Scenic vs Tesla Y

eimi

Pionier e-mobilności
A ja mam pytanie nieco z innej beczki, mianowicie jak Ci się udało wziąć auto na kilkudniową jazdę próbną, mi ledwo chcą dać na godzinę, a w godzinę przecież ciężko poznać zupełnie nowe auto, ledwo dojedziesz do świateł i trzeba wracać. To zależy od dealera czy mi nie dają bo jestem łysy xD

W renault masz coś takiego jak jazdy 360 (można wypozyczyc na dobę u dilera https://umowjazde.renault.pl/). A żona załatwiła dłużej odpłatnie przez https://share.mobilize.com/ https://www.renault.pl/mobilize/mobilize-share.html tylko do scenica było się ciężko dostać i finalnie i tak nie udało się w weekend
 
Last edited:

kaktus

Posiadacz elektryka
A ja mam pytanie nieco z innej beczki, mianowicie jak Ci się udało wziąć auto na kilkudniową jazdę próbną, mi ledwo chcą dać na godzinę, a w godzinę przecież ciężko poznać zupełnie nowe auto, ledwo dojedziesz do świateł i trzeba wracać. To zależy od dealera czy mi nie dają bo jestem łysy xD
W Tesli jak zagadasz dostaniesz “over the night” - odbiór po ostatniej godzinie jazdy testowej, zwrot przed pierwszą godziną jazd rano. Katowice i Ząbki na ten moment tylko i tylko telefonicznie. W USA w apce można też to wyklikać ale u nas pewnie przez zbyt mało punktów tylko telefonicznie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
A ja mam pytanie nieco z innej beczki, mianowicie jak Ci się udało wziąć auto na kilkudniową jazdę próbną, mi ledwo chcą dać na godzinę, a w godzinę przecież ciężko poznać zupełnie nowe auto, ledwo dojedziesz do świateł i trzeba wracać. To zależy od dealera czy mi nie dają bo jestem łysy xD
Perukę załóż. Albo wyślij żonę/kochankę.
 

inter

Pionier e-mobilności
Test posiadacza Y i 3.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Hej, wziąłem scenica na kilkudniową wycieczkę po Polsce, pomyslalem że podzielę się moimi przemyśleniami porównując do TMY. Obecnie od około roku jeżdżę TM3, a do TMY się przymierzam jako większe auto - czekam żeby zobaczyć co zaoferuje juniper a w między czasie badam konkurencję - obecnym modelem Y miałem dwie dłuższe jazdy próbne.

Zdjęcia recenzje itd można sobie popatrzeć na YouTube, ja chciałem się podzielić przemyśleniami z punktu widzenia użytkownika Tesli i auta rodzinnego 2+2.

Zalety Scenic względem TMY:
• Czujniki parkowania, kamera w przednim zderzaku, kamery 360
• Bezprzewodowy android auto / apple carplay - na wskaźnikach zegarów działa nawet nawigacja z android auto, a nie same wskazówki do jazdy jak w innych samochodach z tym systemem, system multimedialny działa bezbłędnie, działa yanosik i inne aplikacje pod android auto
• Wygodne fotele z przyjemnej materiałowej tapicerki, a tylko po bokach skóra, nie są wentylowane, ale są perforowane - w upale dużo lepiej niż fotele z TMY. Ogólnie jakość wnętrza i wykończenia w Scenicu na plus względem TMY, chociaż dla mnie w TMY jest w zupełności okej.
• Dużo lepszy widok w tylnym lusterku + wycieraczka z tyłu + możliwość przełączenia lusterka w tryb wyświetlacza, wtedy jak naładujemy z tyłu bagażu po sam dach lub ktoś siedzi z tyłu po srodku to nadal mamy widok do tyłu we wstecznym lusterku,
• Troszkę lepsze wyciszenie niż w TMY - w szczególności od kół, wiatr porównywalnie (i tu i tu szumi powyżej 120). Przy 120-140 Scenic trochę ciszy. Po mieście - niby ciszej ale efekt psuje jedna rzecz - patrz wady względem TMY.
• Szybsze ładowanie z AC (22kW vs 11kW)
• Większa bateria niż w TMY LR (92kW = 87kW netto), ale też o około 10% większe zużycie energii niż w TMY więc w miarę to się bilansuje (i ponad 30% większe zużycie niż w TM3) - auto miałem na kołach 20" i oponach Michelin e-primacy. No i statystyki pokazują rzeczywiste całkowite zużycie, a nie tylko dla trybu Drive jak w Tesli. Bardzo fajna funkcja na zegarach pokazująca wskaźnik zużycia wyskalowany Autostrada-Miasto, czyli wyświetla nam zasięg dla Autostrady i zasięg dla Miasta + zasięg prawdopodobny uwzględniając aktualne proporcje jazdy.
• Lepsza i cichsza praca klimatyzacji w upale
• Klamki się wysuwają przy zbliżeniu do auta, a drzwi się otwierają/zamykają bardzo cicho
• Szklany dach można zaciemniać/rozjaśniać przyciskiem
• Sporo miejsca na tylnej kanapie - żona się wcisnęła między dwa foteliki i stwierdziła że dałaby radę tak dłużej jechać


