Przygotowanie baterii do ładowania (preconditioning) na Ionity.

Michal

Moderator
Dobra sprawdzilem u siebie. O dziwo w Warszawie wybranie z listy PGE tez przygotowuje baterie.
I teraz tak. W Warszawie jest okolo 8 Orlenow z ladowarkami a tylko jeden pojawia sie na liscie.
Zeby bateria byla przygotowywana musi byc wybrana ladowarka z listy. To nie moze byc punkt na mapie, a punkt z listy.
Na zdjęciu masz zaznaczone tylko "⚡⚡", a inne łądowarki mogą się jeszcze "kryć" pod "⚡" albo "⚡⚡⚡"
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Na zdjęciu masz zaznaczone tylko "⚡⚡", a inne łądowarki mogą się jeszcze "kryć" pod "⚡" albo "⚡⚡⚡"
Nie kryja, sa tylko te daleko z wawy. A w wawie kilka 100kW Orlenow jest.
Pod jednym piorunkiem sa tylko AC
 

Attachments

  • 446747B7-5D54-4103-934A-66E93ECAB76E.jpeg
    446747B7-5D54-4103-934A-66E93ECAB76E.jpeg
    756 KB · Liczba wyświetleń: 56

Roland

Nowy na Forum
Mhmmm... :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Przecież oni nic nie robią celowo, żeby nieuczciwie utrudniać życie konkurencji, tylko przypadkiem zapomnieli i nie wiedzieli bidule :(
Co do zasady wierzyłbym w to, że to Tesla nie chce pokazać innych punktów niż swoje SC, bo wiadomo, że to kasa z ładowania. No ale punkty Orlenu nie pasują mi do tej teorii. Chyba, że Daniel O. ma już też udziały w Tesli, co wcale by mnie tak nie zdziwiło 😅

Napisałem już do redakcji na whatsappie, może redaktor weźmie temat na tapetę.
 

Michal

Moderator
Misją tesli jest przestawienie świata na odnawialną energię, a misją Ionity (czytaj grupa VW) jest zatrucie świata za kasę ;)
Czy można wierzyć jednym albo drugim nie wiem ale można spojrzeć na fakty.
Tesla udostępnia po woli swoje ładowarki innym markom praktycznie w takich samych cenach co właścicielom Tesli (może być wymagany minimalny abonament). Obecnie sieć SuC jest jedną z największych przewag konkurencyjnych tej firmy ale mimo tego zaczynają udostępniać ładowarki.
Ionity ma zaporowe ceny dla aut z poza ich grupy, co chwilę się psuje i nie udostępnia nigdzie informacji o zajętości. (podobno udostępnia).
 
Last edited:

JareG

Pionier e-mobilności
Ionity ma zaporowe ceny dla aut z poza ich grupy, co chwilę się psuje i nie udostępnia nigdzie informacji o zajętości.
No nie do końca - jak używa się aplikacji Bonnet, to tam jest podawana zajętość a bodajże nawet ile czasu zostało do zwolnienia :)

Pozdrawiam
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
a skąd aplikacja ma wiedzieć ile czasu zostało do zwolnienia?
to nie plugshare, że się meldujesz na określony czas
 

Michal

Moderator
Wystarczy znać model auta i trochę danych o rozpoczęciu ładowania oraz obecnej mocy.
 

Roland

Nowy na Forum
a skąd aplikacja ma wiedzieć ile czasu zostało do zwolnienia?
to nie plugshare, że się meldujesz na określony czas
Teoretycznie mogłaby robić estymację ładowania do 100% na podstawie danych z BMSa, ale odbiegamy od głównego wątku i nie to jest tutaj najważniejsze.
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Wystarczy znać model auta i trochę danych o rozpoczęciu ładowania oraz obecnej mocy.
ale nie wiadomo do jakiego poziomu naładowania użytkownik chce dojść
są tacy co ładują do 70%, a są tacy, co czekają do 100% (trafił mi się na Ionity taki gość przede mną)
 
Top