Pozwolę sobie założyć nowy wątek - Tesla 3 Performance 2024 felgi 18, czy wejdą, drgania, itd.

chris89

Posiadacz elektryka
Dobry wieczór! Piszę dzisiaj do Was jako szczęśliwy człowiek, jak pisałem w innych tematach, a jest ich kilka (dotyczące felg, drgań, akcesoriów, itp.) gdzie poruszamy tematy felg 18 cali do TM3P 2024 postanowiłem zaszaleć i założyć nowy wątek, gdzie skupimy się ewidentnie na tym problemie, a raczej jego braku. Więc zaczynając moją podróż w tej nierównej walce czytałem całymi godzinami, chyba z 50 godzin na to poszło, wszystkie tematy na teslamotorsclub, na reddit odnośnie 18 cali, do tego google, no tragedia. Były jakieś tam felgi 18 cali, głównie z USA, które pasowały do naszej trójeczki, ale już mnie tak nosiło, że pojechałem pewnego dnia i zakupiłem po prostu za 800 zł jedną porysowaną felgę Photon 18 i pojechałem do wulkanizatora, na pierwszy rzut oka - wszystko pasowało więc w związku z tym, że w pobliżu była druga taka felga, podjechałem i kupiłem, z allegro zamówiłem trzecią i ogłaszając się na Facebook udało mi się dorwać czwartą (miałbym je pierwszego dnia, ale zbiła mnie z tropu moja luba mówiąc, że jestem przecież dorosłym facetem i zachowuję się jak głupek chcąc ni z tąd ni z owąd w czwartek o 12 jechać po felgi rozrzucone po dolnymśląsku i dałem się w to wkręcić, a w sobotę okazało się, że jedna z 4 została już niestety sprzedana...), szukałem na niemieckich forach, szukałem w austrii, czechach, jakaś masakra. Jednak bardzo zależało mi na tym, by to nie były zwykłe 18, ale Photony, do których można założyć dekle bo i chyba znów miałem rację to jednak jest mega duża różnica, dzisiaj pojechałem sobie na jazdę testową przed zmianą felg i tak 20 cali Warp na identycznym odcinku zjadło mi 21,6 kW energii, a jak zdjąłem te wszystkie plastiki (które o zgroza zajmują dobre dwie reklamówki z biedry) wyszło 27,9 kW! Ogromna różnica, test przeprowadzony na identycznym odcinku przy prędkości 140 km/h co dało mi do zrozumienia, że jednak te aero dekielki dużo dają, co prawda nie mam ich jeszcze do 18 cali i nie testowałem 18 cali bo już nie miałem czasu dzisiaj, ale dam znać jak wyjdzie. Także testy i porównania pomiędzy 18 i 20 cali odnośnie konsumpcji energii zostawiamy na kolejny dzień, ale mogę już śmiało powiedzieć jedno, Pirelli SF3 235/45/18 w porównaniu do Pirelli montowanych fabrycznie na 20 calach jest: cichsze! nie wibruje nic! nie hałasuje powyżej 110km/h! dziury wybiera po prostu cudownie! czuję się jakbym jeździł innym samochodem, z minusów jak tak agresywnie, ale to mega agresywnie z przyspieszeniem w podłodze chcemy zrobić jakieś wyminięcie samochodu to trakcja odpala i czuć, że to jednak profil 45, a nie 30/35, ale zaufajcie mi, nie jeździcie tak by to poczuć o ile jesteście normalni :). Zatem z całą pewnością mogę Wam polecić 18 do naszej trójeczki, nie zastanawiajcie się, nie martwcie się o dziury, o krawężniki, zmiana jest obłędna!

W załączeniu fotografie, czas podróży bez dekli jest dłuższy bo jeszcze ciężarówki się wyprzedzały, poważnie jak zacząłem podróż to było coś około 34kW wiec ogromna różnica, wiatr sprawdzałem był ten sam, temperatura ta sama, odcinek ten sam.

Do tego zakupiłem z JR dystanse 25mm tak na oko z moich wyliczeń w kalkulatorach i u wulkanizatora przymierzyłem, z przodu jednak wystaje 1cm, jednak z tyłu jest idealnie, z przodu zamawiam 15 mm i będzie zgrane z nadkolem tak samo jak z tyłu.