Wady Scenic względem TMY:

• Tylko przód napęd i gorsze osiągi - do jazdy rodzinnej w pełni wystarczające, moment prawdopodobnie ograniczony do 300Nm żeby dało się tym przyjemnie jeździć i nie gubił co chwila trakcji z przodu. Dynami zdecydowanie na plus dla tesli. TMY nawet w wersji RWD jest żwawszy niż Scenic, o LR i Perf nie wspominając.
• Hałas silnika/inwertera - tak, właśnie tak. Przy wolnej spokojnej jeździe bez radia nieprzyjemne piszczenie, które słychać z przodu spod maski. Przy przyspieszaniu efekt się nasila. Mam wrażenie że o ile auto od drogi jest super wyciszone, to od grodzi przecietnie. Mnie irytowało mocno, żona nie zwracała uwagi. W Tesli LR nawet mocniej słychać przedni silnik, ale jest to inny rodzaj hałasu, mniej irytujący dla mnie. W tesli RWD jest zupełna cisza.
• Wolniejsze ładowanie DC w zakresie 10-80% (max 150kW, średnio ~100kW)
• TMY jest większym i przestronniejszym autem. Scenic jest trochę mniejszy, ale nadal przestronny jak na swoje gabaryty (znacznie więcej miejsca i większy bagażnik niż w spalinowym Australu który jest 6cm krotszy). Brakuje mu frunka z przodu.
• Większe zużycie energii - około 10% w porównaniu do TMY LR. Może to wynikać w dużej mierze z ciśnienia w kołach - dla 20" zalecane w renault to 2.1-2.3 bar a w Tesli 2.8-3.2 bar.
• Brak możliwości zaprogramowania kluczyka w telefonie tylko trzeba nosić przestarzala kartę (bezdotykowe otwieranie)
• Brak możliwości przygotowania auta wcześniej z apki (schłodzenie/ogrzanie), brak trybu psa dla teściowej zostawionej w upale pod sklepem
• Brak one pedal driving. Przy kierownicy są łopatki do zmiany siły rekuperacji więc przy maksymalnym poziomie rekuperacji można ładnie wyhamować, ale nie do zera (auto toczy się jak w automacie)
• Pikawki na prędkość, na szczęście da się szybko wyłączyć podwójnym kliknięciem przycisku który ładuje tryb safety perso (wcześniej zdefiniowane ustawienia bezpieczeństwa użytkownika)

