To że spóldzielnia chce to ogarnąć systemowo a nie pozwalać każdemu samemu montować przy swoim miejscu parkingowym we własnym zakresie moim zdaniem jest OK. Ale jednak ja bym wybiegł w przyszłosć i przewidział że w przyszłości 30-50% mieszkańców będzie chciało ładować swoje auta. 22kW ma sens tylko dla żarłocznych aut i mocno eksploatowanych (busy) dla osobówek 11kW jest wystarczające. Lepiej zawsze 4x11kW niż 2x22kW. Wygodniej jest podpiąc wieczorem i odłaczyć rano niż wychodzić z mieszkania i przeparkowywac żeby zwolnić miesjce dla innych. Z uwagi na pewnie ograniczoną moc oraz lata oczekiwania i koszty związene z jej zwiększeniem raczej niezbedny będzie system centralnie sterowany z OCPP. Są też pewnie mieszkańcy którzy moga mieć auto elektryczne i nie mieć własnego miejsca parkingowego które tez chętnie skorzystają z takiego ładdowania, wiec takie miejsca ogólnodostepne są OK, ale uważam że bez punktów w garażu podziemnym nie obejdzie się w przyszłości.
Dziś można pewnie postawić cokolwiek i będzie OK, ale za 2-3 lata będzie się trzeba z tymi zagadnieniami i tak zmierzyć, w przeciwnym wypadku będzie wojna i kłotnie o te punkty ładowania. Obstawiam że jak tylko staną takie punktu to natychmiast ilość aut elektrycznych wśród mieszkańców drastycznie wzrośnie, więc może już warto zrobić sondę wsród mieszkańców aby zbadać zapotrzebowanie bo może być znacznie większe niż się wydaje.
Dziś można pewnie postawić cokolwiek i będzie OK, ale za 2-3 lata będzie się trzeba z tymi zagadnieniami i tak zmierzyć, w przeciwnym wypadku będzie wojna i kłotnie o te punkty ładowania. Obstawiam że jak tylko staną takie punktu to natychmiast ilość aut elektrycznych wśród mieszkańców drastycznie wzrośnie, więc może już warto zrobić sondę wsród mieszkańców aby zbadać zapotrzebowanie bo może być znacznie większe niż się wydaje.