,x kWh.
Jednak zasięgu szkoda, latam właśnie takie trasy na granicy zasięgu i dobrze mi z tym było że bez postoju dawałem rady jadąc w dodatku jak ludzie.
Aż się zainteresowałem co będzie po gwarancji, czy przepowiednie EVRepair że zacznie się rynek baterii aftermarketowych się spełni i znalazłem takie coś:
Ale co to są za zasięgi? Dla LR max 240 mil to jest poniżej 400 km
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Właśnie z nadzieją na taką procedurę serwisową wybierałem popularnego elektryka - Teslę.
Nie żyję oczekiwaniem, że jej bateria będzie wieczna, tylko nadzieją, że taki serwis będzie możliwy, popularny i będzie przypominał to co znam z wymiany baterii w telefonie - 1 raz zmieniałem to niby coś wiem.
.... ale czekaj nie tylko telefonie, bo skrzynię CVT zmieniałem już 2 razy! Czyli liczę, że zawożę autko np. do Sylwka i za tydzień odbieram sprawdzone z gwarancją na wymienioną baterię, którą zostawiam w rozliczeniu, a całość kosztuje mnie <20% nowej skrzyni z ASO.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Właśnie z nadzieją na taką procedurę serwisową wybierałem popularnego elektryka - Teslę.
Nie żyję oczekiwaniem, że jej bateria będzie wieczna, tylko nadzieją, że taki serwis będzie możliwy, popularny i będzie przypominał to co znam z wymiany baterii w telefonie - 1 raz zmieniałem to niby coś wiem.
.... ale czekaj nie tylko telefonie, bo skrzynię CVT zmieniałem już 2 razy! Czyli liczę, że zawożę autko np. do Sylwka i za tydzień odbieram sprawdzone z gwarancją na wymienioną baterię, którą zostawiam w rozliczeniu, a całość kosztuje mnie <20% nowej skrzyni z ASO.
Też na to liczę. Mało tego, ja liczę że dla kilkunastu milionów identycznych w sumie samochodów będzie się opłacać rozwijać rynek upgrade baterii do większych pojemności w rozsądnych cenach.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Też na to liczę. Mało tego, ja liczę że dla kilkunastu milionów identycznych w sumie samochodów będzie się opłacać rozwijać rynek upgrade baterii do większych pojemności w rozsądnych cenach.
Żebyście nie zdziwili się jak Tesla poblokuje wszystkie aftermarketowe baterie ze względu na ryzyka zwiazane z używaniem takich baterii. Ja liczę że w przyszłości nowe baterie będą tańsze a będzie też spory wybór używanych w dobrym stanie.

Ja mam usable 58kw w LFP po 12kkm (było 60.5)
 
Last edited:

Kszychu

Pionier e-mobilności
Żebyście nie zdziwili się jak Tesla poblokuje wszystkie aftermarketowe baterie ze względu na ryzyka zwiazane z używaniem takich baterii
Tydzień później na Black Hacie jakiś 15 latek wygłosi prezentację o tym jak obszedł to ograniczenie w tesli ojca i teraz tesla może jezdzić nawet na bateriach AAA
 

eimi

Pionier e-mobilności
Tydzień później na Black Hacie jakiś 15 latek wygłosi prezentację o tym jak obszedł to ograniczenie w tesli ojca i teraz tesla może jezdzić nawet na bateriach AAA
Ciekawe co na to ubezpieczyciel

W telefonach czy laptopach nie raz miałem że zamiennik mi puchł. Samochód jednak to trochę poważniejsza kwestia mogaca narobić więcej szkód.
 
Top