Różnica w Auto pilocie zwykłym i rozszerzonym

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Brak radaru moim zdaniem dyskwalifikuje jakąkolwiek możliwość autonomicznej jazdy. Nie da się tego zrobić na kamerach choćby pękli. Deszcz, brud, kurz, odbłyski. To jest NIEMOŻLIWE.
Na radarze nie da się jechać. Radar+kilka lidarów od biedy mogłoby wystarczyć. Kamery są wystarczające bez radaru i lidaru.

To co Tobie się wydaje niemożliwe, Tesla i Mobileye już od lat realizują - oczywiście w sposób niedoskonały. Ale udowodnili, że wizja wystarcza, wystarczy dopracować oprogramowanie
 

daniel

Señor Meme Officer
Brak radaru moim zdaniem dyskwalifikuje jakąkolwiek możliwość autonomicznej jazdy. Nie da się tego zrobić na kamerach choćby pękli. Deszcz, brud, kurz, odbłyski. To jest NIEMOŻLIWE.
Np. BMW korzysta głównie z radaru.
W 5 był pierwszy radar z podgrzewaną głowicą, żeby śnieg nie zaklejał.
Z całym szacunkiem, ale zdania ekspertów są podzielone. Chyba, że masz jakieś kwalifikacje, żeby to stwierdzić. ;)
Musk zarzekał się, że obejdzie się bez radaru, ale Tesla wprowadza jakiś radar o wysokiej rozdzielczości, Nie wiadomo jeszcze po co.
Zgadzam się, że jakaś redundancja by się przydała. Z przodu były 3, będą 2 kamery, ale z wiatraczkiem do odparowywania. Ostatnio sobie pomyślałem, że w sumie to Tesla nie potrzebuje widzieć do przodu, żeby utrzymać się w pasie. Repeatery widzą linie i nigdy nie są brudne, ciężko je oślepić. O to bym się nie martwił.Byleby się nie władować w coś co jest przed nami. Słupki B, jak pokazał @cooler nie widzą do przodu, więc to może być jakiś problem.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Z całym szacunkiem, ale zdania ekspertów są podzielone. Chyba, że masz jakieś kwalifikacje, żeby to stwierdzić. ;)
Musk zarzekał się, że obejdzie się bez radaru, ale Tesla wprowadza jakiś radar o wysokiej rozdzielczości, Nie wiadomo jeszcze po co.
Zgadzam się, że jakaś redundancja by się przydała.
FSD ma dość redundancji:
- dwa osobne komputery FSD
- już dzisiejsze FSD Beta dokładanie "pamięta" całe swoje otoczenie, przewiduje działania wszystkich pobliskich uczestników ruchu i bierze pod uwagę hipotetyczne pojazdy, które mogą być w miejscach obecnie niewidocznych. Takie funkcjonalności w prawie każdej sytuacji powinny wystarczyć, żeby wykonać bezpieczne zatrzymanie, nawet gdyby nagle padły wszystkie kamery
 
Last edited:

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Skoro człowiek potrafi jechać oślepiony, w kiepskiej pogodzie to również pojazd w oparciu o kamery. Niech pierwszy rzuci kamieniem, kto nigdy ledwo nie rozdrapał szronu z szyby i jechał krótki dystans ledwo widząc.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Brak radaru moim zdaniem dyskwalifikuje jakąkolwiek możliwość autonomicznej jazdy. Nie da się tego zrobić na kamerach choćby pękli. Deszcz, brud, kurz, odbłyski. To jest NIEMOŻLIWE.
Np. BMW korzysta głównie z radaru.
W 5 był pierwszy radar z podgrzewaną głowicą, żeby śnieg nie zaklejał.
Nie wsiadaj do samochodu, nie masz radaru a nim kierujesz, autonomicznie.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Uważam komentarz za zbędny. Jeśli mówią, że zrobią AP bez radaru i dodatkowo za to płacę to chciałbym tego AP mieć. W miarę działającego.
Odniosłem się do tego czy da się autonomicznie prowadzić bez radaru. Człowiek nie posiadając radaru a tylko wizje może prowadzić autonomicznie pojazd.

Mówisz o AP czy FSD? AP działa na kamerach imho analogicznie jak na radarach. Na kamerach nawet mniej phantomow niż wcześniej na radarze. Trzymanie pasa ruchu lepsze niż VW na radarze.
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Nie możesz równać si do ludzkiego umysłu. Si nie potrafi ocenić odległości bez dalmierza czy radaru. Chyba ze by miało zwymiarowane wszystkie samochody na świecie i pojazdy. Wtedy jest w stanie
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Zaczyna nam się akademicka dyskusja.. Akurat ludzki mózg ocenia odległość na podstawie dwóch kamer dostarczajacych oun różny obraz w danej chwili - zwanych oczami i w korelacji z pamięcią poprzednich zdarzeń i analizą sytuacji i danymi z historii swego istnienia.
Nie mamy sonaru jak delfin czy nietoperz i lini bocznej jak rybki. Itd
Więc szansa istnieje na sprawne dzialanie SI, ponieważ maszyna będzie miala więcej tych danych, a jej procesor może działać szybciej i kamerka będzie lepsza od oka.
Pozostaje kwestia analizy i nauki i to się dzieje lecz na razie u nas to cienko idzie. Czlowiek bywa w milionie sytuacji gdzie kamerek nigdy nie będzie, czyli doswiadcza o, wiele więcej zdarzeń . Jest moim zdaniem pewna przewaga S I nad czlowiekiem ,polegająca na tym że my musimy się sami nauczyć i tą wiedzę zabierzemy do grobu. To sztuczna inteligencja jest zbiorem z możliwością zapisu i działania dłużej niż jedno pokolenie . Jest u nas dar ewolucji i przystosowania, ale działa wolniej o mocy przeobowych SI. Mamy co prawda inne zmysly wspomagajace plus cos ulotnego zwane intuicją. Ale czy to wystarczy z zminym opracowaniem danych? Dlatego Biada nam. Bójta się ToraTora Tora
 
Last edited:
Top