Rozładowanie aku 12V po rozładowaniu aku trakcyjnego

Cav

Pionier e-mobilności
a wiesz że mylisz fiuta z palcem?
A wiesz, że nie przeczytałeś na co odpowiadasz?
Jak się cofniesz kilka postów wyżej i przeczytasz ZANIM odpowiesz, to będziesz wiedział.....

I może dzięki temu darujesz sobie głupie odzywki.
w volvo odblokowujesz mechaniczną blokadę wybieraka skrzyni biegów a w elektryku nie ma czegoś takiego w postaci mechanicznej
To że w Twoim nie ma, nie oznacza, że w żadnym.

Dlatego pytam w jakich jest.
 

p0li

Pionier e-mobilności
To że w Twoim nie ma, nie oznacza, że w żadnym.

Dlatego pytam w jakich jest.
nie wiem jak jest w moim, wiem jak tobyło w kilku innych ktorych części walały mi się po biurku
co do volvo i zoe - podtrzymuję swoją tezę że jest to odblokowanie mechaniczne wybieraka skrzyni biegów (volvo) czy kierunku jazdy(zoe)
w drugim przypadku może to być połączone cięgłęm z mechanizmem zapadki (tryb przypuszczający - bo nie znam konstrukcji zoe)
a to z kolei połączone z dość prostą (żeby nie powiedzieć - prymitywną) budową zoe

wszystkie elektryki o cit wyższym poziomie komfortu wybieraki kierunku jazdy mają elektryczne lub elektroniczne - w tym przypadku zapadka jest sterowana tak jak pisałęm

co do odzywek - ta miałą być żartobliwa - dlatego użyłem słowa na f. nie na ch. ale widzę że i to jest za dużo dla pokolenia płątków śniegu które opanowało to forum

a teraz idę coś zjeść
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tutaj jest odpowiednik tej czynności w volvo:
Ciekawe. Tak czy inaczej przy linkach i mechanicznej dźwigni to faktycznie może zadziałać. Ale w dzisiejszych czasach już nawet spaliniaki z automatem coraz częściej mają wybierak elektroniczny.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ciekawe. Tak czy inaczej przy linkach i mechanicznej dźwigni to faktycznie może zadziałać. Ale w dzisiejszych czasach już nawet spaliniaki z automatem coraz częściej mają wybierak elektroniczny.
Jasne, wiadomo.
Niemniej, jakby przewidzieć tego typu zdarzenia, to mechaniczne zwalnianie pewnie dalej dałoby się zrobić, w każdym przypadku.
Hamulców elektrycznych też nie idzie odblokować po zaniku napięcia?

No to chyba nie tak to powinno wyglądać.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Da się. Tak jak pisałem - miałem taki dynks w citroenie. Trzeba było przebić gumową zaślepkę, wsadzić tam pokrętło i kręcić aż hamulec się zwolni. Elektryczny ręczny tak naprawdę robił to samo, tylko kręcił elektrycznym silniczkiem.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Kryterium miałby być podkręcony tytuł, czy nie klikać nic gdzie mówią o problemach z elektrykami?
Bo jeśli chodzi Ci o to, że to filmik elektohejtera, to jesteś w błędzie, gość sam ma m.in. Zoe i sobie chwali jazdę na prądzie.

Jak widzę taki tytuł to zawsze mam z tyłu głowy co ktoś chce osiągnąć, w odpowiedzi jest przeważnie, sława i pieniądze, jakie by te pieniądze i ta sława nie były. To czy ktoś ma elektryka lub jest elektrohejterem schodzi na plan dalszy. Tylko tyle
 

Cav

Pionier e-mobilności
Da się. Tak jak pisałem - miałem taki dynks w citroenie. Trzeba było przebić gumową zaślepkę, wsadzić tam pokrętło i kręcić aż hamulec się zwolni.
Czyli jak się da, to i ze skrzynią sterowaną elektrycznie powinno się dać.
Z dokładnie tych samych powodów.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Jeśli chodzi o e-Soul'a to pytałem się o holowanie podczas bytności w serwisie. I nie ma takiej opcji, tylko laweta. A jak się zapytałem co w przypadku rozładowania 12V (i braku możliwości ustawienia skrzyni na N) to mi powiedzieli, że prundu ZAWSZE wystarczy aby się 'zlawetować' :LOL:
W sumie to nie chciałbym próbować 🤣
Nieco wracając do holowania: widziałem film, na którym rozładowała się Tesla S 2016 jakieś 3km przed SuC (właścicielem jest niejaki M. Grzyb). I tam da się ustawić (na ostatkach prądowych) tryb holowniczy, Tesla ma takowy.. a gdyby jednak wszystko zdechło i mamy cegłę nie auto, to w tejże Tesli jest możliwość ręcznego (z zewnątrz) otworzenia maski, i dorwania się do aku 12V - Tesla zapunktowała u mnie że hej :)

Pozdrawiam
 

vwir

Pionier e-mobilności
Czyli jak się da, to i ze skrzynią sterowaną elektrycznie powinno się dać.
Z dokładnie tych samych powodów.
Nie, to zupełnie inna bajka. Tak jak pisałem - elektryczny ręczny działa tak, że nadal są linki idące do tylnych zacisków. Tylko że silniczek elektryczny napina te linki. No i zamiast kręcić silniczkiem możemy je napiąć kręcąc ręcznie. W przypadku elektronicznej blokady przekładni jest to zapadka w środku przekładni sterowana przekaźnikiem. Jeśli nie ma prądu to nie ma co ruszyć tej zapadki. Musiałbyś mieć zapadkę sterowaną mechanicznie (tak jak to było kiedyś), ale wtedy znowu mocno komplikuje się konstrukcja, bo musiałbyś jakoś wyprowadzić sterowanie zapadki na zewnątrz przekładni, uszczelnić to wyjście, do tego musiałoby być rozłączane, żeby nadal działało elektroniczne blokowanie gdy sterujesz 'normalnie', joystickiem. Wszystko jest do zrobienia, da się, ale nie byłoby to ani łatwe ani tanie ani niezawodne.
 
Top