Przejściówka CHAdeMO CCS

ClassicGOD

Leaf on the wind
Daj znać jak śmiga (wg Pawła, super bo objeździli Polskę i testowali to z tym producentem). Osobiście nie mam potrzeby szybkiego ładowania ale niedawno https://www.facebook.com/Sixpenceev zapowiedzieli V2L kompatybilne z adapterami CHAdeMO-CCS więc może będzie dodatkowy powód żeby takowy adapter nabyć.
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Daj znać jak śmiga (wg Pawła, super bo objeździli Polskę i testowali to z tym producentem). Osobiście nie mam potrzeby szybkiego ładowania ale niedawno https://www.facebook.com/Sixpenceev zapowiedzieli V2L kompatybilne z adapterami CHAdeMO-CCS więc może będzie dodatkowy powód żeby takowy adapter nabyć.
Oglądałem wczoraj na YT testy podobnej przejściówki innego producenta, przeprowadzone w DE.
Wyglądało to mało budująco: na paru ładowarkach działało od razu, na innych - po 4/5 włączeniu, na jeszcze innych - wcale... Pocieszam się tym że test był dość dawno (świeży design, stare wersje softu) no i że tutaj specjalista od Leafów poleca :cool:
Adapter się przyda. Nie mam jeszcze ładowarki w hali garażowej (nawet nie wiem czy w końcu dostanę tą zgodę od Wspólnoty ...) więc ładuję się dużo na publicznych. I czasem jadę w trasę ok. 200 km, gdzie jest tylko 1-2 ładowarki Ch** po drodze (ale sporo CCS2), i wolałbym nie skończyć jak ostatnio Chajzer na A2 :LOL:
Jak już przyjdzie, zbadam działanie na różnych stacjach i zaraportuję na forum :)
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
wolałbym nie skończyć jak ostatnio Chajzer na A2 :LOL:
Ja robiłem trasę 3 razy dłuższą niż on po S8 a później A1, nie miałem problemu z ładowaniem Leafa. Była to w ogóle moja pierwsza jazda własnym Leafem (z salonu pod dom) i wyleczyła mnie z obawiania się o zasięg. Teraz Leaf robi tylko do 100km/dzień, czasem zdarzy się 160 ale nie potrzebowałem się jeszcze ładować w trasie. Ja obstawiam że pan Chajzer znalazł 1 niesprawną ładowarkę i postanowił zrobić z tego aferę ściemniając że to 6 było niesprawnych.
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Przesyłam Update mojej inwestycji :)
Adapter zamówiłem w HK, opłaciłem. Niestety nie mają płatności internetowych - tylko przelew SWIFT (koszt ~7$). Przelew dotarł po 2 dniach, czyli piorunem, jak na tą procedurę.

Towar "wysłali" w piątek po 16-tej ichniego czasu. Ale najpierw był weekend, kurier zabrał w poniedziałek, a potem paczka zaległa na tydzień w magazynie UPS, bo akurat chiński nowy rok się przytrafił...

Według śledzenia, dzisiaj towar powinien chyba wylecieć z HK.
Czeka mnie jeszcze odprawa celna, zobaczymy co wymyślą w agencji, i jakie myto doliczą.

Ale co by nie wymyślili w tej agencji celnej, to w sumie i tak wyjdzie dużo taniej niż w ofertach na Ali*. Z tą różnicą, że w Ali łatwiej jest zapłacić i przesyłka przychodzi szybciej (krótsza odprawa celna).
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
No i wreszcie się doczekałem!
Po wędrówce przez pół świata (Hong Kong - Dubai - Niemcy - Polska) wreszcie dostałem ten adpter CCS2/Chademo.
Przyznam że wykonanie bardzo solidne. Korpus to odlew z aluminium. Tak samo przyciski i zamki na obu końcach. Całe to kopyto waży 1,8 kg.
Dołączyli instrukcję po angielsku (mogę zeskanować jak komuś się przyda) i zestaw akcesorii USB, których mam nadzieję nie będę musiał używać (kabelek usb-serial do debugowania, pusty pendrive do aktualizacji softu, itp.)
Producent - nieznany, ale CE jest ;)
Wygląda to na dzieło chińskich hackerów i reverse-engineeringu.
W środku jest jakiś komputer wbudowany do tłumaczenia protokołów i stycznik na te 200A/1000V, bo nawet na tym poziomie CCS2 i Chademo są niezgodne: obie strony jednocześnie próbują wystawić swoje napięcie na kabel, podczas inicjalizacji połączenia.

W sumie jak patrzę na całość, to za te pieniądze co chcieli w HK i przy produkcji w małych seriach, nie ma szans żeby zrobić to (u nas) taniej.
 

Attachments

  • Kopyto_CCS2-Chademo.jpg
    Kopyto_CCS2-Chademo.jpg
    174,3 KB · Liczba wyświetleń: 12
Last edited:

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Na razie tak na szybko sprawdziłem czy dzieła i jest OK!
Na początek na "starych" ładowarkach Orlenu i Lidla (od czegoś trzeba było zacząć) - działa z CCS2, początkowo nawet odrobinę większa moc popłynęła niż kiedykolwiek widziałem na Chademo (bo 49kW, zamiast 46).
Później sprawdziłem na Polenergii przy McD (ładowarka Siemens, 2x 100kW CCS2) i też działa!

