Problem z ładowaniem

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Mam pytanie, czy u was też tak wyglądają napięcia (podejrzane w Tesla One) ? Bo pierwsze rozumiem, natomiast dwa pozostałe średnio. A pytanie wzięło się stąd, że WC ładuje auto, z pełną mocą, prąd 16 A, napięcie cały czas oscyluje w okolicach 230 V, natomiast jak włączę wewnętrzną różnicówkę WC, to natychmiast dioda na WC zapala się na czerwono i urządzenie przestaje działać, trzeba odłączyć mu zasilanie i włączyć ponownie. Położony nowy kabel, na którym wisi tylko WC. Uziom mam zrobiony faktycznie do ziemi (6metrów w głąb) bo to przyłącze sprzed kilkudziesięciu lat . Czy ta wewnętrzna różnicówka nie działa w takim układzie, czy coś jest nie tak ?
Czy uziom jest zrobiony tylko dla tego gniazda, czy ogólny dla domu/przyłącza?
Jeśli oddzielny to połączyć uziom gniazda z uziomem przyłącza.
Jeśli wspólny to sprawdzić:
- połączenia N-PE w miejscu uziemienia
- ciągłość i rezystancję przewodu N od miejsca uziemienia do WC
Tak duża różnica potencjałów N-PE jest niedopuszczalna i to się przenosi na instalację.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Czy uziom jest zrobiony tylko dla tego gniazda, czy ogólny dla domu/przyłącza?
Jeśli oddzielny to połączyć uziom gniazda z uziomem przyłącza.
Jeśli wspólny to sprawdzić:
- połączenia N-PE w miejscu uziemienia
- ciągłość i rezystancję przewodu N od miejsca uziemienia do WC
Tak duża różnica potencjałów N-PE jest niedopuszczalna i to się przenosi na instalację.
Uziom jest wspólny dla całego domu. Co do reszty, to muszę sprawdzić, ale ciągłość przewodów nie podlega wątpliwościom, nowy dobrej jakości kabel.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Czy uziom jest zrobiony tylko dla tego gniazda, czy ogólny dla domu/przyłącza?
Jeśli oddzielny to połączyć uziom gniazda z uziomem przyłącza.
Jeśli wspólny to sprawdzić:
- połączenia N-PE w miejscu uziemienia
- ciągłość i rezystancję przewodu N od miejsca uziemienia do WC
Tak duża różnica potencjałów N-PE jest niedopuszczalna i to się przenosi na instalację.
Problem rozwiązany, faktycznie była usterka w uziemieniu, teraz jest tak, dziękuję Koledze za cenne wskazówki 🤗 wewnętrzna różnicówka działa 🤗IMG_0209.png
 

nabrU

Moderator
Zaraz zaraz, a gdzie tu jest L3 od tej trójfazówki?

1721152185948.png

Bo mi to wygląda na taką instalację:

1721152211514.png
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Zaraz zaraz, a gdzie tu jest L3 od tej trójfazówki?

View attachment 19271

Bo mi to wygląda na taką instalację:

View attachment 19272
Nie wiem dlaczego Tesla one tak dziwnie podaje te informacje. Są podłączone 3 fazy, aplikacja Tesli podaje moc ładowania 11kW, 16 A, 230 V z małą trójeczką w kółku, co jak się domyślam oznacza 3 fazy. Napięcie miedzy fazowe mam 400 V. Dziś jak ryłem w internecie, to nie znalazłem żadnego zrzutu ekranu z Tesla One na którym byłaby L3.
 

6a8

Posiadacz elektryka
No właśnie, nawet jak byś miał działające L1, L2, N, PE - to będzie to gorsza opcja niż L1, L2, L3, N, PE, bo nie będzie równomiernego obciążenia faz. No chyba że to jest świadomy wybór i L3 jest pod np: PC.
 

kower

Fachowiec
Nie wiem dlaczego Tesla one tak dziwnie podaje te informacje. Są podłączone 3 fazy, aplikacja Tesli podaje moc ładowania 11kW, 16 A, 230 V z małą trójeczką w kółku, co jak się domyślam oznacza 3 fazy. Napięcie miedzy fazowe mam 400 V. Dziś jak ryłem w internecie, to nie znalazłem żadnego zrzutu ekranu z Tesla One na którym byłaby L3.

U mnie tak samo - podłączenie 400V, 3 fazowe.
Screenshot_20240716_220818_Tesla One.png
Aż z elektrykiem drugi raz sprawdzaliśmy czy miernik pokazuje dobre wartości.
 
Top