przygotowania do zimy e-C4

vwir

Pionier e-mobilności
Przecież to się kupy nie trzyma. W trakcie jazdy przy -10 nie masz na tyle dużo ciepła z silnika elektrycznego, żeby chociaż trochę zagrzać baterię. Więc miałbyś cały czas baterię o temperaturze -10 stopni. To by bardzo mocno ograniczało ładowanie.

Jesteś pewien, że nie ma grzałek? Na przykład tak jak w leafie - bezpośrednio w obudowie baterii?
 

KrzysztofFly

Moderator
Tylko chyba nie pomyśleliście o tym, że przepływ powietrza przez "chłodnicę", która faktycznie jest skraplaczem i parownikiem zarazem (w końcu mamy do czynienia z pompą ciepła) jest potrzebny także zimą, do skutecznego grzania kabiny. Więc cały ten pomysł z zasłanianiem "chłodnicy" jest chyba co najmniej trochę głupi.
Zrzut ekranu 2023-03-29 125919.png
Wracając do tematu schematu działania, to takiego nie posiadam, jednak w/g schematu użytych części znajdziemy co najmniej dwie pompy wody (pozycja 1 i 14), dwa elektrozawory (pozycja 13 i 30), wymiennik ciepła baterii (pozycja 12)
 

p0li

Pionier e-mobilności
Jesteś pewien, że nie ma grzałek? Na przykład tak jak w leafie - bezpośrednio w obudowie baterii?
grzalki na modulach stosuje sie jak nei ma chlodzenia wodnego - w tym przypadku powinny byc grzalki plynu - a tych nie odnaleziono
 

p0li

Pionier e-mobilności
Tylko chyba nie pomyśleliście o tym, że przepływ powietrza przez "chłodnicę", która faktycznie jest skraplaczem i parownikiem zarazem (w końcu mamy do czynienia z pompą ciepła) jest potrzebny także zimą, do skutecznego grzania kabiny. Więc cały ten pomysł z zasłanianiem "chłodnicy" jest chyba co najmniej trochę głupi.
nie wszytkie modele mialy pompy ciepla zreszta to nie zatyka na amet tylko ogranicza przeplyw strumienia powietrza generowanego podczas jazdy

Wracając do tematu schematu działania, to takiego nie posiadam, jednak w/g schematu użytych części znajdziemy co najmniej dwie pompy wody (pozycja 1 i 14), dwa elektrozawory (pozycja 13 i 30), wymiennik ciepła baterii (pozycja 12)
jak jest wymiennik ciepla to musz abyc 2 pompy (po jednej na strone) - grzalek nadal nie stwierdzono
 

KrzysztofFly

Moderator
nie wszytkie modele mialy pompy ciepla zreszta to nie zatyka na amet tylko ogranicza przeplyw strumienia powietrza generowanego podczas jazdy
No osobowe Stellantisy chyba wszystkie miały pompę ciepła, a ograniczenie przepływu powietrza zdecydowanie zaburza pracę pompy ciepła i może zwiększyć zużycie energii. Jednak moim zdaniem jak chcesz to zasłaniaj.
jak jest wymiennik ciepla to musz abyc 2 pompy (po jednej na strone) - grzalek nadal nie stwierdzono
Wymiennik ciepła (ten z tego rysunku), to wymiennik chłodzenia akumulatora (w sumie nigdzie nie było informacji o grzaniu akumulatora w Stellantisach). Ja sam zresztą nigdy nie zauważyłem aby podgrzewał mi akumulator. A pompy są dwie, bo jedna obsługuje chłodzenie akumulatora, natomiast druga układ ogrzewania kabiny.
 

p0li

Pionier e-mobilności
No osobowe Stellantisy chyba wszystkie miały pompę ciepła, a ograniczenie przepływu powietrza zdecydowanie zaburza pracę pompy ciepła i może zwiększyć zużycie energii. Jednak moim zdaniem jak chcesz to zasłaniaj.
nie dam sobie uciac ale wydaje mi sie ze z mojego rocznika slabiej wyposazone wersje nie mialy pompy ciepla
ja nie zaslaniam ale podalem jako ciekawostke - pompa ciepla ztcp to i tak nie dziala ponizej jakiejs temperatury a zaslanianie jak pewnie zauwazyles - popularne jest w szwecji - a tam -10 to cieplo :)
 
Top