Problem z ładowaniem Zoe z 2014 23 kWh

vwir

Pionier e-mobilności
Właśnie to jest dziwne że nie ładuje do 100 % tylko max 98% nawet gdy już sam odetnie ładowanie to na monitorze mam 98%. Wczoraj zaraz po wyciągnięciu wtyczki z ładowania odpaliłam samochód i przejechałam jakieś 6 km i schodziło mi ze stanu 98 km (czyli tyle ile doładowało) rano już też takich dużych ubytków nie mam. Problem jest wówczas kiedy naładuje i odepnę wtyczkę i samochód stoi jakieś 10-12h bez odpalania- po tych godzinach postoju jak odpalam to jest 75-78 % i tyle samo km do przejechania 75-78. Możliwe że tak jak jeden tutaj z obserwujących ten wątek zasugerował wymianę akumulatora - może to być dobry trop bo auto ma 10 lat i wątpię ( tz nie mam wiedzy) czy akumulator został wymieniany przez te 10 lat. Spróbuje jutro podjechać i sprawdzić na mierniku w sklepie z akumulatorami czy wszystko jest ok - najwyżej kupie nowy. bardzo dziękuję za zaangażowanie i sugerowanie swoich pomysłów.
Magda
To sugeruje problemy z BMSem lub ogniwami w baterii. Albo - tak jak pisałem - z akumulatorem 12V. Generalnie BMS w Zoe stosuje balansowanie pasywne (at-the-top), które powinno pozwolić dobić do 100% nawet przy rozjechanych ogniwach. Ale z jakiegoś powodu u Ciebie to nie następuje. Jakim prądem na codzień ładujesz, z jaką prędkością?
 

eimi

Pionier e-mobilności
Miałem taki objaw w innym pojeździe. Problemem było to że niektóre z ogniw padły i nie dało się naładować do full, bo te padnięte cały czas ściągały te naładowane niżej. Jak dobre ogniwo dało się ładować do 4,2V, tak te padnięte max do 3,8V. Efekt był taki że BMS non stop chodził i akumulator się rozładowywał aż osiągnie równy poziom (tyle co najsłabsze ogniwo). To też był powód dlaczego nigdy nie wyświetlał 100%, nie dawał rady dobić do napięcia nominalnego. Możesz spróbować podładować DC większym prądem, może dobije do maxa i trochę zbilansuje ale niestety nie wróżę sukcesu. Można jeszcze wyjąć akumulator i próbować go bilansować poza autem, wyrównać poziomy napięć, ale najprawdopodobniej wyjdzie że któreś cele są do wymiany. Bateria ma 10 lat i tutaj już przebieg nie ma takiego znaczenia jak wiek i sposób eksploatacji akumulatora przez te 10 lat.
 

Magda

Nowy na Forum
wiesz co ładuje z gniazdka domowego - nie mam jakieś specjalnej ładowarki na ścianie itp ( zwykle pełne naładowanie samochodu pokazuje 6h i 50 min ) na tych natężeniach się nie znam - jak mam być szczera... :(
 

Magda

Nowy na Forum
Miałem taki objaw w innym pojeździe. Problemem było to że niektóre z ogniw padły i nie dało się naładować do full, bo te padnięte cały czas ściągały te naładowane niżej. Jak dobre ogniwo dało się ładować do 4,2V, tak te padnięte max do 3,8V. Efekt był taki że BMS non stop chodził i akumulator się rozładowywał aż osiągnie równy poziom (tyle co najsłabsze ogniwo). To też był powód dlaczego nigdy nie wyświetlał 100%, nie dawał rady dobić do napięcia nominalnego. Możesz spróbować podładować DC większym prądem, może dobije do maxa i trochę zbilansuje ale niestety nie wróżę sukcesu. Można jeszcze wyjąć akumulator i próbować go bilansować poza autem, wyrównać poziomy napięć, ale najprawdopodobniej wyjdzie że któreś cele są do wymiany. Bateria ma 10 lat i tutaj już przebieg nie ma takiego znaczenia jak wiek i sposób eksploatacji akumulatora przez te 10 lat.
super dzięki za podpowiedź - a wymiana akumulatora coś da? tak naprawdę nawet nie wiem do kogo się zgłosić zeby mógł to ocenić i zobaczyć - masz może kogoś sprawdzonego? jestem z Katowic
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
super dzięki za podpowiedź - a wymiana akumulatora coś da? tak naprawdę nawet nie wiem do kogo się zgłosić zeby mógł to ocenić i zobaczyć - masz może kogoś sprawdzonego? jestem z Katowic
Poszukaj firmy handlującej akumulatorami gdzieś w okolicy, zadzwoń i zapytaj czy mają tester i zweryfikują Ci stan akumulatora 12V przed zakupem.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Miałem taki objaw w innym pojeździe. Problemem było to że niektóre z ogniw padły i nie dało się naładować do full, bo te padnięte cały czas ściągały te naładowane niżej. Jak dobre ogniwo dało się ładować do 4,2V, tak te padnięte max do 3,8V. Efekt był taki że BMS non stop chodził i akumulator się rozładowywał aż osiągnie równy poziom (tyle co najsłabsze ogniwo). To też był powód dlaczego nigdy nie wyświetlał 100%, nie dawał rady dobić do napięcia nominalnego. Możesz spróbować podładować DC większym prądem, może dobije do maxa i trochę zbilansuje ale niestety nie wróżę sukcesu. Można jeszcze wyjąć akumulator i próbować go bilansować poza autem, wyrównać poziomy napięć, ale najprawdopodobniej wyjdzie że któreś cele są do wymiany. Bateria ma 10 lat i tutaj już przebieg nie ma takiego znaczenia jak wiek i sposób eksploatacji akumulatora przez te 10 lat.
Zoe nie ma ładowania DC...

super dzięki za podpowiedź - a wymiana akumulatora coś da? tak naprawdę nawet nie wiem do kogo się zgłosić zeby mógł to ocenić i zobaczyć - masz może kogoś sprawdzonego? jestem z Katowic
Czekaj czekaj... To jest Zoe z 2014 roku? Przecież one miału buga w sofcie BMS-a. Potrzebujesz zaktualizować soft BMS-a. Nie wiem, czy renault Ci to zrobi, a jeśli tak to pewnie za miliony monet. Ja bym szukał niezależnego serwisu. Do poczytania:
 

jarqu

Posiadacz elektryka
W 10 letniem Zoe stary akumulator 12v i ładowanie 1f to proszenie się o kłopoty. Wymień akumulator 12v jeśli nie są się określić jego wieku. Max 5 lat i wymiana. Oraz postaraj się założyć jakąkolwiek ładowarkę 3f.
 

Magda

Nowy na Forum
Top