Realne zużycie energii na Autostradzie przy gpsowym 140km/h, jakieś linki do testów

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Skoro mam elektrykiem jeździć w trasy to potrzebuje danych z realnej jazdy, a nie naciąganych testów zakochanych użytkowników EV. Nie chcę słuchać, że zwolnisz do 120 czy 110 i niewiele później dojedziesz. Jak taka podróż 140 autostradą wygląda w warunkach zimowych, opadach śniegu. Na razie widzę, że jedyne auto w rozsądniej cenie którym da się tak jechać jest Tesla3 jakieś 25kwh/100 chyba. Tesla Y 30kwh/100, EV 6 i Loniq5 przy 140 grubo ponad 30kwh, Więc realnie przejadą 200k max 250km, więc w podrózy 1,5h jazdy i ponownie zwiedzanie stacji ładowania przez jakies 40min albo więcej.
Jest coś na rynku co zużyje na autostradzie podobną ilość energii co Tela 3, ale ma bagażnik do którego coś załaduje się?
Jak ktoś ma test elektryka z boxem na dachy lub rowerami chętnie obejrzę, oczywiście nie goscia co ciągnie się 90-100km/h, wiadomo że opory powietrza mocno skróca zasięg.
Jak przeglądam Youtuba i filmiki ludzi testujących elektryki to mnie krew zalewa, jeżeli jest to test auta która z założenia ma latać koło domu to jak najbardziej spoko. Ale jak gość pokazuje film o podróży set albo tysięcy km i jedzie z krakowa nad morze przez Wolbrom Koniecpol, póżniej wyjeżdża na A1 za Częstochową i ciągnie się w robotach do Łodzi, a następnie jedzie w rzędzie za tirami i tylko w jego lewej szybie widzę kolejne mijające go non stop pojazdy. Teksty stanołem na kawę ale nie musiałem, bo ładowałem się wcześniej, ale jestem zmęczony, a na porzednim parkingu nawet kawy nie można kupić.
Potrzebuje realnego/prawdziwego nienaciąganego tekstu obiektywnego gościa, a nie człowieka który ma zajawkę na EV i wszystko naciąga na korzyśc, albo obraca w małe niedogodności. Przepisowa prędkość na Autostradach w PL 140 , a 130 w całej Europie + niecałe 10km/h tolerancji i chciałbym jechać jak kążdy.
Jak pojadę dieslem o takiej wadze i taką prędkością jak elektryki w testch to 4l/100 nie przekrączę a niektórymi zejdę do 3l/100. Na długiej trasie będe tankował prąd po cenach komercyjnych z ładowarek, odpowiedź jest jasna
Wiem że w mieście i tankowaniu z domowego gniazdka albo fotowoltaiki elektryk jest nie do pobicia, pod warunkiem że przejedziesz w ten sposób ze 20tys/rok minimum
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dla ciekawych, wyjazd na 100% z Gdanska z galerii Metropolia, w strone Warszawy, trasa S7
Dojechalem na 1% do Orlen Płońsk, mialem dojechac do Malinowego Bzyka, ale sie wystraszylem i doladowalem na Orlen 10% :)
Ale statystyka ladna, staralem sie jechac cala droge 130km/h temperatura okolo -5
 

Attachments

  • 65EB2BB5-FAAC-4D71-B7F4-B2FD783B8B12.jpeg
    65EB2BB5-FAAC-4D71-B7F4-B2FD783B8B12.jpeg
    1 MB · Liczba wyświetleń: 129

Karol_w-wa

Zadomawiam się
Dla ciekawych, wyjazd na 100% z Gdanska z galerii Metropolia, w strone Warszawy, trasa S7
Dojechalem na 1% do Orlen Płońsk, mialem dojechac do Malinowego Bzyka, ale sie wystraszylem i doladowalem na Orlen 10% :)
Ale statystyka ladna, staralem sie jechac cala droge 130km/h temperatura okolo -5

Trochę to deprymujące, że przy -5 już się tych 300 km w trasie nie daje zrobić.... U mnie Kią e-Niro tak samo bym nie dojechał, chyba, że tempem ślimaka.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
U mnie wczoraj TM3LR trasa 266 km.
5 km dojazd i zjazd do S, w połowie trasy 16 km we Wrocławiu z przerwą 6 godzin na wartowniku, poza tym jazda S z prędkością na tempomacie i AP 130km/h, kilkanaście przyspieszeń i zwolnień na trasie. temperatura ok -1 do 0, sucho,
wyjazd na 100% z garażu, po powrocie zostało 7%. Czyli do zera byłoby 286 km.
Bateria po naładowaniu do 100% pokazywała zasięg 499 km.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Dziwne bo w YLR mam podobne zasięgi a powinno być gorzej. Zima równa w dół :)
Sprawdź ile pokazuje km przy baterii na 100%.
Moje auto ma już 2 lata i 40k km przebiegu.
Czyli bateria zaliczyła już spadek pojemności.
Dlatego podałem teoretyczny zasięg przy 100% baterii dla porównania.
U mnie tą wartość (w zakresie 490-505km) podaje od roku.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Sprawdź ile pokazuje km przy baterii na 100%.
Moje auto ma już 2 lata i 40k km przebiegu.
Czyli bateria zaliczyła już spadek pojemności.
Dlatego podałem teoretyczny zasięg przy 100% baterii dla porównania.
U mnie tą wartość (w zakresie 490-505km) podaje od roku.
U mnie przy 68kkm przebiegu podaje teraz 492km
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Z tego co pamiętam moja 3 LR 2019r ostatnio pokazywała ok 465km przy 100% Kiedyś widziałem z 2,5 lat temu ok 487km
Nie pamietam aby bylo więcej czyli ujdzie.
 

Kameleon

Zadomawiam się
Kolejny przypadek (od 6:52). Prędkość 130-150 w zimie (jeszcze bez deszczu) zużycie 32.8kWh. Od 14:14 widać (już po przejechaniu sporego dystansu w deszczu) zużycie 34.6kWh. Czyli śmiało można założyć (w przypadku EV6), że zasięg w zimie spada o jakieś 30%-40%. Już pomijam fakt, że gość według mnie dosłownie zapierdala jak na warunki z którymi ma do czynienia. Dodając do tego światła w EV6 które nie są wybitne nazwałbym tę jazdę ryzykowną. Przy czym zdaję sobie sprawę, że mnóstwo zawodowych/pro kierowców uznaje takie warunki za standard przy 140km/h.

 

Zychu02

Zadomawiam się
Kolejny przypadek (od 6:52). Prędkość 130-150 w zimie (jeszcze bez deszczu) zużycie 32.8kWh. Od 14:14 widać (już po przejechaniu sporego dystansu w deszczu) zużycie 34.6kWh. Czyli śmiało można założyć (w przypadku EV6), że zasięg w zimie spada o jakieś 30%-40%. Już pomijam fakt, że gość według mnie dosłownie zapierdala jak na warunki z którymi ma do czynienia. Dodając do tego światła w EV6 które nie są wybitne nazwałbym tę jazdę ryzykowną. Przy czym zdaję sobie sprawę, że mnóstwo zawodowych/pro kierowców uznaje takie warunki za standard przy 140km/h.

Nie pomagasz w wyborze :) Podobno EV6 jest tez "ekonomiczna" i zblizona do TMY

@krzyss chces mi powiedziec ze Teseła w zimie przy minusowej temp, przy tempomacie na 130 wziela Ci srednio 21,8 kWh ?
 
Top