Prędkość ładowania - czy zwolniło??

ELuk

Pionier e-mobilności
Skąd masz te wykresy? Ja tylko z aplikacji Tesli korzystam i z aplikacji falownika SE od FV, która nota bene właśnie dzisiaj przestała działać 😂
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Skąd masz te wykresy? Ja tylko z aplikacji Tesli korzystam i z aplikacji falownika SE od FV, która nota bene właśnie dzisiaj przestała działać 😂
Apka Tessie. Masz linka w mojej stopce. Super sprawa z wykresami i analizą ładowania, gps rysuje na mapie cała trasę i punkty postoju:ładowania itp. Poza tym zarządzanie autem tak jak z oryginalnej apki
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Nikt nie napisał ile bateria powinna mieć stopni. Tessie pokazało że miała 20,5 stopnia przy podpieciu jeśli dobrze to rozumiem.
Czy przypadkiem na wykresie tessie nie było interior? To raczej nie bateria.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Pierwszy raz widzę takie straty pod Cas ładowania. Nie mam pojęcia co ma na to aż taki wpływ.
Dziwnie to wyglada, trochę jakby ssało w dwóch faz zamiast trzech.
 

Michal

Moderator
A dzisiaj rano zonk. Ustawiony limit na 85% a rano 68%. Ustawiony na start o 6.00 poza szczytem. Włączony do Wallboxa wczoraj ok 00:00. Nie wiem co się dzieje ale jestem zły ponownie bo dzisiaj trasa i za mało prądu😡 nigdy niebyłe takiej sytuacji żeby nie naładował do limitu. Na dworze -2
Niestety ale EV nadal wymagają trochę planowania i zrozumienia - nawet Tesla, która chyba i tak ma to wszystko najlepiej ogarnięte...

Patrząc na te screeny, które przesłałeś:
  • Podłączyłeś auto do ładowania o 00:13 i natychmiast zaczęło się ładować.
  • Moc ładowania miałeś ustawioną na 7kW, więc przez 6h naładowało się około 6h x 7kW = 42kWh (56%), a na screenie widać 54% (na wykresach temperatury widać, że część energii poszła na podgrzanie wnętrza).
  • Nie wiem czego się spodziewałeś, że auto ominie Twoje ustawienie maksymalnej mocy i magicznie będzie ładować baterię 10kW? :)
  • M.in z tego powodu ja ustawiłem u siebie ładowanie 11kW, a nie 7-8kW i nie przejmuję tymi minimalnie większymi stratami... 11kW x 6h = 66kWh, a to już prawie cała bateria, więc najgorszy możliwy przypadek (podłączam w nocy puste auto, a rano muszę jechać) mam w ten sposób pokryty ;)

