Rowery w TM3

EPI Energia Invest

Zadomawiam się
Podróżował ktoś z rowerami w TM3? Z tego co ustaliłem do bagażnika przy złożonym siedzeniu da się wcisnąć jeden rower i dwa przy maksymalnym upychaniu. Niezbyt ergonomiczne w podróży i chyba trochę niebezpieczne dla wnętrza.

View attachment 1578


Inne opcje:

1. Mimo braku w konfiguratorze, jest możliwość instalacji haku w salonie w koszcie 6500 zł. Da się to zrobić tylko w momencie odbioru samochodu. Nie ukrywam - za połowę tej ceny bym się nie zastanawiał. Pewnie przy ewentualnej sprzedaży auta w przyszłości może to być atut i część tych pieniędzy jest zatem do odzyskania.

View attachment 1580

2. Oryginalny bagażnik Tesli za ok. 1600 zł + uchwyt rowerowy. Większe zużycie energii niż w bagażniku "na hak". Nie wiem czy da się go łatwo zakładać i montować samemu żeby nie jeździć z belkami na co dzień. Wyczytałem, że przy montażu trzeba uważać na szybę i lepiej robić to w salonie.

View attachment 1577


3. Bagażnik na przyssawki ok. 700-1000 zł. Można go umieścić nieco z tyłu samochodu zmniejszając trochę opór powietrza. Wydaje mi się dość sensownym rozwiązaniem.

View attachment 1579
Testował ktoś i używa ten bagażnik na przyssawki?
Czytam opinie na aledrogo gdzie jest wystawiony i większość użytkowników wspomina o "wyginaniu" "uginaniu" się blachy dachu podczas jazdy, nie wiem jak w takiej sytuacji zachowa się szklany dach trójki?
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Testował ktoś i używa ten bagażnik na przyssawki?
Czytam opinie na aledrogo gdzie jest wystawiony i większość użytkowników wspomina o "wyginaniu" "uginaniu" się blachy dachu podczas jazdy, nie wiem jak w takiej sytuacji zachowa się szklany dach trójki?
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Wymiana szyby dachowej kosztuje 7.7k PLN :) możesz testować. Ja bym odradzał, taniej chyba kupić bagażnik.
 

hubertgal

Nowy na Forum
Testował ktoś i używa ten bagażnik na przyssawki?
Czytam opinie na aledrogo gdzie jest wystawiony i większość użytkowników wspomina o "wyginaniu" "uginaniu" się blachy dachu podczas jazdy, nie wiem jak w takiej sytuacji zachowa się szklany dach trójki?
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Ja woziłem nim szosę (jest zdjęcie parę postów temu), która ważyła jakieś 7kg, żadnego uginania nie było. Ale jeśli ktoś wpakuje na dach 3 elektryki, to pewnie coś się tam ugnie, bo to już +/- 60kg na dachu, myślę, że to ważny czynnik, który warto wziąć pod uwagę.
 

EPI Energia Invest

Zadomawiam się
Ja woziłem nim szosę (jest zdjęcie parę postów temu), która ważyła jakieś 7kg, żadnego uginania nie było. Ale jeśli ktoś wpakuje na dach 3 elektryki, to pewnie coś się tam ugnie, bo to już +/- 60kg na dachu, myślę, że to ważny czynnik, który warto wziąć pod uwagę.
Też chcę szosę zabrać.
Tylko jedną, ale mam obawy po tym co czytałem o uginaniu/pracy dachu w normalnych autach
 

hubertgal

Nowy na Forum
Też chcę szosę zabrać.
Tylko jedną, ale mam obawy po tym co czytałem o uginaniu/pracy dachu w normalnych autach
To tak jak napisałem, z mojego doświadczenia, nie było takiego problemu :) Ważne tylko żeby zdjąć bagażnik z dachu jak się go nie używa i jak auto stoi pod chmurką, wtedy można zrobić sobie kuku na lakierze, zwłaszcza w taką pogodę jak teraz jest.
I jeśli ludzie jeźdżący klasycznymi Porsche ich używają, to myślę, że naszym samochodom też nie zaszkodzą ;)

BT1004_LR5.jpg
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Podsumowanie jazdy z rowerami na powrocie 500km, średnie zużycie z całej trasy 20kw. Jazda na autostradzie 125-130 km/h czyli tyle ile pozwala nalepka na bagażniku. Zużycie na autostradzie się nie zmieniło, około 23kw. Jazda na autostradzie bardzo męcząca. Prędkość 130/h to za dużo na prawy pas, a z mało na lewy. Ciągle skakanie z pasów, wymijanie wolniej jadących prawym pasem i ustępowanie tym z lewej. Nie wiem czy następnym razem nie zwolnię do 110km/h. Tylko jadąc z taką prędkością można zasnąć, nie przyzwyczajony jestem. :)
Uwielbiam tym autem jeździć krajówkami, szybko, zakręty, nie ma nudy. Zużycie na krajówkach 15-17kw.
Sam bagażnik sprawdził się super, sztywny, lekki.
 

TomaszNow

Zadomawiam się
View attachment 18071
U mnie to samo, tylko ja wykręcam przednie koło, i skręcam kierownicę. Dwa rowery spokojnie wchodzą
Szacun, próbowałem też włożyć 2 rowery, ale cieżko szło. Ostatecznie ściągnąłem po kole z każdego roweru, ale i tak cieżko. Pedałow nie ścigałem:), natomiast błotnik przedni już tak. Nagrałby ktoś filmików jak wkłada dwa duże rowery do środka :)
 

EPI Energia Invest

Zadomawiam się
Podsumowanie jazdy z rowerami na powrocie 500km, średnie zużycie z całej trasy 20kw. Jazda na autostradzie 125-130 km/h czyli tyle ile pozwala nalepka na bagażniku. Zużycie na autostradzie się nie zmieniło, około 23kw. Jazda na autostradzie bardzo męcząca. Prędkość 130/h to za dużo na prawy pas, a z mało na lewy. Ciągle skakanie z pasów, wymijanie wolniej jadących prawym pasem i ustępowanie tym z lewej. Nie wiem czy następnym razem nie zwolnię do 110km/h. Tylko jadąc z taką prędkością można zasnąć, nie przyzwyczajony jestem. :)
Uwielbiam tym autem jeździć krajówkami, szybko, zakręty, nie ma nudy. Zużycie na krajówkach 15-17kw.
Sam bagażnik sprawdził się super, sztywny, lekki.
U nas to albo jedziesz grubo powyżej limitu, albo poniżej 120km/h. Tak jak piszesz, cześć jedzie za wolno druga strona próbuje cię zmieść z planszy bo lecą sporo ponad limit
 

EjsOvSpejds

Zadomawiam się
Teraz zamontowałem w mojej Tesli hak i wożę "konwencjonalny" uchwyt na hak, ale wcześniej był dachowy. W moim przypadku bagażnik dachowy taki i rower mtb, koło 15 kg. Dach jeszcze cały, chociaż miałem obawy ;) Dwa rowery pewnie też by dały radę, ale już chyba trzech bym nie ryzykował. Pamiętajcie, że bagażnik też swoje waży, nie jakoś bardzo dużo, no ale zawsze coś.
 
Top