Promocyjne finansowanie na Y AWD

sigg

Posiadacz elektryka
Rrso na wyliczeniu masz właśnie w okolicy „na oko” 7%
Patrząc na kalkulator na stronie Tesli wpłata wstępna + rata + wykup dają Ci sumę 232,944 zł

Do tego dolicz GAP 36 miesięcy po 155 zł = 5,580zł

Łącznie 238,524 zł - czyli 6% więcej niż cena auta przy zakupie za gotówkę, a nie 2.1%
 

sigg

Posiadacz elektryka
Nie rozumiem, podałem Ci dosłownie liczby z kalkulatora Tesli.

Dlaczego liczysz 35 rat, skoro Tesla wylicza 36?

Dodatkowo Santander pozwala na wpłatę wstępną na max 45%, a nie 50%.

No i GAP jest obowiązkowy przez cały okres trwania umowy przez leasing, opony zimowe nie są. Niewliczanie go to jak niewliczanie obowiązkowego ubezpieczenia przy umowie kredytu.
 

sigg

Posiadacz elektryka
Źle policzyłem, rzeczywiście nie unettowiłem wpłaty wstępnej - kasuję post. Nadal za finansowanie wychodzą grosze dużo poniżej inflacji.

Płacisz 35 rat + wykup. Tesla podaje czas trwania umowy 36 miesiący, co jest prawdą. Ale w harmonogramie masz rozpisane 35 rat.

A obowiązkowy gap jest, ale to produkt, który za śmieszne grosze chroni Cię od ryzyka, że będziesz spłacał dalej skasowane auto, bo ac nie pokryje jego wartości przy całce lub kradzieży, pożarze itp.

Załóż opcję, że po 2 latach leasingu, kiedy masz spłacone większość auta ktoś je kradnie albo masz całkę i to nie ważne czy z twojej winy czy nie. Płacisz za nowe auto 225, w międzyczasie tesla obniżyła cenę nowego np do 180, a ubezpieczyciel stwierdza ze w chwili szkody było warte 130 bo miało dwa lata i 40 tysięcy przejechane. Jeżeli wykładasz gotówkę na zakup to jesteś w plecy prawie 100 koła. A jak masz leasing i gapa to pokrywa ci tą stratę. W przypadku leasingu w skrajnych przypadkach może wyjść, że przez to, co płaciłeś przepada i dodatkowo musisz dopłacić jeszcze różnicę między wyceną a kapitałem do spłaty. A tak gap wypłaca ci różnice miedzy fakturą za zakup auta a rozliczeniem szkody i spłacona kasa "nie przepada".

Są też "przypadki", że auto ginie lub płonie kilka miesięcy przed zakończeniem umowy leasingowej i leasingobiorca z gapem zostaje bez auta ale z pieniędzmi w wysokości ceny zakupu. Oczywiście nie pochwalam takich akcji, mówię tylko jak jest.
Jak poprosiłem o ofertę z Santandera "taką jak na stronie" to wysłali z 36 ratami.

Ja rozumiem, że GAP jest przydatny, ale to jednak ciągle coś, co nie jest twoją decyzją, tylko wymagane przez bank. Tak jak ubezpieczenie na życie czy od utraty pracy w przypadku kredytu hipotecznego - niby ma jakąś tam korzyść, ale sporo osób wolałaby go nie brać.
 

sigg

Posiadacz elektryka
Takie wyliczenie dostałem właśnie bezpośrednio z Santandera:
1716207400553.png
Łączny koszt wychodzi 239 314,14 zł

Uwzględniając koszt kapitału (zakładam, że gotówkę, którą normalnie byśmy przeznaczyli na zakup za gotówkę wrzucamy na obligacje 3 letnie) wychodzi około 231 tysięcy.
 

BolekJ

Nowy na Forum
Kwestia zawieszenia JDG i dalszego użytkowania Elektryka jako ta sama osoba fizyczna nie ma nic wspólnego z trwałością przedsięwzięcia i nie ma tu żadnego ryzyka. Zwracam uwagę na wymóg oznakowania samochodu "dofinansowanie z programu Mój Elektryk" - na błotnikach z przodu i chyba gdzieś jeszcze - do zweryfikowania w umowie. Nikt tego nie robi (raz tylko widziałem oznakowane auto) i do tego rzeczywiście można się przyczepić. Ale to już nie było weryfikowane w przypadku programów "Mój Prąd" i "Czyste Powietrze". Ktoś widział gdzieś tablicę? - mamy 1.500.000 instalacji fotowoltaicznych. W przypadku Mój Elektryk trzeba przypilnować zadeklarowanego przebiegu, bo to łatwo zweryfikować i jak nie będzie przejechanych km to redukcja emisji dwutlenku węgla się nie zgodzi :)
 
Top