A dzisiaj rano zonk. Ustawiony limit na 85% a rano 68%. Ustawiony na start o 6.00 poza szczytem. Włączony do Wallboxa wczoraj ok 00:00. Nie wiem co się dzieje ale jestem zły ponownie bo dzisiaj trasa i za mało prądu😡 nigdy niebyłe takiej sytuacji żeby nie naładował do limitu. Na dworze -2
Niestety ale EV nadal wymagają trochę planowania i zrozumienia - nawet Tesla, która chyba i tak ma to wszystko najlepiej ogarnięte...
Patrząc na te screeny, które przesłałeś:
- Podłączyłeś auto do ładowania o 00:13 i natychmiast zaczęło się ładować.
- Moc ładowania miałeś ustawioną na 7kW, więc przez 6h naładowało się około 6h x 7kW = 42kWh (56%), a na screenie widać 54% (na wykresach temperatury widać, że część energii poszła na podgrzanie wnętrza).
- Nie wiem czego się spodziewałeś, że auto ominie Twoje ustawienie maksymalnej mocy i magicznie będzie ładować baterię 10kW?

- M.in z tego powodu ja ustawiłem u siebie ładowanie 11kW, a nie 7-8kW i nie przejmuję tymi minimalnie większymi stratami... 11kW x 6h = 66kWh, a to już prawie cała bateria, więc najgorszy możliwy przypadek (podłączam w nocy puste auto, a rano muszę jechać) mam w ten sposób pokryty

Jeśli chodzi o ładowanie na Felczaka:
- Tesla robi wszystko co może żeby przedłużyć życie baterii. Wymaga to podgrzania baterii do optymalnej temperatury przy ładowaniu DC. Ciebie to teraz denerwuje, bo tracisz czas, a mnie cieszy, bo degradacja baterii jest dzięki temu mniejsza i powstaje mniej elektro śmieci (tym razem w postaci nawet całych aut, bo ludzie są durni i potrafią wywalić auto zamiast wymienić pakiet).
- Następnym razem jak będziesz się wybierał na taką nieoznaczoną ładowarkę w terenie, to w nawigacji wejdź w sekcję ładowanie i ustaw tam dowolny widniejący w pobliżu Orlen albo cokolwiek innego - chodzi o to, żeby auto zaczęło przygotowywać baterię po drodze. Im bliżej będzie ta wybrana w nawigacji ładowarka, tym lepiej, bo wtedy włączy się maksymalna moc podgrzewania baterii. Tym, że tak naprawdę jedziesz w inne miejsce raczej się nie przejmuj, bo straty ciepła są prawie nieistotne.
- Niestety finalnie, niezależnie czy podgrzejesz baterię podczas dojeżdżania do ładowarki, czy podczas samego ładowania, i tak za to zapłacisz na ładowarce, bo energia zostanie wykorzystana, przy czym w innych wątkach liczyłem kiedyś już chyba ile tej energii rzeczywiście jest używanej i wyszło mi chyba coś około 2kWh. Jednak czas zmienia się znacząco, bo podgrzewając pod drodze nie czekasz później na to na ładowarce.
- Niestety okolice Szczecina to obecnie trochę czarna dziura jeśli chodzi o szybkie ładowarki (bywam tam czasami i też coś o tym wiem). Przy czym coś tam da się znaleźć i następnym razem proponuję ładować się:
- po drodze do Szczecina w Gorzowie na GreenWay 150kW
- w Szczecinie Galeria Gryf na GreenWay 90kW
- po drodze do Świnoujścia (bo rozumiem z innych wypowiedzi, że tam się kierowałeś) w Goleniowie na Orlen 100kW
W idealnym świecie będziemy mieć SuC w Szczecinie albo okolicach i problem zniknie. W mniej idealnym ale nadal super, w nawigacji Tesla pojawi się więcej ładowarek i będziesz mógł ustawić jako cel podróży taką na Felczaka, a auto zajmie się resztą. Niestety (dla mnie "stety", bo mnie to bawi i cieszy) jesteśmy pionierami i do czasu poprawi infrastruktury w PL musimy sami się jakoś z tym mierzyć. Dobrze, że jest takie forum, żeby można było się dzielić wiedzą
