Projekt IZERA

luki

Pionier e-mobilności
Może i VW nie płaci podatków, ale zapewnia miejsca pracy, więc pieniądze zostają w rodzinie. Jeżeli przedsiębiorstwa byłyby rentowne to nikt by ich nie sprywatyzował. Inna sprawa, że ZZ nie dopuszczą do jakiejkolwiek restrukturyzacji, więc sytuacja przedsiębiorstwa się przeważnie pogarsza.
My nie zbudujemy chińczykom Izery, tylko fabrykę. Czesi jakoś ze swojej Skody wciąż są dumni, kupują na potęgę i nie widzą problemu, że jest to VW w przebraniu
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Może i VW nie płaci podatków, ale zapewnia miejsca pracy, więc pieniądze zostają w rodzinie.
Chińczycy też zapewnią miejsca pracy
Jeżeli przedsiębiorstwa byłyby rentowne to nikt by ich nie sprywatyzował.
No nie, prywatyzowano te rentowne a tak naprawdę oddawano za darmo:

"W trakcie przeprowadzania prywatyzacji cementowni Górażdże minister Janusz Lewandowski odmówił jej sprzedaży podmiotowi polskiemu (w obecności autora tego artykułu), ponieważ oferował on cenę niższą niż podmiot zagraniczny. Na pozór wydawało się to słuszne. Ale następca Lewandowskiego dokonał zwolnienia podatkowego w wysokości kwoty zapłaconej przez inwestora zagranicznego. Podmiot polski takiego zwolnienia nie mógł otrzymać. Ostateczny rachunek ekonomiczny jest prosty — w praktyce dokonano darowizny naszego przedsiębiorstwa na rzecz inwestora zagranicznego.
.....
Podobnie działali Francuzi, którzy kupili cementownię Wierzbica pod Radomiem, w miejscu gdzie mieści się jedno z największych polskich złóż margla. Choć w latach 90 przynosiła ona zyski, NFI postanowił ją sprzedać koncernowi Lafarge. Jej dyrektor, który próbował zablokować transakcję, Jacek Kuna, zginął w wypadku. Kilkanaście dni po jego śmierci oddano cementownię dla Lafarge, który ją wyburzył."
Czesi jakoś ze swojej Skody wciąż są dumni, kupują na potęgę i nie widzą problemu, że jest to VW w przebraniu
No i jeśli Izera skończy jako chińska to my tez nie powinniśmy widzieć problemu tak jak nie widzą go Szwedzi
 

Ev3

Pionier e-mobilności
My nie zbudujemy chińczykom Izery, tylko fabrykę. Czesi jakoś ze swojej Skody wciąż są dumni, kupują na potęgę i nie widzą problemu, że jest to VW w przebraniu
Różnica jednak jest - Skoda jest produkowana od początku do końca na koszt VW, a nie państwa czeskiego.
Jakieś dotacje na pewno były, ale nie cały ciężar budowy i ogólnie wszystkiego.
 

luki

Pionier e-mobilności
To niech sobie Chińczycy zbudują tą fabrykę za swoje. Plac jest.
Szwedzi mieli swoją markę i dalej ją mają. My nie mamy nic. Wątpię czy Polacy kupią chińską Izerę...
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Wątpię czy Polacy kupią chińską Izerę...
Zakładając, że będzie to "badge engineering" to kupią, jeśli będzie tańsza niż "chiński oryginał" (o ile ten będzie w ogóle w Polsce oferowany).
 

luki

Pionier e-mobilności
Zakładając, że będzie to "badge engineering" to kupią, jeśli będzie tańsza niż "chiński oryginał" (o ile ten będzie w ogóle w Polsce oferowany).
Tak, to wszystko kwestia ceny. Tu bardziej mi chodziło o to, że nie mamy "marki narodowej" do której jesteśmy "przywiązani" - tak jak Szwedzi, Czesi, Niemcy, Francuzi,... MG w UK.
Inna sprawa, że ze wszystkim ludzie się muszą oswoić i dopiero "jak sąsiad kupi, to ja też chcę"
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Tak, to wszystko kwestia ceny. Tu bardziej mi chodziło o to, że nie mamy "marki narodowej" do której jesteśmy "przywiązani" - tak jak Szwedzi, Czesi, Niemcy, Francuzi,... MG w UK.
Inna sprawa, że ze wszystkim ludzie się muszą oswoić i dopiero "jak sąsiad kupi, to ja też chcę"
"FSO Izera" :-D
 

vwir

Pionier e-mobilności
procentowe określanie miałoby sens gdyby postęp miał być liniowy, ale nie jest, przed budową fabryki jest 4%,
Ta, jasne. Nie ma znaczenia jaki ma być postęp. Zrealizowali 4% aktualnego celu. Innymi słowy: nic nie robią. Zero. Null.


Dla mnie jednak nie ma róznicy czy to
A dla mnie jest. Z Niemcami zrzucamy się do wspólnego budżetu. Z Chińczykami nie.
 
Top