I tu właśnie jest sukces, bo wcześniej nie było szans tam się podłączyć z Leafem, a w miarę blisko i ceny prądu mają bardzo dobre.

Jak pojadę w trasę, to przy najbliższej okazji obadam jak to działa z ładowarkami 150kW, które do tej pory były dla Leafa niedostępne, no i z tymi nowymi szafami 60kW (bez Ch*), które przy Lidlach teraz budują.

Jedyne niedociągnięcie jakie widzę, to że Leaf podczas ładowania pokazuje zawyżoną prognozę czasu ładowania, zupełnie od czapy (np. 150 minut ładowania przy ~40 kW, albo 105 minut do 80% ???)
Widocznie chłopaki czegoś jeszcze nie zhakowali w komunikacji :)
Ale to nie zmienia faktu że kWh szybko płyną i widać na żywo, jak kresek przybywa w akumulatorze.
 

Attachments

  • ladowanie_34kW_ccs2.jpg
    ladowanie_34kW_ccs2.jpg
    45,3 KB · Liczba wyświetleń: 1

ClassicGOD

Leaf on the wind
No i wreszcie się doczekałem!
Po wędrówce przez pół świata (Hong Kong - Dubai - Niemcy - Polska) wreszcie dostałem ten adpter CCS2/Chademo.
Przyznam że wykonanie bardzo solidne. Korpus to odlew z aluminium. Tak samo przyciski i zamki na obu końcach. Całe to kopyto waży 1,8 kg.
Dołączyli instrukcję po angielsku (mogę zeskanować jak komuś się przyda) i zestaw akcesorii USB, których mam nadzieję nie będę musiał używać (kabelek usb-serial do debugowania, pusty pendrive do aktualizacji softu, itp.)
Producent - nieznany, ale CE jest ;)
Wygląda to na dzieło chińskich hackerów i reverse-engineeringu.
W środku jest jakiś komputer wbudowany do tłumaczenia protokołów i stycznik na te 200A/1000V, bo nawet na tym poziomie CCS2 i Chademo są niezgodne: oba na raz wystawiają swoje napięcie podczas inicjalizacji połączenia.

W sumie jak patrzę na całość, to za te pieniądze co chcieli w HK i przy produkcji w małych seriach, nie ma szans żeby zrobić to (u nas) taniej.
Uuuu, nie wiedziałem że to aleminiowe jest, takiego premium się nie spodziewałem. CCS i CHAdeMO jedno ma kontrole zgodności napięć w ładowarce drugie w samochodzie (nie pamiętam które w którą stronę) dlatego ten stycznik i dziwna inicjalizacja.

Rozum mówi "nie potrzebujesz" ale serce gadżeciarza mówi "chcę" xD
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Generalnie jak porównywałem od paru m-cy różne oferty tego adaptera (głównie na Ali*), to chyba wszędzie jest jeden i ten sam produkt ale z różnymi marżami pośredników. Może wersja Firmware też być inna w środku, ale tego nie widać.
Gdyby ktoś był zainteresowany to gorąco polecam tego dostawcę z HK:
 

Attachments

  • 7a1c05a23bab59845934df919ae35f0d.jpg
    7a1c05a23bab59845934df919ae35f0d.jpg
    85,4 KB · Liczba wyświetleń: 13

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Ewentualnie to samo kopyto (takie mam wrażenie) i w bardzo podobnej cenie, sprzedają też w Chinach na kontynencie. Trochę z nimi korespondowałem (oczywiście deklarują najwyższą jakość produktu ;) )
Chodzi o firmę Orientise.
Chyba mają nawet pośrednika w Europie, na YT były jakieś materiały promocyjne i filmy z testów przeprowadzonych w UK:
JiangSu Orientrise Technology Co.,Limited
Changzhou, jiangsu, China
Email: [email protected]
Website: www.orientrise.net
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Uuuu, nie wiedziałem że to aleminiowe jest, takiego premium się nie spodziewałem. CCS i CHAdeMO jedno ma kontrole zgodności napięć w ładowarce drugie w samochodzie (nie pamiętam które w którą stronę) dlatego ten stycznik i dziwna inicjalizacja.

Rozum mówi "nie potrzebujesz" ale serce gadżeciarza mówi "chcę" xD
Trochę tak było :giggle:

W sumie ta obudowa musi być z metalu. Ten kabel CCS2 (>100kW) waży swoje, jeszcze ściąga całą konstrukcję w bok, więc plastik by długo nie wytrzymał takich naprężeń - a szczególnie w niskich temperaturach. Chińczycy dobrze pomyśleli!

Przekonało mnie, że teraz jak już montują nowe ładowarki na tych parkingach >20 miejsc (np. Lidl) to już z zasady nie ma Chademo. Gdybym musiał się tam szybko naładować, to byłby zgrzyt.

Dodatkowo w małym mieście gdzie często bywam, nie ma ani jednej wtyczki Ch* , a za to od roku jest przez nikogo nieużywana ładowarka 4x150 kW/CCS2 z prądem DC po 1,70 zł / kWh :)
 
Top