Scenic vs Tesla Y

liet

Fachowiec
Mam taką nadzieję, ale pewności nie ma. W instrukcji która mi się wyświetla w aplikacji jest informacja już o ONE PEDAL, więc mam nadzieję że u mnie się pojawi, ale braliśmy to auto ze świadomością że nie ma one pedal. Trzeci poziom rekuperacji hamuje z podobną mocą jak w Tesli RWD, tylko ostatni moment się toczy jak w automacie więc trzeba nacisnąć hamulec. Potem już nie trzeba trzymać cały czas hamulca bo jest auto hold. W instrukcji też już jest informacja o zdalnym kluczyku w telefonie "digital key". W sumie to nie widzę powodu dlaczego miałoby się to nie pojawić w scenicu, przecież nie wchodzi żaden lifting ani nowy model póki co. Ale mi póki co, nie chce się auto zaktualizować, patrz niżej.
W trakcie jazdy testowej mi to nie przeszkadzało. Rekuperacja działała bardzo podobnie do EV3 z wyłączeniem pełnego zatrzymania. Ogólnie mam wrażenie, że Scenic'owi pod wieloma względami trochę bliżej do klasycznych aut ("starter" jako przycisk na desce itp.), niż wyznaczających trendy BEVów.
Re1. Są aktualizacje, ale odkąd odebrałem auto u mnie cały czas jest "aktualizacja w toku", podpinałem wifi, nie widzę żeby ciągnął jakiekolwiek dane, możliwe że pobiera sobie przez LTE z karty renault, a że auto stoi 90% w garażu bez zasięgu to tak wisi. Dam mu jeszcze trochę czasu, jak nie to trzeba będzie się wybrać do dilera.
Re2. Słychać silniczki dokładnie tak samo jak w poprzednich renówkach, które mieliśmy (austral, talisman). W sumie podobnie jak w innych autach - "Dzzzzzz" ;) To co najbardziej irytuje w renówkach to jak się przechodzi obok auta z kartą to ono się ciągle wybudza.
Hmm... W moim Hyundai'u lusterka działają bardzo płynnie i ten dźwięk nie irytuje. Muszę jeszcze raz przejechać się testówką to porównam, dzięki.
Re3. Nie ma alarmu - w specyfikacji jest "Without anti theft devi (NOATD)". W poprzedniej renówce też nie było fabrycznego alarmu, a diler mógł dołożyć akcesoryjny (jakiś aftermarket).
W/g statystyk kradzieży za 2024 dramatu nie ma (choć brakuje tu informacji o sprzedaży):
  • Toyota – 917 szt.
  • Audi – 464 szt.
  • BMW – 399 szt.
  • Volkswagen – 373 szt.
  • Mercedes-Benz – 312 szt.
  • Hyundai – 272 szt.
  • Kia – 249 szt.
  • Renault – 228 szt.
  • Ford – 205 szt.
  • Fiat – 201 szt.
W rozbiciu na modele w top 10 jest tylko Master:
  • Toyota Corolla – 270 szt.
  • Toyota RAV4 – 200 szt.
  • Hyundai Tucson – 151 szt.
  • Toyota Yaris – 118 szt.
  • Audi A4 – 115 szt.
  • Fiat Ducato – 109 szt.
  • Kia Ceed – 98 szt.
  • BMW Serii 5 – 94 szt.
  • Renault Master – 88 szt.
  • Iveco Daily – 86 szt.
Re4. Kto by chciał kraść renówkę? Chyba za dopłatą ;)) A tak serio trzeba by dojść do źródeł statystyk kradzieży ogólnie renault, bo scenic jednak jest mało popularny. Większość kradzieży aut i tak jest na wzmocnienie sygnału kluczyka, więc tutaj alarm też nic nie da bo odpalają jak swoje. Własna blokada mechaniczna będzie bardziej skuteczna.

