SuC Wrocław

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Superchargery V4 Tesli nie zawierają miedzi – zastosowano w nich aluminium. To jeden ze sposobów Tesli na obniżenie kosztów, który jednocześnie zmniejsza atrakcyjność tych ładowarek dla złodziei. W Niemczech okazuje się to skuteczne – większość przypadków kradzieży dotyczy starszych ładowarek V3, gdzie stosowano miedziane przewody.
Przykładowo, w Lipsku doszło w 2024 do próby kradzieży na Superchargerze V4 – złodzieje przecięli tylko jeden kabel, po czym zrezygnowali z dalszego działania.
A złodzieje to wiedza?? Ja nie wiedziałem, a jakbym kradł po nocy to koloru i tak nie widać...
 
Last edited:

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Ciężko się zgodzić - ładowanie to max pół godziny, a nie średnio pół godziny

A w ogóle co to za typ? Wymyślił sobie epitety, że komuś czekanie nie przeszkadza

Zupełny w inną inkszościä jest to, że ładowanie na SuC to zupełnie inny komfort. Nie trzeba się rejestrować, walczyć z aplikacjami, kodami QR czy kartami RFID. Podpinasz i się ładuje, a auto elegancko zaplanuje gdzie i ile...

Ale komu ja to tłumacze :)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Aż dziw że brak kabla nie wysyła sygnału o niedostępności
Tesla monitoruje ile które stanowisko ładuje i bardzo szybko widzą, jak któraś końcówka niedomaga.
Jedna z cienkich żył w przewodzie (PP) wykrywa obecność wtyczki. Powinna ona być we wtyczce polaczona z PE. Po przecięciu kabla zniknie połączenie. Przy ładowaniu AC opór pomiędzy PP a PE określa ile Amperów obsługuje kabel. Także ładowarka powinna odrazu wiedzieć że kabel został przecięty.
 
Top