Pozdrawiam z Wrocławia i okolic ;)

kefiras

Zadomawiam się
Witam,
od wtorku jestem szczęśliwym posiadaczem Hyundai Kona EV. Na pokładzie większa bateria 65kWh oraz wersja wyposażenia smart + pompa ciepła. Auto zakupione w Germaz w leasingu 100% za 140 brutto, dealer dorzucił opony zimowe. Przesiadka z Volvo v60 2012 i Volvo XC90 2007 więc to jak lot w kosmos. Już od dłuższego czasu zbierałem się do zakupu, ale ceny były zaporowe. W sumie kierowałem się w stronę najmu bo Hyundai miał dobre oferty na dotację, ale jak zobaczyłem cenę tego auta i jakie on ma fajne wyposażenie w niskiej wersji Smart to zmieniłem zdanie na zakup w leasingu. Wybrałem Hyundaia bo podobają mi się multimedia i zakładałem, że Koreańczycy zrobią to dobrze - dwa ekrany 12" cali robią robote, ekran jest responsywny i ładnie skrojony również pod względem kolorów. Rekuperacja, i-pedal i tempomat aktywny to świetny zestaw na jazdę we Wrocławiu i okolicy (mieszkam we wsi pod miastem). Możliwość grzania/klimy odpalanej z apki dla mnie bezcenna. W zeszłym roku założone PV 6kW, więc naturalne było zakupienie elektryka. Póki co ładuje się z załączonej cegły 12A i spokojnie wystarcza, również w biurze na parkingu podziemnym firma oferuje możliwość podłączenia się do gniazdka. Póki co jedyny mały minus to moc ładowarki DC (100kW) - mi udało się rozbujać ją w porywach do 60kW którejś nocy na ładowarce pod salonem Hyundai w Długołęce. Tak czy siak jest to samochód miejski i 95% tras jest robionych wokół komina do 60km dziennie.
Wojtek
 

Attachments

  • IMG_2817.jpeg
    IMG_2817.jpeg
    3,9 MB · Liczba wyświetleń: 27

nabrU

Moderator
Witaj,

Możesz ujawnić trochę więcej danych o swoim leasingu (ile wpłata, wysokość rat, jaki długi leasing itp). Zerkałem na te Kony w Germaz i muszę przyznać, że warunki były OK.

W zeszłym roku założone PV 6kW, więc naturalne było zakupienie elektryka.

Nie ma się co łudzić, że PV 6kW ci pomoże w ładowaniu. Trochę tak (raczej latem), ale się często będzie wyłączać poniżej 1,4kW.
 

kefiras

Zadomawiam się
Witaj,

Możesz ujawnić trochę więcej danych o swoim leasingu (ile wpłata, wysokość rat, jaki długi leasing itp). Zerkałem na te Kony w Germaz i muszę przyznać, że warunki były OK.



Nie ma się co łudzić, że PV 6kW ci pomoże w ładowaniu. Trochę tak (raczej latem), ale się często będzie wyłączać poniżej 1,4kW.
Dawali z wpłatą własną 30k i wtedy rata wychodziła jakieś 3k na 36 miesięcy. Żona ma słabą zdolność więc musiałem wpłacić 52k i teraz rata wychodzi chyba jakieś 2500 około z tego co pamiętam. Do tego ubezpieczenie też w dobrej cenie za 3400 a żona zero zniżek.
 

Kona EV

Fachowiec
Witam,
od wtorku jestem szczęśliwym posiadaczem Hyundai Kona EV. Na pokładzie większa bateria 65kWh oraz wersja wyposażenia smart + pompa ciepła. Auto zakupione w Germaz w leasingu 100% za 140 brutto, dealer dorzucił opony zimowe. Przesiadka z Volvo v60 2012 i Volvo XC90 2007 więc to jak lot w kosmos. Już od dłuższego czasu zbierałem się do zakupu, ale ceny były zaporowe. W sumie kierowałem się w stronę najmu bo Hyundai miał dobre oferty na dotację, ale jak zobaczyłem cenę tego auta i jakie on ma fajne wyposażenie w niskiej wersji Smart to zmieniłem zdanie na zakup w leasingu. Wybrałem Hyundaia bo podobają mi się multimedia i zakładałem, że Koreańczycy zrobią to dobrze - dwa ekrany 12" cali robią robote, ekran jest responsywny i ładnie skrojony również pod względem kolorów. Rekuperacja, i-pedal i tempomat aktywny to świetny zestaw na jazdę we Wrocławiu i okolicy (mieszkam we wsi pod miastem). Możliwość grzania/klimy odpalanej z apki dla mnie bezcenna. W zeszłym roku założone PV 6kW, więc naturalne było zakupienie elektryka. Póki co ładuje się z załączonej cegły 12A i spokojnie wystarcza, również w biurze na parkingu podziemnym firma oferuje możliwość podłączenia się do gniazdka. Póki co jedyny mały minus to moc ładowarki DC (100kW) - mi udało się rozbujać ją w porywach do 60kW którejś nocy na ładowarce pod salonem Hyundai w Długołęce. Tak czy siak jest to samochód miejski i 95% tras jest robionych wokół komina do 60km dziennie.
Wojtek
Cześć.
Czy kondycjonowałeś baterię przed rozpoczęciem ładowania?
Z jakiego poziomu (stan baterii) rozpoczynałeś ładowanie?
Jaka była temperatura powietrza?
Pozdrawiam
ps. zapraszam do grupy kierowców Kona SX2EV
 

kefiras

Zadomawiam się
Cześć.
Czy kondycjonowałeś baterię przed rozpoczęciem ładowania?
Z jakiego poziomu (stan baterii) rozpoczynałeś ładowanie?
Jaka była temperatura powietrza?
Pozdrawiam
ps. zapraszam do grupy kierowców Kona SX2EV
Nie pamiętam dokładnie. Jakieś 50% akumulatora. Temperatura około 2 stopni. Akumulator był raczej podgrzany bo stacja ładowania była wybrana z poziomu interfejsu samochodu.
 

hornet

Zadomawiam się
cześć,
u mnie wczoraj wjechał taki sam model, rownież z germaz wrocław, na bardzo podobnych warunkach.
Hyundai pobił wszystkich jeśli chodzi o finansowanie - leasing 0,03%.
Życzę udanej eksploatacji :)
 

Attachments

  • IMG_20250204_161557.jpg
    IMG_20250204_161557.jpg
    543,8 KB · Liczba wyświetleń: 30

kefiras

Zadomawiam się
cześć,
u mnie wczoraj wjechał taki sam model, rownież z germaz wrocław, na bardzo podobnych warunkach.
Hyundai pobił wszystkich jeśli chodzi o finansowanie - leasing 0,03%.
Życzę udanej eksploatacji :)
No to elegancko. Teraz do zobaczenia na Meetup
 
Top