Prędkość ładowania - czy zwolniło??

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Tak.
 

Attachments

  • 0AC46772-79D2-4CA9-919F-B29A7E0F25B8.png
    0AC46772-79D2-4CA9-919F-B29A7E0F25B8.png
    305,4 KB · Liczba wyświetleń: 81
  • 034048D3-5AD1-49F7-9407-D5DF49127A7D.jpeg
    034048D3-5AD1-49F7-9407-D5DF49127A7D.jpeg
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 105

Michal

Moderator
Co do Wallboxa. Apka sama ustawia ile amper będzie sie ładować samochód. Wybieram np 16 a ona przestawia na 7. Wiec domyślam się że sama oblicza ile czasu zajmie jej naładowanie i się w tym czasie zmieści.
Z mojej wiedzy wynika, że auto samo zmniejsza prąd ładowania tylko w jednej sytuacji - jeśli napięcie spada zbyt mocno i wtedy też wyświetla komunikat o tym (że zmniejszyło ze względu na spadek napięcia). Taki spadek napięcia występuje przy zbyt słabej instalacji. Przykładowo dziadowalem w wakacje w garażu hotelu w Wiedniu i połączyłem się do jakiegoś gniazdka na -3 piętrze. Tesla odczytała napięcie około 230V, a przy zwiększaniu prądu ładowania do 13A spadło ono do 205V, więc auto zmniejszyło prąd ładowania do chyba 7A i pokazało komunikat.
We wszystkich pozostałych przypadkach jak ustawisz 11kW, to będzie waliło 11kW.
Może masz coś nie tak z instalacją? Może podłączałeś wall box na innym profilu użytkownika, który ma inne ustawienia?
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ja dalej twierdzę, że coś nie tak jest z Twoim autem. Jak już pisałem ja mam wysokie moce ładowania, co prawda na DC ladowałem latem, ale Ty wtedy też już miałeś z tym problem. Ja mam jak pisałem baterie panasonic Ty LG.
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Z mojej wiedzy wynika, że auto samo zmniejsza prąd ładowania tylko w jednej sytuacji - jeśli napięcie spada zbyt mocno i wtedy też wyświetla komunikat o tym (że zmniejszyło ze względu na spadek napięcia). Taki spadek napięcia występuje przy zbyt słabej instalacji. Przykładowo dziadowalem w wakacje w garażu hotelu w Wiedniu i połączyłem się do jakiegoś gniazdka na -3 piętrze. Tesla odczytała napięcie około 230V, a przy zwiększaniu prądu ładowania do 13A spadło ono do 205V, więc auto zmniejszyło prąd ładowania do chyba 7A i pokazało komunikat.
We wszystkich pozostałych przypadkach jak ustawisz 11kW, to będzie waliło 11kW.
Może masz coś nie tak z instalacją? Może podłączałeś wall box na innym profilu użytkownika, który ma inne ustawienia?
Z tego co zaobserwowałem to zmienia sobie natężenie w zależności od tego ile ma energii w baterii tak, żeby wyruszyć przed 6:00 bo tak mam zaplanowane ładowanie. Jest w tym logika bo im wolniej ładuje tym lepiej dla baterii (?)
Prędzej przed aktualizacjami apki ładował na sztywno
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Mnie takie podejście wisi. Nie kupiłem elektryka aby jeździć w cenie komunikacji miejskiej ze studencką jeszecze zniżką.
Traktujemy jak widać powyżej ładowanie jak lanie benzyny lub kupowanie Węgla. Czyli licznik dystrybutora ma odpowiadać przyrastaniu ilości w baku
Ja ładowanie traktuję jako całość, a i tak wychodzi chyba taniej a nawet jak nie, to pomijając ekologię, żaden super samochód o parametrach Tesli w całościowych kosztach nie zejdzie do jej poziomu. I cieszę się, że priorytetem jest dobrostan samochodu czy bezpieczeństwo (Sentry Mode) i wiem że to kosztuje. Czyli zużywa tyle ile musi
Więc nie biadolę, wiedząc że CitiGo byłoby taniej, dlatego można mieć pretensje ale do wozidełka miejskiego nie do auta z 4 sek do setki itd....
Bzdury Bronek!
Kupiłem elektryka właśnie dlatego, żeby jego wartość, osiągi oraz serwis (a w zasadzie jego brak) rekompensowały mi drogi spalinowy samochód - odpowiednik np audi rs lub mpower. Z resztą tak tesla model 3 przez każdego była i jest przedstawiana.

