S3XY Knob

zibizz1

Pionier e-mobilności
ale przełączanie trybów przyspieszania nie zawsze działa dobrze z s3xy commandera
U mnie zawsze działa, tylko jeśli przycisk długo nieużywany to przy pierwszym użyciu jest nawet do 1-2s opóźnienia. Jeśli nie działa to zawsze nie działa, jeden przycisk mi się kiedyś rozłączył i usunąłem i dodałem na nowo i działał a innym razem drzwi przestały reagować i procedura z dodaniem ponownie przycisku nic nie dała, chyba aktualizacja to poprawiła.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Kurde, no jestem na rozdrozu.
Knob vs buttons...
Też tak miałem, przyciski fajne, dyskretne, ale to kolejna rzecz na baterie które co jakiś czas trzeba wymieniać, nie lubię takich rozwiązań nauczony paroma gadżetami smart home. Knob fajny bo na stałe do prądu i masz kilka przycisków w jednym klocku ale blokuje bardzo użyteczny schowek no i jak się okazało nie zawsze kolorystycznie pasuje. W końcu nie kupiłem nic bo w międzyczasie wprowadzili pare ficzerów np. opcja wyłączenia auto wycieraczek na autopilocie itp. Jak dorwę commandera w dobrej cenie to pewnie kupię pobawić się i przy okazji dla obsługi scanmytesla okazjonalnie.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
No ja poszedłem za nowością i wziąłem Knob-a, głównie używam ficzurów z samego Commandera, ale grzanie baterii z Knoba świetna sprawa. Wiadomo, że samo grzanie może robić też button, ale Knob daje wyświetlacz, na którym pokaże Ci jaka jest już ta temp. baterii - przy buttonach trzeba to sprawdzać w apce, a tutaj masz od razu pod ręką tą informację.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
U mnie zawsze działa, tylko jeśli przycisk długo nieużywany to przy pierwszym użyciu jest nawet do 1-2s opóźnienia. Jeśli nie działa to zawsze nie działa, jeden przycisk mi się kiedyś rozłączył i usunąłem i dodałem na nowo i działał a innym razem drzwi przestały reagować i procedura z dodaniem ponownie przycisku nic nie dała, chyba aktualizacja to poprawiła.
Napisałem, że nie zawsze dobrze działa, a nie - że nie zawsze działa
Do zmiany trybu musi się dostosować cały samochód, nie tylko reakcja napędu. Tymczasem system jakby "nie wie" o zmianie trybu. Gdyby wiedział - pokazał by tryb na ekranie
Najwyraźniej to widać np. w takiej sytuacji: temperatura -10, grzanie kabiny. Przełączasz przyciskiem z chill na normal/sport. Przyspieszenie jest dziwne, czasem nie za bardzo działa, czasem efekt turbodziury. Bo samochód nie wie, że przyspieszenie normal/sport może wymagać więcej energii, która jest zużywana gdzie indziej? Nie wiadomo, jak wiele innych aspektów przełączenia jest pominięte przez metodę s3xy

Prawie dwa lata przełączałem tryby przez s3xy. Dopiero niedawno z tego zrezygnowałem i widzę, że coś było nie tak.

Być może praktycznym rozwiązaniem jest trzymanie domyślnie normal/sport, a przełączanie przyciskiem na Chill. Ale ja już nie ufam tej funkcji. Poza tym lubię mieć na ekranie info o trybie przyspieszenia
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Na ekranie jest takie samo zachowanie. W przypadku np przełączenia na Plaid to nie jest tak ze natychmiast jest pełna moc tylko ona sie zwiększa przez ok 2-3 sek, dobrze to czuć gdy przełączamy w wciśniętym gazem.
Drugi przypadek to gdy wsiadamy do samochodu to nie mamy pełnej mocy dopóki płyn nie zakrąży w baterii i komputer nie upewni sie ze bateria ma odpowiednia temperaturę, u mnie taka sytuacja ma miejsce gdy np samochód postoi z pół godziny na mrozie, bateria niby jest ciepła ale przez ok 500-1000m jest ograniczenie rekuperacji/mocy.

Oczywiście w zależności od auta to troche inaczej moze działać, w Y używałem kickdown a przyciskiem wracałem na chiill. W X lubie często wcisnąć na Chill pedal do końca wiec kickdown wyłączyłem. W SEXY sa 2 opcje Toggle Plaid i Toggle (Chill/Sport) i ta pierwsza rzeczywiście coś dziwnie działa bo przelatuje zawsze przez Chill. Co do tego ze nie wyświetla na ekranie to jest tylko i wyłącznie wina UI które nie spodziewa sie ze tryb może sie zmienić inaczej dlatego nie nasłuchuje na zmianę. Commander nasłuchuje i zawsze wyświetla poprawny tryb, ale nawet bez tego odrazu czuć czy jest Chill czy nie.
 

nabrU

Moderator
Pojawił się wczoraj firmware update, więc może niektóre funkcje będą dziaiać lepiej:


Niestety coś niejasno dla mnie opisali, którą wersję ma zainstalować ktoś kto ma Teslę na 2024.14 :unsure:
 

JED 3City

Fachowiec
No ja poszedłem za nowością i wziąłem Knob-a, głównie używam ficzurów z samego Commandera, ale grzanie baterii z Knoba świetna sprawa. Wiadomo, że samo grzanie może robić też button, ale Knob daje wyświetlacz, na którym pokaże Ci jaka jest już ta temp. baterii - przy buttonach trzeba to sprawdzać w apce, a tutaj masz od razu pod ręką tą informację.
Oooo, to jest argument za Knob!
A dlaczego mi glownie to potrzebne, bo ilosc SuC w Trojmiescie nie pozwalalaby mi rozgrzac baterii, a juz jest SuC.
 

STMS

Pionier e-mobilności
No ja poszedłem za nowością i wziąłem Knob-a, głównie używam ficzurów z samego Commandera, ale grzanie baterii z Knoba świetna sprawa. Wiadomo, że samo grzanie może robić też button, ale Knob daje wyświetlacz, na którym pokaże Ci jaka jest już ta temp. baterii - przy buttonach trzeba to sprawdzać w apce, a tutaj masz od razu pod ręką tą informację.

to samo masz w aplikacji a ta wyjątkowo szybko i łatwo łączy się z Commanderem - nie widzę tu zalet knoba w widzę wady w postacie utrudnionego dostępu do schowka

poza tym ile razy w tygodniu podgrzewasz baterię ? u mnie to kilka razy max w miesiącu - więc schowek ważniejszy skoro ta czynność jest i tak bezproblemowa z telefonu
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Można jak ja, mieć ekstra telefon tylko do S3XY i Yanosika. Nie jest nawet kluczykiem jest na stałe w Tesli na magnetycznym uchwycie do ekranu
Ma SIM na kartę z autodoładowaniem m/w 3x w roku po ok 25 zł
20240410_154014_copy_807x910.jpg
 

Najnowsze dyskusje

Top