Realne zużycie energii na Autostradzie przy gpsowym 140km/h, jakieś linki do testów

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Skoro mam elektrykiem jeździć w trasy to potrzebuje danych z realnej jazdy, a nie naciąganych testów zakochanych użytkowników EV. Nie chcę słuchać, że zwolnisz do 120 czy 110 i niewiele później dojedziesz. Jak taka podróż 140 autostradą wygląda w warunkach zimowych, opadach śniegu. Na razie widzę, że jedyne auto w rozsądniej cenie którym da się tak jechać jest Tesla3 jakieś 25kwh/100 chyba. Tesla Y 30kwh/100, EV 6 i Loniq5 przy 140 grubo ponad 30kwh, Więc realnie przejadą 200k max 250km, więc w podrózy 1,5h jazdy i ponownie zwiedzanie stacji ładowania przez jakies 40min albo więcej.
Jest coś na rynku co zużyje na autostradzie podobną ilość energii co Tela 3, ale ma bagażnik do którego coś załaduje się?
Jak ktoś ma test elektryka z boxem na dachy lub rowerami chętnie obejrzę, oczywiście nie goscia co ciągnie się 90-100km/h, wiadomo że opory powietrza mocno skróca zasięg.
Jak przeglądam Youtuba i filmiki ludzi testujących elektryki to mnie krew zalewa, jeżeli jest to test auta która z założenia ma latać koło domu to jak najbardziej spoko. Ale jak gość pokazuje film o podróży set albo tysięcy km i jedzie z krakowa nad morze przez Wolbrom Koniecpol, póżniej wyjeżdża na A1 za Częstochową i ciągnie się w robotach do Łodzi, a następnie jedzie w rzędzie za tirami i tylko w jego lewej szybie widzę kolejne mijające go non stop pojazdy. Teksty stanołem na kawę ale nie musiałem, bo ładowałem się wcześniej, ale jestem zmęczony, a na porzednim parkingu nawet kawy nie można kupić.
Potrzebuje realnego/prawdziwego nienaciąganego tekstu obiektywnego gościa, a nie człowieka który ma zajawkę na EV i wszystko naciąga na korzyśc, albo obraca w małe niedogodności. Przepisowa prędkość na Autostradach w PL 140 , a 130 w całej Europie + niecałe 10km/h tolerancji i chciałbym jechać jak kążdy.
Jak pojadę dieslem o takiej wadze i taką prędkością jak elektryki w testch to 4l/100 nie przekrączę a niektórymi zejdę do 3l/100. Na długiej trasie będe tankował prąd po cenach komercyjnych z ładowarek, odpowiedź jest jasna
Wiem że w mieście i tankowaniu z domowego gniazdka albo fotowoltaiki elektryk jest nie do pobicia, pod warunkiem że przejedziesz w ten sposób ze 20tys/rok minimum
 

cooler

Pionier e-mobilności
Daje 31 centów (czyli jakieś 1,45zł) w pakiecie FlatLarge na Ionity.
Dzięki, korzystałem we Włoszech i jakoś nie wpadłem że działa też a Ionity w PL :)
 

KKL

Posiadacz elektryka
Dokładnie ja tak miałem, używałem na wolnych ładowarkach we Włoszech płacąc stawki per pay use i ostatnio mnie olsnilo, że tam przecież dobre plany przedplacone były.. w wakacje mi to nie było a głowie, bo jeszcze Bonnet miał dobre ceny, ale dzisiaj JuicePass to jest najtańsze rozwiązanie na ładowanie DC. W szczególności Ionity, ale Greenway też działa. Testowane i jedne i drugie.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Kończąc temat dla kolegi @Robur82 oto zużycie na całej trasie Wawa Soelden Wawa.

20221128_102111~2.jpg

Trasa B to powrót i próba jechania na maxa jak najszybciej.
Wyjazd z Soelden o 16 a przyjazd za Wrocław o 2 w nocy czyli 10h 923km. W tym 3 ładowania po drodze prognozowane .. ale rozbiłem ostatnie na 2 bo kombinowałem z JuicePass żeby jak najkorzystniej wykorzystać pakiety.
Poniżej 5h snu w hotelu wraz z ładowaniem pojazdu ... wyjazd o 7 rano i przyjazd do Wawy o 10:15. 335km w 3h 15min z miedzyładowaniem na KFC Rokicinska w Łodzi.. dojechałem na 0 % i po 15min mogłem jechać ale w sumie śniadanie zajęło mi 25min i doładowałem się dużo więcej.

Ładowania na Ionity (juice Pass 2 pakiety Large) plus GreenWay (Energia Plus) dodatkowo 1x Supercharger w Monachium i hotel na miejscu w Soelden oraz pod Wrocławiem.
Ciekawostka .. najdroższe ładowania chyba w hotelach: 40c na miejscu i 2zl pod Wrockiem.