W instrukcji jest informacja o dostępnym V2G - potrzebny jest adapter w gniazdo. Na klapce ładowania jest też legenda, a w niej jakie diody się palą kiedy auto oddaje prąd. Nie wiem czy ta funkcja jest aktywna, nie mam adaptera żeby przetestować.
View attachment 25867

Jak mi się uda zaktualizować auto to wróce z informacją co się pojawiło.
Ekstra, dzięki.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Ogólnie mam wrażenie, że Scenic'owi pod wieloma względami trochę bliżej do klasycznych aut ("starter" jako przycisk na desce itp.), niż wyznaczających trendy BEVów.
Podzielam te zdanie. Odczucia są bliźniacze w porównaniu do obecnych modeli typu Austral, Espace, tylko lepiej, ciszej i płynniej jeździ.
Hmm... W moim Hyundai'u lusterka działają bardzo płynnie i ten dźwięk nie irytuje. Muszę jeszcze raz przejechać się testówką to porównam, dzięki.
Zobacz sobie w salonie na dowolnej renówce, wszędzie mają te same mechanizmy. Może coś z demo było nie tak. W moim demo przedni silnik dawał irytujący dźwięk wysokiej częstotliwości i mało bym go przez to nie przekreślił.
Ekstra, dzięki.
Na FB jest grupa Scenic e-tech UK. Na ONE PEDAL też czekają - w materiałach reklamowych już się pojawiała wzmianka w lipcu 2024 a nadal nikt nie dostał. Dla mnie nie jest to must have (chociaż przez długo wydawało mi się że jest) ale jak dla kogoś to tak istotne to proponuje się wstrzymać do czasu aż się wyjaśni, bo widzę że te aktualizacje to średnio działają (nie jest to poziom tesli).
 

liet

Fachowiec
Podzielam te zdanie. Odczucia są bliźniacze w porównaniu do obecnych modeli typu Austral, Espace, tylko lepiej, ciszej i płynniej jeździ.

Zobacz sobie w salonie na dowolnej renówce, wszędzie mają te same mechanizmy. Może coś z demo było nie tak. W moim demo przedni silnik dawał irytujący dźwięk wysokiej częstotliwości i mało bym go przez to nie przekreślił.

Na FB jest grupa Scenic e-tech UK. Na ONE PEDAL też czekają - w materiałach reklamowych już się pojawiała wzmianka w lipcu 2024 a nadal nikt nie dostał. Dla mnie nie jest to must have (chociaż przez długo wydawało mi się że jest) ale jak dla kogoś to tak istotne to proponuje się wstrzymać do czasu aż się wyjaśni, bo widzę że te aktualizacje to średnio działają (nie jest to poziom tesli).
A możesz coś napisać o profilach kierowców? Z tego co widziałem, to w Scenic'u nie ma klasycznego wyboru profilu przyciskiem i robi się to przez ekran multimediów? Jak to się ma do ustawień fotela i lusterek?
 

eimi

Pionier e-mobilności
A możesz coś napisać o profilach kierowców? Z tego co widziałem, to w Scenic'u nie ma klasycznego wyboru profilu przyciskiem i robi się to przez ekran multimediów? Jak to się ma do ustawień fotela i lusterek?
na ekranie ściąga się belkę z góry i wybiera profil. Ustawia wszystko oprócz kierownicy (która nie ma elektr regulacji)
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
@eimi miałeś może okazję pojeździć Scenikiem po mokrym? Jak wygląda trakcja w takich warunkach w Twojej ocenie ? Czytałem wiele opinii, że niestety w warunkach obniżonej przyczepności są spore problemy zarówno z przyspieszaniem jak i hamowaniem.
 

