Romek Skoda Enyaq

Jeździłem Enyaqiem przez pół roku i zużycie latem na autostradzie na tempomacie miałem takie:
- 100 km/h - 16-17 kWh/100 km,
- 120 km/h - 20 kWh/100 km,
- 140 km/g - 24-25 kWh/100 km.
Duża bateria, felgi 21 cali, SUV nie coupe. Temperatury 20-24C.

Moim zdaniem Enyaq to najfajniejsze auto ze stajni VAG, dobre do płynnego przejścia z ICE na BEV typu Tesla.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Piisanie o tempomacie też jest lekko śmieszne ... bo co z tego ze masz tempomat na 140 jak nie wyprzedzasz dynamicznie i wleczes się często 90.
Średnia z przejazdu i jego czas wraz z dystansem daje jakąś obiektywną informacje bo bierze pod uwagę warunki na drodze.
No i to jest właśnie różnica VAG vs Tesla bo w Y przy tempomacie na 140 🤣 mam 20kWh a w 3 to poniżej... latem.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Śmieszne to jest porównywanie zużycia energii przy stałej prędkości do średniego zużycia na danym odcinku przy zmiennej prędkości - dwa różne tematy.
Dokładnie o to mi chodzi. Warunki na drodze, temperatura, wiatr , deszcz , styl jazdy etc...
Takie podawanie zużycia jest nie adekwatne ..ale co mnie ubodło to ta trasa w 2 i pół godziny ... i ta średnia.

Nijak się to ma do normalnych warunków panujących na tej trasie.
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Jeździłem Enyaqiem przez pół roku i zużycie latem na autostradzie na tempomacie miałem takie:
- 100 km/h - 16-17 kWh/100 km,
- 120 km/h - 20 kWh/100 km,
- 140 km/g - 24-25 kWh/100 km.
Duża bateria, felgi 21 cali, SUV nie coupe. Temperatury 20-24C.

Moim zdaniem Enyaq to najfajniejsze auto ze stajni VAG, dobre do płynnego przejścia z ICE na BEV typu Tesla.
Kiedy 3 lata temu miałem jazdę testową to generalnie wszystko mi się podobało poza dynamiką przy wyższych prędkościach i ceną. Naprawdę fajne, wygodne wnętrze, bajery typu automatyczny hak, a nie dopinany jak w Tesli, pakowny bagażnik itp. Wtedy to był też czas, że ładowarek było dużo mniej, więc wybrałem wariant bezpieczny w postaci TM3, która wiele tras ogarnie i bez ładowania po drodze przy prędkościach jak w ICE. Teraz kiedy ładowarek jest coraz więcej i z nowym silnikiem to już inna bajka i ponownie temat do rozważenia jeśli musiałbym kupić większy samochód. Z tego co jednak widziałem dużo lepsze promocje są zwykle na serię ID od VW, która jednak już mi się tak nie podoba. Skoda na tą chwilę wychodzi jednak dość drogo patrząc przynajmniej na ceny z otomoto, chyba że u samego dealera przy zamówieniu można wyrwać solidne rabaty.
 

galux20

Zadomawiam się
Rommku
Szukam odpowiedzi na pytanie czy z tylnym napędem da się jeździć zimą?
Dopłata do napędu w grupie vag przy q4 jest symboliczna.
Zużycie większe o ileś(¹⁰ procent?).
Mniejszy skręt, może jednak zimą ten naped się odwdzięcza.
Przy napędzie na na 4 koła dochodzi możliwość szybkiego ładowania 180kw zamiast 135, nie wiem czy to ma znaczenie.
Przy baterii 77kw auto do poruszania się wokół domu.
Choć czuję, że nas przekona ,żeby pozbyć się TDI w trasy.
W tym roku postanowiliśmy zrobić objazdowe, Węgry Bałkany,Włochy.
Jakoś tak zaplanowaliśmy,żeby nigdzie się nie spieszyć.
Do Budapesztu wyszło nam 4.6 .
Jazda tylko autostrady , jazda na spokojnie v 130 do 140.
Po noclegu w Sarajewie spalanie takie samo w mostarze.
Po ilości ładowarek na Węgrzech wyobrażam sobie takie trasy wakacyjne.
 

viallos

Pionier e-mobilności
viallos, nie wiem czy zauważyłeś, ale twoje komentarze nic nie wnoszą do tego tematu.
Może dla Ciebie .. ja uważam podawanie zużycia Skody na autostradzie pomiędzy Łodzią a Warszawą poniej 15kWh jest zwykłą dezinformacją.
Jak ktoś nieobyty z tematem EV weźmie to i będzie na tym opierał swoje wyobrażenie o zużyciach to potem bedzie płakał że rzeczywistość jest zupełnie inna.

Kolega potem dodał jakąś informację o korkach itp no i wtedy być może nabiera to jakiegoś sensu. Ale raczej warunki nie do zduplikowania i w jakichkolwiek obliczeniach analitycznych te dane do odrzucenia.
 

Filonski80

Fachowiec
Może dla Ciebie .. ja uważam podawanie zużycia Skody na autostradzie pomiędzy Łodzią a Warszawą poniej 15kWh jest zwykłą dezinformacją.
Jak ktoś nieobyty z tematem EV weźmie to i będzie na tym opierał swoje wyobrażenie o zużyciach to potem bedzie płakał że rzeczywistość jest zupełnie inna.

Kolega potem dodał jakąś informację o korkach itp no i wtedy być może nabiera to jakiegoś sensu. Ale raczej warunki nie do zduplikowania i w jakichkolwiek obliczeniach analitycznych te dane do odrzucenia.
Moim zdaniem to są oczywistości, nad którymi nie warto się rozwodzić. Wiadomo, że 59 km/h z Łodzi do Warszawy to nie jest normalna podróż, i że musiało się coś po drodze zadziać. A jak ktoś ma ochotę wrzucić relację z jazdy z tempomatem, to po co go krytykować, nie znając metodologii wyliczenia zużycia które podaje.
Forum Elektrowóz jest cenne, ponieważ można sobie wyrobić zdanie na temat danego auta na podstawie relacji wielu osób. Im więcej osób osób i aut tym lepiej.
 
Top