Za dawno jeździłem TMY żeby bezpośrednio porównać zawieszenie i układ kierowniczy. Wydaje mi się że zawieszenie w scenicu jest podobnej twardości, a prowadzenie bardziej precyzyjne. Na pewno zawieszenie "nie dobija" tak jak w TMY, ale może to też wynikać że znacznie niższego ciśnienia w kołach. Układ kierowniczy działa lepiej, choć musiałbym się teraz jeszcze przejechać TMY żeby mieć pewność. Ogólnie jest to samochód który bardzo dobrze się prowadzi, raczej z tych twardszych. To jest na tyle indywidualna kwestia że zalecam jazdę próbną i sprawdzenie samemu. Kawał solidnego samochodu moim zdaniem.
Życie pisze ciekawe scenariusze. W momencie jak pisałem w/w recenzje to byłem posiadaczem Tesli 3 i dopiero przymierzałem się do czegoś trochę bardziej rodzinnego. Finalnie zdecydowałem się na Tesle Y, a teraz żona odebrała służbowego Scenica. Nie mam pojęcia po co nam dwa rodzinne elektryki, ale skoro się trafiła taka możliwość... Gdybym wiedział, może bym nie zmieniał TM3 na TMY, ale skoro już są to.. zachęcam do zadawania pytań, myślę że żaden recenzent nie będzie miał takiego porównania Y do Scenica jak ja będę miał ;))
 

eimi

Pionier e-mobilności
Aktualizacja mojej listy z pierwszego posta już jako posiadasz zarówno Scenica jak i TMY

Zalety Scenic względem TMY:

Troszkę lepsze wyciszenie niż w TMY - w szczególności od kół, wiatr porównywalnie (i tu i tu szumi powyżej 120). Przy 120-140 Scenic trochę ciszy. Po mieście - niby ciszej ale efekt psuje jedna rzecz - patrz wady względem TMY. Z wyciszeniem obecnie mam inne odczucia. Wcześniej porównywałem do Y z 2023, teraz porównuje do Y z końca produkcji. Scenic od kół jest lepiej wyciszony. Mimo zimówek (Continental TS 870P) na zwykłym asfalcie kół praktycznie w ogóle nie słychać, na batonie trochę gorzej, ale nadal ciszej niż w Y. Ciszej pracuje też zawieszenie. Ale szumy od wiatru to nie ma podejścia do Y - powyżej 100-120km/h w Y jest ciszej. W scenicu nie ma akustycznych szyb i to czuć.

Wady Scenic względem TMY:

Hałas silnika/inwertera - tak, właśnie tak. Przy wolnej spokojnej jeździe bez radia nieprzyjemne piszczenie, które słychać z przodu spod maski. Przy przyspieszaniu efekt się nasila. Mam wrażenie że o ile auto od drogi jest super wyciszone, to od grodzi przeciętnie. Mnie irytowało mocno, żona nie zwracała uwagi. W Tesli LR nawet mocniej słychać przedni silnik, ale jest to inny rodzaj hałasu, mniej irytujący dla mnie. W tesli RWD jest zupełna cisza. Egzemplarz, który obecnie posiadam, tak nie hałasuje jak ten demo którym jeździłem. Nadal słychać silnik z przodu, ale jest znacznie ciszej. Podejrzewam że tutaj mogą być różnice między poszczególnymi egzemplarzami albo problem nasila się dopiero po jakimś przebiegu. Na ten moment nie jest to uciążliwe, tak jak to było w demówce. Będe obserwował i aktualizował ten wątek.
Brak możliwości przygotowania auta wcześniej z apki (schłodzenie/ogrzanie), brak trybu psa dla teściowej zostawionej w upale pod sklepem Jest możliwość włączenia chłodzenia/grzania z apki Klima włącza się na 15 minut i nie ma możliwości sterowania czasem. Po 15 minutach się samo wyłączy. W Tesli to dużo lepiej rozwiązane, ale przynajmniej w Scenicu już jest taka funkcjonalność.
1741603863501.png

