przygotowania do zimy e-C4

KrzysztofFly

Moderator
Niestety, nie mogę się połączyć moim ELMem z autem, nie wiem dlaczego, moje inne auta łączą się ładnie. Poza tym wymaga to rozbierania plastików, a w zimie to się zazwyczaj kończy złamaniami...
Sprawdź innym interfejsem, ja osobiście moim starym też nie mogłem się połączyć, chociaż bez problemu łączył się z moimi innymi autami.
Aktualnie używam takiego:

Vgate-iCar-Pro-BT4-0-4-0-Interfejs-Diagnostyczny-EAN-GTIN-750258812763.jpg

Gdybyś kupował taki sam, to zwróć koniecznie uwagę, że musi być wersja BLE 4.0 (wersja WiFi również działa z e-C4, sprawdziłem to osobiście, bo przez przypadek taką również zamówiłem, jednak jest bardziej upierdliwa w eksploatacji)
 

p0li

Pionier e-mobilności
Gdybyś kupował taki sam, to zwróć koniecznie uwagę, że musi być wersja BLE 4.0 (wersja WiFi również działa z e-C4, sprawdziłem to osobiście, bo przez przypadek taką również zamówiłem, jednak jest bardziej upierdliwa w eksploatacji)
potwierdzam - u mnioe tez taki dziala
 

p0li

Pionier e-mobilności
przegladajac dzial puga na niemieckim forum spotkalem sie z blendami na wloty powietrza - czy ktos sie spotkal z czyms takim do cytryny?

file.php
file.php
 

p0li

Pionier e-mobilności
Co to daje oprócz tego, że średnio wygląda?
dokladnie to co karton na chlodnicy w czasach PRL-u ;)
blokuje przeplyw zimnego powietrza przez chlodnice - co przy malym delta T w ukladzie chlodzenia jest dosc wazne w zimie
 

slaveq

Pionier e-mobilności
dokladnie to co karton na chlodnicy w czasach PRL-u ;)
blokuje przeplyw zimnego powietrza przez chlodnice - co przy malym delta T w ukladzie chlodzenia jest dosc wazne w zimie
Zaczekaj, ale przecież w tym naszym aucie to chyba chlodniczka jest dużo mniejsza a jedyne co się zmienia to to, że powietrze wpada do komory silnika. Poza tym chyba jest jakiś zawór zamykający obieg na chłodnicę? Są jakieś porównania ludzi co z tym jeżdżą? Bo jeśli to coś daje to sam bym kupił.
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
nie wiem jak jest na platformie stellantis ale generalnie ze wzgledu na stosunkowo niskie temperatury pracy komponentow elektrycznych nie stosuje sie termostatow i dwoch obwodow chlodzenia (bo po co?)
wiec chlodniczka jest caly czas w obiegu plynu chlodzacego, a poniewaz sluzy tez do chlodzenia baterii - w tym przypadku nadmierne chlodzenie nie jest zaleta (bateria sie dluuuuzej nagrzewa o ile w ogole dojdzie do temp roboczej
wiec takie przytkanie moze spowodowac szybsze dochodzenie baterii do temp w ktorej nie musi obcinac mocy wyjsciowej i jednoczesnie troche poprawia aerodynamike
 

vwir

Pionier e-mobilności
Przecież pompa chłodzenia baterii nie załącza się gdy nie ma takiej potrzeby. Jak wy sobie to wyobrażacie - że w momencie gdy jest -10 na zewnątrz to chłodnica chłodzi baterię?

Tutaj przykładowy schemat, akurat dla MEB (nie widziałem takich dla PSA):
image.png.d87dcef06d6b2ce7c8dfa040ceaeec44.png


Przecież to nie jest jakaś nietypowa sytuacja, że na przykład baterię trzeba grzać, a silnik (albo inwerter) chłodzić. Więc do tego celu są osobne pompy obiegowe dla chłodzenia silnika i chłodzenia baterii. Tutaj na schemacie numer 4 i 7. Do tego jest zawór mieszający (numery 5 i 6) który pozwala na odpowiednie dawkowanie ciepła dla baterii. No i grzałka (9) pozwalająca na grzanie baterii gdy to konieczne. A na koniec - jak najbardziej istnieje w takim układzie termostat (numer 12) który pozwala na zupełne pominięcie chłodnicy gdy jest taka potrzeba.

Innymi słowy: takie zasłonki jedyne co mogą pozytywnego wnieść to mniejsze opory powietrza. Ale nie jestem w stanie sobie wyobrazić jak miałyby wpływać na chłodzenie baterii.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Tutaj przykładowy schemat, akurat dla MEB (nie widziałem takich dla PSA):

no wlasnie - to nie jest schemat stellantis

w stellantis nie znalezlismy grzalki baterii wiec i pompa moze byc jedna i nie byc termostatu, moze dzialac zawsze (grzanie baterii cieplem odpadowym z silnika i inwertera) - jak jest naprawde mozna sie dowiedziec jak si ema dostep do oryginalnych schematow
 
Top