Warunki do jazdy słabe.. zimno wietrznie .. sporo deszczu że śniegiem, a w nocy i dzisiaj rano non stop wilgotno i mgła. Klima non stop na 21.5.
Jak tylko były znośne warunki to zamiast 130/140 leciałem 170/180. Szybsza jazda tym samochodem jest bardzo męcząca... no i nawet powyżej 150 już brak nawet zwykłego tempomatu i jakichkolwiek asystentów co dla mnie jest dużym minusem. Jak bym mieszkał w Njemczech albo często jeździł tamtejszymi autostradami to chyba nie chciałbym jeździć tym samochodem przy moim stylu jazdy. Jednak w tak długie trasy Audi czy BMW były o wiele bardziej komfortowe. Jak się jedzie do 140 i korzysta wtedy z Autopilota to przechyla się korzyść na stronę Tesli ... szczególnie jak autostrady puste wieczorami/nocą.

Generalnie za dieslem zatęskniłem ze 2 razy. Wczoraj w nocy ... pewnie bym jeden 15min postój odpuścił i grzał do hotelu jak najszybciej oraz dzisiaj rano ... też pewnie bym łyknął trasę Wrocław Wawa na raz. Poza tym jak Tesla mi dziś mówiła że mam jechać 130km/h, a ja chcialem troche szybciej bo spotkanie w Wawie umowione na 11 to jechałem 137km/h co oznaczało że wciąż mi krzyczała że mogę nie dojechać do KFC w Łodzi ... ale udało się na 0% ... lekki stresik był 🥵

Podsumowując ... da się wyskoczyć na narty i jechać szybciej niż prognozy googla ale trzeba jednak być przygotowanym na lekkie ustępstwa na niektórych odcinkach trasy co do prędkości i ilości postojów.

Na pewno przy kombinowaniu z JuicePass i abonamentami jest sporo taniej aniżeli ICE. Nie liczyłem dokładnie ale z grubsza prognozuje że wydałem jakieś 1/3 kosztów tego co bym wydał na paliwo ... czyli np karnety na narty miałem w gratisie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dokładnie ja tak miałem, używałem na wolnych ładowarkach we Włoszech płacąc stawki per pay use i ostatnio mnie olsnilo, że tam przecież dobre plany przedplacone były.. w wakacje mi to nie było a głowie, bo jeszcze Bonnet miał dobre ceny, ale dzisiaj JuicePass to jest najtańsze rozwiązanie na ładowanie DC. W szczególności Ionity, ale Greenway też działa. Testowane i jedne i drugie.
A z tego mozna zrezygnowac zaraz po uruchomieniu ?
 

KKL

Posiadacz elektryka
To nie jest abonament sensu stricte. Ja to używam tak, że aktywuje pakiet, jak go zużyje to wracam do pay per use, by przypadkiem po miesiącu znowu mi nie obciążyło. I podobno po powrocie do pay per use możesz znowu aktywować i znowu mieć kilowaty do wykorzystania. Ja nie testowałem, ale wygląda mi że się da.

Anulowanie pakietu zaraz po uruchomieniu spowoduje utratę kilowatów niewykorzystanych.. przynajmniej tak mi się wydaje, bo nie wpadłem na taki pomysł :)
 

viallos

Pionier e-mobilności
Miesiąc od aktywacji .. jak kupiłem to za kilka minut był aktywny ... po wykorzystaniu limitu wraca do pay per use.
Plan renewed on same day each month.
 

KKL

Posiadacz elektryka
Sam przeszedł do Pay Per Use? Czy może jest tak, że masz plan flat large, ale dostępne 0 że 145 i płacisz pay per use? Bo ja miałem 0.13kWh i zmieniłem ręcznie na Pay Per Use. Gdyby przechodził sam,to jakby się miał odnowić? Bałagan by był straszny.
 
Last edited:

viallos

Pionier e-mobilności
Na jednym koncie wykorzystałem 146kWh a na drugim 147kWh zatem pewnie wystawią mi dodatkowe faktury na jakieś 1-2 EUR.
Na razie nic nie mam poza fakturą za pakiet Flat Large.
Przejście na Pay Per Use Basic wymuszone ręcznie inaczej wystawią fakturę na kolejne 45EUR za niecały miesiąc.
 
Last edited:

KKL

Posiadacz elektryka
A, spoko.. czyli sam przeszedłeś na pay per use.. z tymi fakturami u nich to różnie bywa. We Florencji pobrałem na AC ponad 30kWh i nigdy mi karty nie obciążyło. A ładowanie w historii lądowań jest. Natomiast w Sienie takie samo ładowanie, na słupku AC - obciążenie karty kilkadziesiąt sekund po zakończeniu ładowania.
 
Top