Scenic vs Tesla Y

blazej

Pionier e-mobilności
Każdy ma jakieś preferencje. Mi się na grafikach i materiałach reklamowych nawet Scenic podobał, ale jak zobaczyłem wnętrze na filmach z recenzji i ten film Nylanda, to... no nie. Te grafiki są okropne, ikonki zrobione bez pomysłu, wszystko jakieś takie... tandetne się wydaje. To samo felgi i przód samochodu i jego linia - kolejny klon crossovera. Szybko to się zestarzeje moim zdaniem. Jakoś zawsze było mi bliżej do zachowawczego rozwoju linii samochodów jak w BMW i AUDI. BMW się niestety wyłamało trochę, ale nadal trzyma poziom, Audi z kolei z wnętrzem poszło w kierunku przeciwnym do moich preferencji z tymi ekranami...

No ale są też plusy - fotele materiałowe wyglądają dobrze i to miła odmiana od sztucznej skóry, zasięg jest naprawdę przyzwoity, choć przy tej baterii to jazda będzie kosztować więcej niż Teslą o te 15% przynajmniej. Z Twojego opisu wynika też, że jedzie to całkiem dobrze. No ale 240k za wersję z wciąż nie pełnym wyposażeniem to jednak już jest dużo. A wciąż mamy napęd na przód, aż 8 sekund do 100 km/h i stosunkowo mały samochód. Kia EV3 dużo bardziej mi się podoba i chyba będzie trochę tańsza w tym zestawieniu.
 

eimi

Pionier e-mobilności
No tak cena na tle konkurencji też wydaje mi się zbyt wysoka. Ale może będzie jak z Megane na koniec roku. Wariant z mniejszą bateria wyleci a ten z większą potanieje o 20k. Tym bardziej że EUR/PLN też troszkę zjechało od dnia ogłoszenia cenników.
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Mam najlepsza teściowa na świecie, a w Tesli w trybie psa czasem nawet zostawiam w swoje dzieci. Od jakiegoś czasu w Tesli też jest tryb utrzymywania temperatury ale można w nim otworzyć drzwi i okna i nie ma wielkiego komunikatu na desce jaka w środku panuje temperatura (żeby ktoś nie zbił szyby). Do tego w Tesli jest podgląd na kamerę w środku w telefonie.


Dla mnie też to minus ale idzie przywyknąć. Łopatki z możliwością zmniejszania/zwiększania rekuperacji w trakcie jazdy też mają swój plus. Niemniej uważam że powinna być taka opcja w ustawieniach
;)
Sam se wachluj łopatami :p
 

Elektromobilista

Nowy na Forum
Jest i test na 1000 km 10:10h :

Co do "za te pieniądze to mam szybsza Teslę" - dla większości znajomych które przejechały się moja ślimakowatą Mazdą 9,5 do setki to jest bardzo szybko. Druga kwestia dla części osób Teslę są zwyczajnie za długie i szerokie.
Odnośnie zużycia Scenic'a to na 19 calowych felgach jest przepaść zużycia przy 120 km/h ponad 4kWh w porównaniu do 20 (albo asfalt w NO różni się tak bardzo od tego w PL) ciekawe jakby wypadł test na mniejszych kołach. Niemniej szkoda bo będąc pionierami nie zrobili oczekiwanego przeze mnie skoku technologicznego (czas ładowania jest żałosny)
 

inter

Pionier e-mobilności
Dla mnie zupełnie niepotrzebne.
Za to łopatki są MUST HAVE.
Jak ktoś lubi żonglować łopatkami, to super.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Ja też jestem zwolennikiem TPD (Two Pedal Drive) :)
 

inter

Pionier e-mobilności
Łopatki się przydają sporadycznie, natomiast One Pedał jest upierdliwy, nieekonomiczny i oducza prawidłowych nawyków
To jakim sposobem Tesla jest ekonomiczna, skoro to nie ekonomiczne?
Co to znaczy prawidłowe oducza?
 
Top