eimi

Pionier e-mobilności
@eimi miałeś może okazję pojeździć Scenikiem po mokrym? Jak wygląda trakcja w takich warunkach w Twojej ocenie ? Czytałem wiele opinii, że niestety w warunkach obniżonej przyczepności są spore problemy zarówno z przyspieszaniem jak i hamowaniem.
Szczerze to jeszcze nie wiem bo największa zima chyba już za nami. Na samym mokrym jest okej, to auto jest dosyć słabe w porównaniu do Tesli i moment narasta bardzo łagodnie. I nie mam założonych fabrycznych e-primacy tylko zimowe Continentale
 

liet

Fachowiec
Szczerze to jeszcze nie wiem bo największa zima chyba już za nami. Na samym mokrym jest okej, to auto jest dosyć słabe w porównaniu do Tesli i moment narasta bardzo łagodnie. I nie mam założonych fabrycznych e-primacy tylko zimowe Continentale
To ja jeszcze zapytam o subiektywne wrażenie jeżeli chodzi o jakość wykonania, spasowania, materiały. Dwie jazdy testowe za mną i nie mogę się przekonać. Niby wszystko jest w miarę miękkie i nie jestem w stanie jednoznacznie określić co mi przeszkadza...
Bonusowe pytanie dotyczy podświetlenia nocą. Na jakimś filmie z nocnej jazdy odniosłem wrażenie że cały pulpit świeci. Ten sam test z Renault 5 wypadł zupełnie inaczej, jakby tam interfejs był lepiej dostosowany do nocnej jazdy. Odnoszę wrażenie że Renault skupia się teraz na nowych, mniejszych modelach a Scenic traktowany jest po macoszemu.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Wykończenie to bardzo subiektywne jest. Skoro jeździłeś to na pewno wyrobisz sobie lepsze zdanie niż z mojej opinii. Nawet nie będę tego porównywał do Tesli bo to zupełnie dwa inne podejścia projektowe. Ogólnie nie mam do czego się przyczepić oprócz tej półki na telefon której róg wbija mi się w kolano przy najoptymalniejszym dla mnie ustawieniu fotela... ale weź pod uwagę że ja Scenicem to zrobiłem dopiero ok 1000km (to żony auto, ja go prowadzę tylko jak jedziemy całą rodziną). Chociaż z tymi samymi multimediami i mam wrażenie że bardzo podobnym wykończeniu mieliśmy do czynienia w Australu którym zrobiliśmy ponad 30kkm i nic w środku nie trzeszczało nie stukało po tym przebiegu. Ogólnie przez 37kkm były zmieniane tylko oleje, filtry i opony, żadnych usterek.

Jazdę w nocy będę miał okazję przetestować w weekend, z rodziną szykuje mi się weekendowa trasa 2x400+km i weźmiemy Scenica bo na pomorzu i tak nie ma superchargerów dla Tesli :ROFLMAO:
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
To ja jeszcze zapytam o subiektywne wrażenie jeżeli chodzi o jakość wykonania, spasowania, materiały. Dwie jazdy testowe za mną i nie mogę się przekonać. Niby wszystko jest w miarę miękkie i nie jestem w stanie jednoznacznie określić co mi przeszkadza...

Ja też mam mieszane odczucia choć tylko oglądałem bez jazdy. O ile z zewnątrz auto mi sie bardzo podoba to w środku jakby to określić nie ma efektu wow. Jest poprawnie ale jakoś tak tanio, brakuje takiego odczucia określanego jako "premium-feel". W Tesli na przykład takowe znalazłem, nawet w starym Y-ku pomimo sporych połaci plastiku odczucia były dużo lepsze.
Takie same średnio-mieszane odczucia mam co do Forda Explorera.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Jest poprawnie ale jakoś tak tanio, brakuje takiego odczucia określanego jako "premium-feel". W Tesli na przykład takowe znalazłem, nawet w starym Y-ku pomimo sporych połaci plastiku odczucia były dużo lepsze.
Jest poprawnie to dobre określenie. Ale że w tesli znalazłeś premium-feel - powiedz gdzie, jeszcze raz muszę się przyjrzeć swojemu autu ;) to nawet Y Juniper który wszędzie ma wykładziny to jak postukasz w te wykładziny (np. przy progach drzwi) to usłyszysz dźwięk tandetnego plastiku pod spodem. O nowym materiale deski czy głośników nie wspomnę, w szczególności w białym wnętrzu. Oba auta przy premium nie stały, ale są poprawne. W Scenicu jest bardziej potulnie i jest się bardziej zabudowanym, w Y jest bardziej czysto i ascetycznie.
 
Top