Rozterki nowego użytkownika - 1F vs 3F a typ2

BlackandWhite

Zadomawiam się
Cześć wszystkim, jestem przed zakupem ładowarki do nowo zakupionego Renault Zoe. Wybrałem ładowarkę wallbox 1F 7,4kW 32A z gniazdem bez kabla typ2, który muszę dokupić. Czy kabel 3F 22kW 32A będzie z nią współpracować, aby móc jednocześnie wykorzystać maksymalną przepustowość na ładowarkach AC komercyjnych? Dziękuję wszystkim za odpowiedź.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Tak, kabel 22kW ma 32A na każdej z 3 faz, a Ty korzystasz z jednej, więc wszystko zagra.
 

nabrU

Moderator
Dokładnie tak to będzie działać. Zwróć jedynie uwagę abyś nie kupił kabla Type 2 3F 16A. Gdzieś na takim kablu lub jego 'metce' powinno to być wyszczególnione. Szczegóły poniżej:

Type-2-IEC-Tethered-AC-Charging-Cable.png
 

nabrU

Moderator
Najgorzej jak mogłeś.
Idzie to oddać?

Jasne, bo jeśli w domu ma tylko 1F, to będzie kupował EVSE 3F...
 

Hakun

Zadomawiam się
były informacje że Zoe nie lubi ładowania 1 F bo styczniki się przypiekają
 

BlackandWhite

Zadomawiam się
Aktualnie faktycznie mam 1F, lecz elektryk przyszłościowo zakłada właśnie 3F. Wybór ładowania w domu z 1F argumentuje tym, że:
1. Posiadane panele PV 10kW w szczycie mocy zapewnią 100% pokrycia, (3F pobierało by dodatkowo prąd z sieci)
2. Na krótszym czasie ładowania mi nie zależy
3. Mam taryfę G12W i pełne 9h na naładowanie auta.

Ładowarki jeszcze nie kupiłem, stąd moje pytanie tutaj 😁
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jasne, bo jeśli w domu ma tylko 1F, to będzie kupował EVSE 3F...
To jest Polska.
Szansa, że ma w domu TYLKO 1f, za to 32 A (i bez szans na inną) i odpowiednie kable, jest o kilka rzędów wielkości niższa, niż że ma lub ma możliwość mieć choćby 3f16A.
 
Last edited:

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Aktualnie faktycznie mam 1F, lecz elektryk przyszłościowo zakłada właśnie 3F. Wybór ładowania w domu z 1F argumentuje tym, że:
1. Posiadane panele PV 10kW w szczycie mocy zapewnią 100% pokrycia, (3F pobierało by dodatkowo prąd z sieci)
2. Na krótszym czasie ładowania mi nie zależy
3. Mam taryfę G12W i pełne 9h na naładowanie auta.

Ładowarki jeszcze nie kupiłem, stąd moje pytanie tutaj 😁
To chyba lepiej było by 3F nawet 11kW i przyciąć do 10A. Jeśli ładowarka pokładowa jest 3F jak w ZOE to zwykle efektywniej ładuje się po trzech fazach niż po jednej.
 
Top