Różnica w Auto pilocie zwykłym i rozszerzonym

Michal

Moderator

nabrU

Moderator
Czytał. Jakkolwiek to nazwiesz: OTA czy recall chodzi o ważne kwestie bezpieczeństwa, a nie update do długo oczekiwanych matrixów:

NHTSA said the system [Autopilot] allowed behaviour that could "infringe" on local laws or customs such as driving through a yellow light, travelling straight through an intersection from a turn-only lane or not coming to full stop at a stop sign.
"FSD Beta software that allows a vehicle to exceed speed limits or travel through intersections in an unlawful or unpredictable manner increases the risk of a crash," it said.
Tesla said it disagreed with the agency's conclusions but decided to issue a recall "out of an abundance of caution", according to the filing.

Bardzo nieciekawe jest to, że Tesla twierdzi, że to ich dobrowolna akcja (którą sama nazywa 'recall'):

Tesla has issued a voluntary recall on certain Model S, Model 3, Model X and Model Y vehicles that have installed or pending installation of software that contains the Full Self-Driving (FSD) Beta feature. This recall affects only US and CA vehicles. Affected vehicles were identified based on vehicle manufacturing, configuration, and software records.
A software update which includes the remedy that will improve how FSD Beta negotiates certain driving maneuvers during specific conditions (as described below), will be deployed over-the-air (OTA) to affected vehicles when the software is available.

Plus też ważne:

Until the software version containing the fix is available, we have paused the rollout of FSD Beta to all who have opted-in but have not yet received a software version containing FSD Beta.

Szczegóły tutaj: https://www.tesla.com/support/recall-fsd-beta-driving-operations

Boeing 737Max też chyba miał problemy z softem, nieprawdaż?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Macie Panie i Panowie na gorąco dzisiejsze, nieudolnie sfilmowane okolo 40% moje jazdy do dziadków, to są normalne drogi nie specjanie wyszukane.
Nie dotykalem kierownicy poza rondami, skrzyżowaniami i wjazdem na S6 to z 10x?
Resztę można przejechać nie licząc wlącznia kierunków do zmian pasów. Pasów samanie zmieni na zwyklych drogach tylko na dwupasmowych.
To moja druga Tesla i jak czytam jak ludzie sobie nie radzą z AP, szarpią kierownicę itd, to jestem zdumiony co oni tam wyczyniają lub co to za auta ? Albo Musk to moj brat bo mój 100letni tatuś pukną Muskową mamę na wczasach w Afryce? :) I mam fory?

 
Last edited:

Michal

Moderator
Jakkolwiek to nazwiesz: OTA czy recall chodzi o ważne kwestie bezpieczeństwa, a nie update do długo oczekiwanych matrixów:
Szok i niedowierzanie! Tak jak wcześniej toczenie się na stopie było karygodnym zagrożeniem bezpieczeństwa :p
Chyba dawno pod rogach nie jeździłeś ;)
 

nabrU

Moderator
Chyba dawno pod rogach nie jeździłeś ;)

To prędzej 30 lat związane z lotnictwem robi swoje. Plus ja się na Tesli nie znam więc zapewne stronniczy jestem ;)
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Macie Panie i Panowie na gorąco dzisiejsze, nieudolnie sfilmowane okolo 40% moje jazdy do dziadków, to są normalne drogi nie specjanie wyszukane.
Nie dotykalem kierownicy poza rondami, skrzyżowaniami i wjazdem na S6 to z 10x?
Resztę można przejechać nie licząc wlącznia kierunków do zmian pasów. Pasów samanie zmieni na zwyklych drogach tylko na dwupasmowych.
To moja druga Tesla i jak czytam jak ludzie sobie nie radzą z AP, szarpią kierownicę itd, to jestem zdumiony co oni tam wyczyniają lub co to za auta ? Albo Musk to moj brat bo mój 100letni tatuś pukną Muskową mamę na wczasach w Afryce? :) I mam fory?

Widzę ze w ładną pogodę na pustej prostej drodze jedzie auto, tyle ze to potrafi każdy model z adaptacyjnym radarem, proszę o pokaz jak to zrobi w deszczu, lub w nocy przy oświetleniu latarniami... film nic nie wnosi.... Lepiej patrząc ze model S kosztuje ponad 100K Euro to proszę zobaczyć jak działają systemy w mercedesach klasy E czy BMW serii 5... A jeśli ktoś nie widzi różnicy to naprawdę jest oszołomiony....
 
Last edited:

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Widzę ze w ładną pogodę na pustej prostej drodze jedzie auto, tyle ze to potrafi każdy model z adaptacyjnym radarem, proszę o pokaz jak to zrobi w deszczu, lub w nocy przy oświetleniu latarniami... film nic nie wnosi....
Podróż wczoraj w czasie orkanu ulewy na AP jest ok, czy tez każde auto tak zrobi?
Generalnie po zalaniu całej szyby przez wodę AP stwierdzał ze musi trochę zwolnić ze 130kmh aż wycieraczki przetrą, ale tez w tych warunkach leciał na granicy mojego komfortu.
Poza tym mam przynajmniej kilka takich bardziej krętych drog gdzie AP trzyma się dobrze drogi a a analogiczny system Cupry kapituluje i nie trzyma pasa, nawet nie specjalnie ostrzegając.
 
Top