SuC Wrocław

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Superchargery V4 Tesli nie zawierają miedzi – zastosowano w nich aluminium. To jeden ze sposobów Tesli na obniżenie kosztów, który jednocześnie zmniejsza atrakcyjność tych ładowarek dla złodziei. W Niemczech okazuje się to skuteczne – większość przypadków kradzieży dotyczy starszych ładowarek V3, gdzie stosowano miedziane przewody.
Przykładowo, w Lipsku doszło w 2024 do próby kradzieży na Superchargerze V4 – złodzieje przecięli tylko jeden kabel, po czym zrezygnowali z dalszego działania.
A złodzieje to wiedza?? Ja nie wiedziałem, a jakbym kradł po nocy to koloru i tak nie widać...
 
Last edited:

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Ciężko się zgodzić - ładowanie to max pół godziny, a nie średnio pół godziny

A w ogóle co to za typ? Wymyślił sobie epitety, że komuś czekanie nie przeszkadza

Zupełną inną innością jest to, że ładowanie na SuC to zupełnie inny komfort. Nie trzeba się rejestrować, walczyć z aplikacjami, kodami QR czy kartami RFID. Podpinasz i się ładuje, a auto elegancko zaplanuje gdzie i ile...

Ale komu ja to tłumacze :)
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Aż dziw że brak kabla nie wysyła sygnału o niedostępności
Tesla monitoruje ile które stanowisko ładuje i bardzo szybko widzą, jak któraś końcówka niedomaga.
Jedna z cienkich żył w przewodzie (PP) wykrywa obecność wtyczki. Powinna ona być we wtyczce polaczona z PE. Po przecięciu kabla zniknie połączenie. Przy ładowaniu AC opór pomiędzy PP a PE określa ile Amperów obsługuje kabel. Także ładowarka powinna odrazu wiedzieć że kabel został przecięty.
 

nabrU

Moderator
Czekają aż sie wszystkim darmowe km przeterminuja;)

Wystarczy jeden nowy referral na 3 czy Y i się przedłużają o rok 👍 Ale wtedy to straszna perspektywa, idąc tym tokiem rozumowania :ROFLMAO:
 
Top