Cena spalinowego + koszty serwisu + paliwo (cena + czas) = x
Cena tesli + serwis który zawsze twierdzi że wszystko jest Ok, nawet parujące lampy jak w matizie🤨, cena za 1kWh z kosmosu na DC i czas który jest bezcenny w przypadku ładowania mojego auta z podanymi prędkościami…

Z tego co widzę blisko 2zł za 1kWh i ładowanie połową mocy to jest nieporozumienie. Czyli cena do jakości. Jakbym to wiedział prędzej rozważyłbym zakup używanej tesli X z darmowym SuC i 22kW AC i lądowałby się AC praktycznie tak szybko jak teraz DC.

Osobiscie uwielbiam jazdę teslą ale irytują mnie przede wszystkim: czas ładowania - i zaakceptowanym 40/45kW na dc50 ale nie polowe! To samo na SuC. Gdy wszyscy mają 100 ja mam 60. Ostatecznie Żeby było w miarę sprawiedliwie to powinnismy płacić w zależności od prędkości. Jak spada poniżej danej prędkości to płacę mniej. A podjeżdżamy np na greenway 100kw i płacę za 100kW a dostaję np 50 lub 60.

Zapłać za paliwo do spalinowki 100zł ale dostań połowę paliwa - ot to ostatnie zdanie to kwintesencja moich wcześniejszych wypowiedzi😉
 

JareG

Pionier e-mobilności
(...)
Z tego co widzę blisko 2zł za 1kWh i ładowanie połową mocy to jest nieporozumienie. Czyli cena do jakości. Jakbym to wiedział prędzej rozważyłbym zakup używanej tesli X z darmowym SuC i 22kW AC i lądowałby się AC praktycznie tak szybko jak teraz DC.
Uuuu Panie.. gdybyś kupił Xa to dopiero mógłbyś wtopę zaliczyć. Te wczesne roczniki mają słabe opinie. Poza tym, to ciężkie bydlę jest. No i przynajmniej w Skach po lifcie zmodernizowali ładowarkę AC i już nie ładuje 22kW ino niecałe 17..

Pozdrawiam
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Bzdury Bronek!
Kupiłem elektryka właśnie dlatego, żeby jego wartość, osiągi oraz serwis (a w zasadzie jego brak) rekompensowały mi drogi spalinowy samochód - odpowiednik np audi rs lub mpower. Z resztą tak tesla model 3 przez każdego była i jest przedstawiana.

Cena spalinowego + koszty serwisu + paliwo (cena + czas) = x
Cena tesli + serwis który zawsze twierdzi że wszystko jest Ok, nawet parujące lampy jak w matizie🤨, cena za 1kWh z kosmosu na DC i czas który jest bezcenny w przypadku ładowania mojego auta z podanymi prędkościami…

Z tego co widzę blisko 2zł za 1kWh i ładowanie połową mocy to jest nieporozumienie. Czyli cena do jakości. Jakbym to wiedział prędzej rozważyłbym zakup używanej tesli X z darmowym SuC i 22kW AC i lądowałby się AC praktycznie tak szybko jak teraz DC.

Osobiscie uwielbiam jazdę teslą ale irytują mnie przede wszystkim: czas ładowania - i zaakceptowanym 40/45kW na dc50 ale nie polowe! To samo na SuC. Gdy wszyscy mają 100 ja mam 60. Ostatecznie Żeby było w miarę sprawiedliwie to powinnismy płacić w zależności od prędkości. Jak spada poniżej danej prędkości to płacę mniej. A podjeżdżamy np na greenway 100kw i płacę za 100kW a dostaję np 50 lub 60.

Zapłać za paliwo do spalinowki 100zł ale dostań połowę paliwa - ot to ostatnie zdanie to kwintesencja moich wcześniejszych wypowiedzi😉
Piszesz o sobie swoim przypadku. A do tego lekko piszemy o rożnej ocenie ładowania. Dystrybutor/bak a "ładowarka" w elektyku, jest z tym inaczej, w EV,prąd"paruje".
Z tym, że u Ciebie dosyć sporo
Ja o sobie piszę i wcale nie do Ciebie, ale tym podobnych opiniach które takie bywają, więc to co dla Ciebie jest BZDURĄ dla mnie już nie koniecznie.
"Płaczesz i się śmiejesz" .
Tesla wywoluje "chorobe dwubiegunową" ale nie tylko Tesla
, bo chyba wszystkie elektryki a nawet niektore ICE. Np Porsche 911 podczas odwozenia trójki dzieci do przedszkola. :)
W czasach fascynacji motocyklami, potrafilem odwieżć dzieci samochodem, wrócić, przebrać się i jechać motocyklem do roboty. jakbym nie mogł tego zrobić jednorazowo autem. To choroba.

Do tego ja już od kilku lat nie żyje w świecie ICE sporadycznie tylko kampera tankuję, bo muszę. Zresztą póki co mamy jeszcze wybór i nawet konia można kupić. Podobnie było gdy one traciły tradycyjne miejsce jako napęd
 
Last edited:
Top