W trakcie jazdy testowej mi to nie przeszkadzało. Rekuperacja działała bardzo podobnie do EV3 z wyłączeniem pełnego zatrzymania. Ogólnie mam wrażenie, że Scenic'owi pod wieloma względami trochę bliżej do klasycznych aut ("starter" jako przycisk na desce itp.), niż wyznaczających trendy BEVów.Mam taką nadzieję, ale pewności nie ma. W instrukcji która mi się wyświetla w aplikacji jest informacja już o ONE PEDAL, więc mam nadzieję że u mnie się pojawi, ale braliśmy to auto ze świadomością że nie ma one pedal. Trzeci poziom rekuperacji hamuje z podobną mocą jak w Tesli RWD, tylko ostatni moment się toczy jak w automacie więc trzeba nacisnąć hamulec. Potem już nie trzeba trzymać cały czas hamulca bo jest auto hold. W instrukcji też już jest informacja o zdalnym kluczyku w telefonie "digital key". W sumie to nie widzę powodu dlaczego miałoby się to nie pojawić w scenicu, przecież nie wchodzi żaden lifting ani nowy model póki co. Ale mi póki co, nie chce się auto zaktualizować, patrz niżej.
Hmm... W moim Hyundai'u lusterka działają bardzo płynnie i ten dźwięk nie irytuje. Muszę jeszcze raz przejechać się testówką to porównam, dzięki.Re1. Są aktualizacje, ale odkąd odebrałem auto u mnie cały czas jest "aktualizacja w toku", podpinałem wifi, nie widzę żeby ciągnął jakiekolwiek dane, możliwe że pobiera sobie przez LTE z karty renault, a że auto stoi 90% w garażu bez zasięgu to tak wisi. Dam mu jeszcze trochę czasu, jak nie to trzeba będzie się wybrać do dilera.
Re2. Słychać silniczki dokładnie tak samo jak w poprzednich renówkach, które mieliśmy (austral, talisman). W sumie podobnie jak w innych autach - "Dzzzzzz"To co najbardziej irytuje w renówkach to jak się przechodzi obok auta z kartą to ono się ciągle wybudza.
W/g statystyk kradzieży za 2024 dramatu nie ma (choć brakuje tu informacji o sprzedaży):Re3. Nie ma alarmu - w specyfikacji jest "Without anti theft devi (NOATD)". W poprzedniej renówce też nie było fabrycznego alarmu, a diler mógł dołożyć akcesoryjny (jakiś aftermarket).
- Toyota – 917 szt.
- Audi – 464 szt.
- BMW – 399 szt.
- Volkswagen – 373 szt.
- Mercedes-Benz – 312 szt.
- Hyundai – 272 szt.
- Kia – 249 szt.
- Renault – 228 szt.
- Ford – 205 szt.
- Fiat – 201 szt.
- Toyota Corolla – 270 szt.
- Toyota RAV4 – 200 szt.
- Hyundai Tucson – 151 szt.
- Toyota Yaris – 118 szt.
- Audi A4 – 115 szt.
- Fiat Ducato – 109 szt.
- Kia Ceed – 98 szt.
- BMW Serii 5 – 94 szt.
- Renault Master – 88 szt.
- Iveco Daily – 86 szt.
Re4. Kto by chciał kraść renówkę? Chyba za dopłatą) A tak serio trzeba by dojść do źródeł statystyk kradzieży ogólnie renault, bo scenic jednak jest mało popularny. Większość kradzieży aut i tak jest na wzmocnienie sygnału kluczyka, więc tutaj alarm też nic nie da bo odpalają jak swoje. Własna blokada mechaniczna będzie bardziej skuteczna.
Ekstra, dzięki.W instrukcji jest informacja o dostępnym V2G - potrzebny jest adapter w gniazdo. Na klapce ładowania jest też legenda, a w niej jakie diody się palą kiedy auto oddaje prąd. Nie wiem czy ta funkcja jest aktywna, nie mam adaptera żeby przetestować.
View attachment 25867
Jak mi się uda zaktualizować auto to wróce z informacją co się pojawiło.