Brak one pedal driving. Przy kierownicy są łopatki do zmiany siły rekuperacji więc przy maksymalnym poziomie rekuperacji można ładnie wyhamować, ale nie do zera (auto toczy się jak w automacie) W nowej aktualizacji (na którą czekam, ale widziałem już na yt) jest już opcja ONE PEDAL DRIVING! Łopatkami można zmieniać siłe rekuperacji, dochodzi kolejny stopień który aktywuje funkcje "ONE PEDAL"

Z nowych wad, które zaobserwowałem dorzuciłbym wystającą deske rozdzielczą, o która nie można oprzeć prawej nogi bo uwiera i wrzyna się w kolano. Na szczęście mi się udało tak wyregulować fotel aby delikatnie mijał się z tą deską, ale teraz nie mam w ogóle o co oprzeć prawej nogi. Proponuje na to zwrócić uwagę. Do tego lewa podpórka na nogę jest jakby za wysoko. W tesli lewa podpórka na nogę i gaz są na tej samej wysokości, w Scenicu podpórka jest wyżej i w dłuższej trasie mnie to uwierało na tyle, że nogę zacząłem kłaść głębiej obok hamulca. Brak możliwości ustawienia więcej niż jednego harmonogramu do ładowania (da się ustawić do 3 harmonogramów przygotowania pojazdu, ale nie do samego ładowania) - w praktyce mogę ustawić godziny ładowania 22.00 - 6.00 ale nie mogę dodać drugiego przedziału na 13.00 - 15.00. W tesli można ustawić więcej harmonogramów + różne dla różnych lokalizacji.

Mogę też już porównać zawieszenie 1 do 1 - w Scenicu jest cichsze i miększe, bardziej sprężyste. Nadal nie nazwałbym go miękkim, ale na pewno jest miększa niż w Tesli. Jest nawet cichsze i miększe niż w nowym Juniperze. Czasem odniosłem wrażenie że za bardzo buja. Aż zacząłem się zastanawiać czy chce miększe zawieszenie w Y.

Z zalet, które doszły / zyskały na znaczeniu to fenomenalna obsługa bezprzewodowego android auto / apple car play (możliwość odpalenia nawigacji na ekranie przed kierownicą i yanosika na tablecie). System audio harman karton lepszy niż w Australu czy Espace, ale do Tesli troszkę brakuje. Przepaśny głęboki bagażnik - na dziecięcy wózek, rowerek, jakieś graty praktyczniejszy niż w tesli - jest bardzo głęboki i to jest super (całkowitej przestrzeni jest mniej, bo auto jednak mniejsze, ale na oko to jest dobrze zorganizowane z 500 litrów). Promień skrętu i zwrotność dużo lepiej niż w Y. Do tego system kamer 360st może pikseloza, ale nadal można na tym lepiej polegać niż na Tesla Vision.

Na ten moment tak sobie myślę że na miasto i wokół komina to taki Scenic jest i przyjemniejszy i praktyczniejszy - po mieście bardziej komfortowo tym się jeździ i zdecydowanie łatwiej parkować. Tesla będzie lepsza na trasy. Jako całość Y póki co wypada lepiej w moim zestawieniu. Żona woli Scenica

Oba samochody kosztują tyle samo
(Scenic Long Range Iconic + kolor + pakiet vision vs Tesla LR + kolor + białe wnętrze)

Ciąg dalszy nastąpi.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Brak one pedal driving. Przy kierownicy są łopatki do zmiany siły rekuperacji więc przy maksymalnym poziomie rekuperacji można ładnie wyhamować, ale nie do zera (auto toczy się jak w automacie) W nowej aktualizacji (na którą czekam, ale widziałem już na yt) jest już opcja ONE PEDAL DRIVING! Łopatkami można zmieniać siłe rekuperacji, dochodzi kolejny stopień który aktywuje funkcje "ONE PEDAL"
I takie newsy z rana to ja lubię, niniejszym Scenic ląduje na mojej short-liście. Dzięki!
Czekam na opinie z działania one-pedal jak już dostaniesz tę aktualizację.