Jutro zrobię dokładne testy i chyba tylko pozostaje obniżenie o jakieś 1,5 cm i patrząc na fotografię podobnych samochodów na 18 calach idzie to tak zgrać, że wygląda lepiej jak 20 cali bez obniżania.
 

Attachments

  • IMG_3812.jpeg
    IMG_3812.jpeg
    4 MB · Liczba wyświetleń: 133
  • IMG_3811.jpeg
    IMG_3811.jpeg
    3,7 MB · Liczba wyświetleń: 129
  • IMG_3807.jpeg
    IMG_3807.jpeg
    3 MB · Liczba wyświetleń: 121
  • IMG_3796.jpeg
    IMG_3796.jpeg
    3 MB · Liczba wyświetleń: 126
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
JPRDL nie masz w życiu poważniejszych problemów? Chyba spieszę z gratulacjami (y)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Super info że 18' Photon pasują do M3P 2024 (czyżby zmniejszyli tarcze?).
Witamy zatem w klubie wielbicieli wysokiego profilu opony!!!

W czasach gdy wszyscy się ścigają ile więcej cali felgi zmieszczą w swoim pojeździe, od ponad 20 lat zakładam w każdym samochodzie tak małe felgi jak się da i jak najwyższy profil - bo robię duże przebiegi i wiem co dobre dla jazdy a nie wyglądu. W dodatku komplet kół zimowych staram się mieć na stalówkach, gdyż w razie godziny W znacznie lepiej chronią zawieszenie i przejmują energię, a po fakcie każdy zakład pięknie je wyprostuje - dużo jeżdżę po górach. Przećwiczone w praktyce tej zimy, gdy na autostradzie zaliczyłem krawężnik i barierkę.
Natchnęło mnie to tego w Dolomitach na nartach, gdzie pod stokami super wypasione fury stały na stalówkach i nikt sobie z tego nie robił tragedii. Chyba rzeczywiście najbardziej lubi się pokazywać bieda...Niestety do Tm3 18" nie znalazłem jeszcze stalówek :(

Odnośnie gwałtownych manewrów: dopompuj 0.2-0.5 atm i spróbuj wtedy, z doświadczenia z wysokimi profilami wiem że znacznie poprawia to responsywność i precyzję prowadzenia.

Co do ceny bardzo dobrych opon w wysokich profilach to nawet nie muszę mówić że są tanie jak barszcz.

Ideałem na zimę do Tesli M3 były by 16" stalówki, tylko mi się już nie chce kombinować, bo zimą elektryk mocno ssie na trasie więc na miasto mam drugi komplet alusów, ale jak ktoś mieszka w górach to warto się pochylić i coś dopasować.
 

zlp

Pionier e-mobilności

chris89

Posiadacz elektryka
@TomRS 8,5 cala
@piejar no wpędziło mnie to w taką skrajność bo jazda po kocich łbach czy dziurach na tych 20 to była masakra
@cooler właśnie nie, przód 355, tył 335 jest czyli wychodzi na to, że tak samo jak poprzednia 3. Wydaje mi się, że te felgi są inne niż stare Aero
@zlp mi wyważali w serwisie Tesli, nawet przekładali koła, ogólnie one mają wadę więc to pewnie wina tego
 

zlp

Pionier e-mobilności
Nie ważne gdzie wyważali, ważne na jakim sprzęcie, czy sprawdzili geometrię koła, czy opona nie jest jajowata. Milimetr różnicy na takim rozmiarze to dużo i po prostu będzie czuć drgania.
Jak już kilkukrotnie napisałem: Kwadratowe koło da się również wyważyć. Idealnie co do grama. A spróbuj takim wyjechać na drogę. Będzie tłukło? Będzie. Nawet jak w samej Tesli wyważone.
 

autorus

Posiadacz elektryka
A ja uważam że super ze kolega sprawdził te felgi. U mnie bodajże felgi nova nie pasują do t3p niestety i musiałem zwracać teraz mam 19" nova i jest ok.

Nie mam nakładek aero , one wyglądają imo oczywiscie kiepsko. Wolę więcej kw spalić.
 

Hubciak

Zadomawiam się
A ja uważam że super ze kolega sprawdził te felgi. U mnie bodajże felgi nova nie pasują do t3p niestety i musiałem zwracać teraz mam 19" nova i jest ok.

Nie mam nakładek aero , one wyglądają imo oczywiscie kiepsko. Wolę więcej kw spalić.
To jakie w końcu masz bo podajesz tą samą nazwę felg?
 
Top