Jeśli chodzi o ładowanie na Felczaka:
  • Tesla robi wszystko co może żeby przedłużyć życie baterii. Wymaga to podgrzania baterii do optymalnej temperatury przy ładowaniu DC. Ciebie to teraz denerwuje, bo tracisz czas, a mnie cieszy, bo degradacja baterii jest dzięki temu mniejsza i powstaje mniej elektro śmieci (tym razem w postaci nawet całych aut, bo ludzie są durni i potrafią wywalić auto zamiast wymienić pakiet).
  • Następnym razem jak będziesz się wybierał na taką nieoznaczoną ładowarkę w terenie, to w nawigacji wejdź w sekcję ładowanie i ustaw tam dowolny widniejący w pobliżu Orlen albo cokolwiek innego - chodzi o to, żeby auto zaczęło przygotowywać baterię po drodze. Im bliżej będzie ta wybrana w nawigacji ładowarka, tym lepiej, bo wtedy włączy się maksymalna moc podgrzewania baterii. Tym, że tak naprawdę jedziesz w inne miejsce raczej się nie przejmuj, bo straty ciepła są prawie nieistotne.
  • Niestety finalnie, niezależnie czy podgrzejesz baterię podczas dojeżdżania do ładowarki, czy podczas samego ładowania, i tak za to zapłacisz na ładowarce, bo energia zostanie wykorzystana, przy czym w innych wątkach liczyłem kiedyś już chyba ile tej energii rzeczywiście jest używanej i wyszło mi chyba coś około 2kWh. Jednak czas zmienia się znacząco, bo podgrzewając pod drodze nie czekasz później na to na ładowarce.
  • Niestety okolice Szczecina to obecnie trochę czarna dziura jeśli chodzi o szybkie ładowarki (bywam tam czasami i też coś o tym wiem). Przy czym coś tam da się znaleźć i następnym razem proponuję ładować się:
    • po drodze do Szczecina w Gorzowie na GreenWay 150kW
    • w Szczecinie Galeria Gryf na GreenWay 90kW
    • po drodze do Świnoujścia (bo rozumiem z innych wypowiedzi, że tam się kierowałeś) w Goleniowie na Orlen 100kW
W idealnym świecie będziemy mieć SuC w Szczecinie albo okolicach i problem zniknie. W mniej idealnym ale nadal super, w nawigacji Tesla pojawi się więcej ładowarek i będziesz mógł ustawić jako cel podróży taką na Felczaka, a auto zajmie się resztą. Niestety (dla mnie "stety", bo mnie to bawi i cieszy) jesteśmy pionierami i do czasu poprawi infrastruktury w PL musimy sami się jakoś z tym mierzyć. Dobrze, że jest takie forum, żeby można było się dzielić wiedzą ;)
 
Last edited:

nnnnn

Pionier e-mobilności
A dzisiaj rano zonk. Ustawiony limit na 85% a rano 68%. Ustawiony na start o 6.00 poza szczytem. Włączony do Wallboxa wczoraj ok 00:00. Nie wiem co się dzieje ale jestem zły ponownie bo dzisiaj trasa i za mało prądu😡 nigdy niebyłe takiej sytuacji żeby nie naładował do limitu. Na dworze -2
60% efektywności ładowania? (ostatni screen) ale jak to? Czy to normalne że tyle idzie w straty?
 

Michal

Moderator
60% to efektywność jazdy = przejechany dystans / zużyty zasięg pokazywany przez Tesle.
Czyli jak przejedziesz 20km, a zasięg spadnie o 40km, to masz efektywność 50%.
Taki trochę wskaźnik tego jak spokojnie jedziesz.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
60% to efektywność jazdy = przejechany dystans / zużyty zasięg pokazywany przez Tesle.
Czyli jak przejedziesz 20km, a zasięg spadnie o 40km, to masz efektywność 50%.
Taki trochę wskaźnik tego jak spokojnie jedziesz.
tam na tym jest ilośc energi zużyta i dostarczona w trakcie jazdy? Czy to jest wykres z ładowarki użyta 65.15kwh a dodana 38.95?
Jednocześnie na dolnym wykresie rośnie nam zasięg w miarę naładowania baterii
f5353f1b-f731-4556-9a27-93f662d35af4-png.3710
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
T
tam na tym jest ilośc energi zużyta i dostarczona w trakcie jazdy? Czy to jest wykres z ładowarki użyta 65.15kwh a dodana 38.95?
Jednocześnie na dolnym wykresie rośnie nam zasięg w miarę naładowania baterii
f5353f1b-f731-4556-9a27-93f662d35af4-png.3710
Tak jest. Dokładnie pierwszy raz aż tyle straty. Nigdy tyle nie było. W załączniku przykładowy inny dzień.
 

Attachments

  • F77F7172-BDB1-45EE-BAA5-136DB3B6EF1E.png
    F77F7172-BDB1-45EE-BAA5-136DB3B6EF1E.png
    326,3 KB · Liczba wyświetleń: 50
  • CEBAC913-1FCE-4538-B262-48D443FCB6D5.png
    CEBAC913-1FCE-4538-B262-48D443FCB6D5.png
    284,5 KB · Liczba wyświetleń: 47
Top