Edit: Tu jest o One-Pedal w Renówkach:


Z opisu filmu wynika, że wszystkie modele elektryczne dostały tę funkcję. Dziwnie niezrozumiale tylko opisują działanie one-pedal podczas manewrowania na parkingach. Z wideo wynika, że jak przełączymy na R to one-pedal się deaktywuje i co wtedy, samochód się toczy i trzeba hamować hamulcem podczas cofania ? Trochę bez sensu to jest.
 
Last edited:

liet

Fachowiec
Aktualizacja mojej listy z pierwszego posta już jako posiadasz zarówno Scenica jak i TMY

Zalety Scenic względem TMY:

Troszkę lepsze wyciszenie niż w TMY - w szczególności od kół, wiatr porównywalnie (i tu i tu szumi powyżej 120). Przy 120-140 Scenic trochę ciszy. Po mieście - niby ciszej ale efekt psuje jedna rzecz - patrz wady względem TMY. Z wyciszeniem obecnie mam inne odczucia. Wcześniej porównywałem do Y z 2023, teraz porównuje do Y z końca produkcji. Scenic od kół jest lepiej wyciszony. Mimo zimówek (Continental TS 870P) na zwykłym asfalcie kół praktycznie w ogóle nie słychać, na batonie trochę gorzej, ale nadal ciszej niż w Y. Ciszej pracuje też zawieszenie. Ale szumy od wiatru to nie ma podejścia do Y - powyżej 100-120km/h w Y jest ciszej. W scenicu nie ma akustycznych szyb i to czuć.

Wady Scenic względem TMY:

Hałas silnika/inwertera - tak, właśnie tak. Przy wolnej spokojnej jeździe bez radia nieprzyjemne piszczenie, które słychać z przodu spod maski. Przy przyspieszaniu efekt się nasila. Mam wrażenie że o ile auto od drogi jest super wyciszone, to od grodzi przeciętnie. Mnie irytowało mocno, żona nie zwracała uwagi. W Tesli LR nawet mocniej słychać przedni silnik, ale jest to inny rodzaj hałasu, mniej irytujący dla mnie. W tesli RWD jest zupełna cisza. Egzemplarz, który obecnie posiadam, tak nie hałasuje jak ten demo którym jeździłem. Nadal słychać silnik z przodu, ale jest znacznie ciszej. Podejrzewam że tutaj mogą być różnice między poszczególnymi egzemplarzami albo problem nasila się dopiero po jakimś przebiegu. Na ten moment nie jest to uciążliwe, tak jak to było w demówce. Będe obserwował i aktualizował ten wątek.
Brak możliwości przygotowania auta wcześniej z apki (schłodzenie/ogrzanie), brak trybu psa dla teściowej zostawionej w upale pod sklepem Jest możliwość włączenia chłodzenia/grzania z apki Klima włącza się na 15 minut i nie ma możliwości sterowania czasem. Po 15 minutach się samo wyłączy. W Tesli to dużo lepiej rozwiązane, ale przynajmniej w Scenicu już jest taka funkcjonalność.
View attachment 25718

Brak one pedal driving. Przy kierownicy są łopatki do zmiany siły rekuperacji więc przy maksymalnym poziomie rekuperacji można ładnie wyhamować, ale nie do zera (auto toczy się jak w automacie) W nowej aktualizacji (na którą czekam, ale widziałem już na yt) jest już opcja ONE PEDAL DRIVING! Łopatkami można zmieniać siłe rekuperacji, dochodzi kolejny stopień który aktywuje funkcje "ONE PEDAL"

Z nowych wad, które zaobserwowałem dorzuciłbym wystającą deske rozdzielczą, o która nie można oprzeć prawej nogi bo uwiera i wrzyna się w kolano. Na szczęście mi się udało tak wyregulować fotel aby delikatnie mijał się z tą deską, ale teraz nie mam w ogóle o co oprzeć prawej nogi. Proponuje na to zwrócić uwagę. Do tego lewa podpórka na nogę jest jakby za wysoko. W tesli lewa podpórka na nogę i gaz są na tej samej wysokości, w Scenicu podpórka jest wyżej i w dłuższej trasie mnie to uwierało na tyle, że nogę zacząłem kłaść głębiej obok hamulca. Brak możliwości ustawienia więcej niż jednego harmonogramu do ładowania (da się ustawić do 3 harmonogramów przygotowania pojazdu, ale nie do samego ładowania) - w praktyce mogę ustawić godziny ładowania 22.00 - 6.00 ale nie mogę dodać drugiego przedziału na 13.00 - 15.00. W tesli można ustawić więcej harmonogramów + różne dla różnych lokalizacji.

