Realne zużycie energii na Autostradzie przy gpsowym 140km/h, jakieś linki do testów

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Skoro mam elektrykiem jeździć w trasy to potrzebuje danych z realnej jazdy, a nie naciąganych testów zakochanych użytkowników EV. Nie chcę słuchać, że zwolnisz do 120 czy 110 i niewiele później dojedziesz. Jak taka podróż 140 autostradą wygląda w warunkach zimowych, opadach śniegu. Na razie widzę, że jedyne auto w rozsądniej cenie którym da się tak jechać jest Tesla3 jakieś 25kwh/100 chyba. Tesla Y 30kwh/100, EV 6 i Loniq5 przy 140 grubo ponad 30kwh, Więc realnie przejadą 200k max 250km, więc w podrózy 1,5h jazdy i ponownie zwiedzanie stacji ładowania przez jakies 40min albo więcej.
Jest coś na rynku co zużyje na autostradzie podobną ilość energii co Tela 3, ale ma bagażnik do którego coś załaduje się?
Jak ktoś ma test elektryka z boxem na dachy lub rowerami chętnie obejrzę, oczywiście nie goscia co ciągnie się 90-100km/h, wiadomo że opory powietrza mocno skróca zasięg.
Jak przeglądam Youtuba i filmiki ludzi testujących elektryki to mnie krew zalewa, jeżeli jest to test auta która z założenia ma latać koło domu to jak najbardziej spoko. Ale jak gość pokazuje film o podróży set albo tysięcy km i jedzie z krakowa nad morze przez Wolbrom Koniecpol, póżniej wyjeżdża na A1 za Częstochową i ciągnie się w robotach do Łodzi, a następnie jedzie w rzędzie za tirami i tylko w jego lewej szybie widzę kolejne mijające go non stop pojazdy. Teksty stanołem na kawę ale nie musiałem, bo ładowałem się wcześniej, ale jestem zmęczony, a na porzednim parkingu nawet kawy nie można kupić.
Potrzebuje realnego/prawdziwego nienaciąganego tekstu obiektywnego gościa, a nie człowieka który ma zajawkę na EV i wszystko naciąga na korzyśc, albo obraca w małe niedogodności. Przepisowa prędkość na Autostradach w PL 140 , a 130 w całej Europie + niecałe 10km/h tolerancji i chciałbym jechać jak kążdy.
Jak pojadę dieslem o takiej wadze i taką prędkością jak elektryki w testch to 4l/100 nie przekrączę a niektórymi zejdę do 3l/100. Na długiej trasie będe tankował prąd po cenach komercyjnych z ładowarek, odpowiedź jest jasna
Wiem że w mieście i tankowaniu z domowego gniazdka albo fotowoltaiki elektryk jest nie do pobicia, pod warunkiem że przejedziesz w ten sposób ze 20tys/rok minimum
 

Cav

Pionier e-mobilności
Tak, "na palę" obdzwonilem dwa serwisy ASO w Warszawie, gdzie w obu były podobne ceny. Sorry, ale nie mam czasu jeździć po Polsce szukając przeglądu taniej.
Tylko dwa serwisy są w okolicach?
W Poznaniu są chyba ze 4.

No to faktycznie słabo macie - ale to za ten Wasz brak czasu trzeba zapłacić frycowe (czytaj 300% ceny).
HINT: Płyn można przywieźć swój (wychodzi tak z 5-10 razy taniej).

Dziwne tylko że warszawskie ASO Opla robi za 1/4 ceny. ;-)
 

KKL

Posiadacz elektryka
No trudno, wiocha. Nie to co twoja metropolia. Sprzedałeś już swoje wspaniałe auto czy dalej próbujesz wciskać naiwnym? :p

P.S. polecam naukę czytania ze zrozumieniem. EOT
 

Cav

Pionier e-mobilności
No trudno, wiocha. Nie to co twoja metropolia. Sprzedałeś już swoje wspaniałe auto czy dalej próbujesz wciskać naiwnym? :p

P.S. polecam naukę czytania ze zrozumieniem. EOT
No tak, skończyły się argumenty, tania demagogia nie chwyciła, to trzeba było się uciec do personalnych pyskówek....
Typical forum user....
 

solik

Pionier e-mobilności
Przeglad w 500e to 600-900 zl wiec nie wiem gdzie te wspomniane tu 100 zl

Podejrzewam ze w tym roku bedzie +100 zl bo czemu by nie
 

KKL

Posiadacz elektryka
Lol, demagogię to akurat ty uprawiasz z hasłem, że elektryk ma tanie przeglądy.. tak.. ma, ale nie Twój:).

Druga rzecz, jak sam zwróciłeś uwagę, mój ICE jest stary.. więc zastanów się, jakie stawki w ASO były 9 lat temu i przypomnij sobie gdzie robię przeglądy obecnie.. nie widzę sensu płacić za ASO w dziewięcioletnim aucie.

Trzecia - nie każdy ma czas jeździ po Polsce by oszczędzić dwie stówki. Skoro ceny taniego Lublina, za cały komplet przeglądów wychodzą około 4k, to lepiej mi było kupić pakiet a nie jeździć po Polsce. Może ty masz na to czas, ja nie. I nie zmienia to faktu,że kija to złodzieje i tyle.


EOT
 

Cav

Pionier e-mobilności
Lol, demagogię to akurat ty uprawiasz z hasłem, że elektryk ma tanie przeglądy.. tak.. ma, ale nie Twój:).
Nie miałem tańszych w życiu niż w soulu.
Druga rzecz, jak sam zwróciłeś uwagę, mój ICE jest stary.. więc zastanów się, jakie stawki w ASO były 9 lat temu i przypomnij sobie gdzie robię przeglądy obecnie.. nie widzę sensu płacić za ASO w dziewięcioletnim aucie.
Ale zechciałeś porównywać ceny obecne.
I nie chciałeś ich przyjąć, jak Ci się realne podawało.

Wolałeś lecieć demagogią.
Trzecia - nie każdy ma czas jeździ po Polsce by oszczędzić dwie stówki.
Mówiłeś że 4.
I nie trzeba jeździć po Polsce, wystarczy podzwonić po okolicy.


Skoro ceny taniego Lublina, za cały komplet przeglądów wychodzą około 4k,
Z tego ze 3 tys za płyn, który możesz kupić za 800.
Wystarczy nie być leniem.

to lepiej mi było kupić pakiet
A to bez dwóch zdań.
A on był droższy niż pakiei na Insignię (albo innego spalinoweo Opla) w zeszłym roku, czy o co chodzi?
 

solik

Pionier e-mobilności
U sasiadow z zachodu dziala, w PL wiemy zawsze lepiej :) to akurat na marginesie ale KIA ma duzo smaczkow np w 7 letniej gwarancji, z taniej marki robia sie jak Skoda ktora tez juz niczym szczegolnym sie nie wyroznia. Tak ot co kolejna marka ktora osiadzie na laurach bo tanio to juz bylo.
 
Top