Mogę też już porównać zawieszenie 1 do 1 - w Scenicu jest cichsze i miększe, bardziej sprężyste. Nadal nie nazwałbym go miękkim, ale na pewno jest miększa niż w Tesli. Jest nawet cichsze i miększe niż w nowym Juniperze. Czasem odniosłem wrażenie że za bardzo buja. Aż zacząłem się zastanawiać czy chce miększe zawieszenie w Y.

Z zalet, które doszły / zyskały na znaczeniu to fenomenalna obsługa bezprzewodowego android auto / apple car play (możliwość odpalenia nawigacji na ekranie przed kierownicą i yanosika na tablecie). System audio harman karton lepszy niż w Australu czy Espace, ale do Tesli troszkę brakuje. Przepaśny głęboki bagażnik - na dziecięcy wózek, rowerek, jakieś graty praktyczniejszy niż w tesli - jest bardzo głęboki i to jest super (całkowitej przestrzeni jest mniej, bo auto jednak mniejsze, ale na oko to jest dobrze zorganizowane z 500 litrów). Promień skrętu i zwrotność dużo lepiej niż w Y. Do tego system kamer 360st może pikseloza, ale nadal można na tym lepiej polegać niż na Tesla Vision.

Na ten moment tak sobie myślę że na miasto i wokół komina to taki Scenic jest i przyjemniejszy i praktyczniejszy - po mieście bardziej komfortowo tym się jeździ i zdecydowanie łatwiej parkować. Tesla będzie lepsza na trasy. Jako całość Y póki co wypada lepiej w moim zestawieniu. Żona woli Scenica

Oba samochody kosztują tyle samo
(Scenic Long Range Iconic + kolor + pakiet vision vs Tesla LR + kolor + białe wnętrze)

Ciąg dalszy nastąpi.
A jesteś pewien że Scenic zalicza się do aut które dostaną one pedał? Pytam bo pomimo tego że jest pokazana na filmie, to nigdzie nie znalazłem informacji o tym że dostanie.
I jeszcze cztery pytania:
1. Są aktualizuje OTA?
2. Jak odbierasz składanie lusterek? W testówce nie zwróciłem na to uwagi, a w recenzjach na YT mam wrażenie że niemiłosiernie piszczą przy składaniu, jakby miały odpaść.
3. Czy Twoja sztuka jest wyposażona w auto alarm? Zdziwiło mnie że jest to pozycja na liście opcji w cenniku z akcesoriami...
4. Wiesz może czy ten model jest na celowniku miłośników cudzej własności? Swego czasu Kia zmagała się ze wzmożonym zainteresowaniem złodziei i od tego momentu w cenniku dostępne są dodatkowy zabezpieczenia. Zastanawiam się czy jest sens w to inwestować w Renówce.
Na koniec OT: wczoraj przeczytałem że wersja Alpine Megane, wzorem 5, dostanie V2G. A to nawet nie jest właściwy lifting. Ciekawe czy Scenic też ma na to szansę? W PL wersja Alpine Scenic'a nie jest dostępna, ale za granicą tak, więc pewnie nie ma na to szans...
 

eimi

Pionier e-mobilności
A jesteś pewien że Scenic zalicza się do aut które dostaną one pedał? Pytam bo pomimo tego że jest pokazana na filmie, to nigdzie nie znalazłem informacji o tym że dostanie.
I jeszcze cztery pytania:
1. Są aktualizuje OTA?
2. Jak odbierasz składanie lusterek? W testówce nie zwróciłem na to uwagi, a w recenzjach na YT mam wrażenie że niemiłosiernie piszczą przy składaniu, jakby miały odpaść.
3. Czy Twoja sztuka jest wyposażona w auto alarm? Zdziwiło mnie że jest to pozycja na liście opcji w cenniku z akcesoriami...
4. Wiesz może czy ten model jest na celowniku miłośników cudzej własności? Swego czasu Kia zmagała się ze wzmożonym zainteresowaniem złodziei i od tego momentu w cenniku dostępne są dodatkowy zabezpieczenia. Zastanawiam się czy jest sens w to inwestować w Renówce.
Na koniec OT: wczoraj przeczytałem że wersja Alpine Megane, wzorem 5, dostanie V2G. A to nawet nie jest właściwy lifting. Ciekawe czy Scenic też ma na to szansę? W PL wersja Alpine Scenic'a nie jest dostępna, ale za granicą tak, więc pewnie nie ma na to szans...
Mam taką nadzieję, ale pewności nie ma. W instrukcji która mi się wyświetla w aplikacji jest informacja już o ONE PEDAL, więc mam nadzieję że u mnie się pojawi, ale braliśmy to auto ze świadomością że nie ma one pedal. Trzeci poziom rekuperacji hamuje z podobną mocą jak w Tesli RWD, tylko ostatni moment się toczy jak w automacie więc trzeba nacisnąć hamulec. Potem już nie trzeba trzymać cały czas hamulca bo jest auto hold. W instrukcji też już jest informacja o zdalnym kluczyku w telefonie "digital key". W sumie to nie widzę powodu dlaczego miałoby się to nie pojawić w scenicu, przecież nie wchodzi żaden lifting ani nowy model póki co. Ale mi póki co, nie chce się auto zaktualizować, patrz niżej.

Re1. Są aktualizacje, ale odkąd odebrałem auto u mnie cały czas jest "aktualizacja w toku", podpinałem wifi, nie widzę żeby ciągnął jakiekolwiek dane, możliwe że pobiera sobie przez LTE z karty renault, a że auto stoi 90% w garażu bez zasięgu to tak wisi. Dam mu jeszcze trochę czasu, jak nie to trzeba będzie się wybrać do dilera.
Re2. Słychać silniczki dokładnie tak samo jak w poprzednich renówkach, które mieliśmy (austral, talisman). W sumie podobnie jak w innych autach - "Dzzzzzz" ;) To co najbardziej irytuje w renówkach to jak się przechodzi obok auta z kartą to ono się ciągle wybudza.
Re3. Nie ma alarmu - w specyfikacji jest "Without anti theft devi (NOATD)". W poprzedniej renówce też nie było fabrycznego alarmu, a diler mógł dołożyć akcesoryjny (jakiś aftermarket).
Re4. Kto by chciał kraść renówkę? Chyba za dopłatą ;)) A tak serio trzeba by dojść do źródeł statystyk kradzieży ogólnie renault, bo scenic jednak jest mało popularny. Większość kradzieży aut i tak jest na wzmocnienie sygnału kluczyka, więc tutaj alarm też nic nie da bo odpalają jak swoje. Własna blokada mechaniczna będzie bardziej skuteczna.

W instrukcji jest informacja o dostępnym V2G - potrzebny jest adapter w gniazdo. Na klapce ładowania jest też legenda, a w niej jakie diody się palą kiedy auto oddaje prąd. Nie wiem czy ta funkcja jest aktywna, nie mam adaptera żeby przetestować.
1741941394696.png

Jak mi się uda zaktualizować auto to wróce z informacją co się pojawiło.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Aktualizacja przeszła, tzn. widzę w historii aktualizacji że 14.03 była "aktualizacja serwisowa", ale nie widzę póki co żeby cokolwiek się zmieniło...
1741950371846.png
 
Top