Ściąganie w miesięcznym samochodzie

pigs

Zadomawiam się
Moja miesięczna Tesla M3 LR ściąga w lewo od nowości. Raz już byłem w serwisie, poprawili zbieżność, trochę to dało ale po trasie w weekend stwierdzam, że nadal lekko ściąga.
Czy ktoś miał podobnie?
Czy w nowym samochodzie to normalne by bawić się w takie poprawki?
Ostatnio musiałem robić geometrię w moim Mercedesie z 2014 ale to pierwszy raz od nowości, dodatkowo jak zrobil w serwisie to jest super.

Szczerze to trochę już mi ten samochód obrzydł jak w miesiąc byłem dwa razy w serwisie i nadal coś jest nie tak. Pierwszy raz byłem z tym ściąganiem i hałasem szyby pasażera (wciąż jest nie tak) i drugi raz na poprawki po odbiorze (jak przyjechałem za pierwszym razem to stwierdzili, że nie zgłosiłem poprawek po odbiorze i muszę się umówić jeszcze raz).
Z plusów jakość z Chin jest dobra i poprawili wszystko co zgłosiłem przy odbiorze.
 

JareG

Pionier e-mobilności
(...)
Czy w nowym samochodzie to normalne by bawić się w takie poprawki?
Ostatnio musiałem robić geometrię w moim Mercedesie z 2014 ale to pierwszy raz od nowości, dodatkowo jak zrobil w serwisie to jest super.
Ja praktycznie co rok - dwa muszę poprawiać geometrię w moich pierdopędach - po prostu jeżdżę po takich drogach, że same dziury są.. i nie ma cudów, trza wymieniać wahacze/końcówki, no i robić geometrię. Im bardziej skomplikowane zawieszenie, tym większe prawdopodobieństwo że coś się spierniczy..
Może wpadłeś w jakąś dziurę? Ja dziś radośnie wjechałem w kałuże (były dwie obok siebie, no to nie próbowałem omijać) na asfalcie.. i w jednej była dziura - taka całkiem konkretna, aż brzdęknęło 🤣

Pozdrawiam
 

JareG

Pionier e-mobilności
W żadną dużą dziurę na całe szczęście nie wpadłem.
Ciśnienie w oponach..?
Odnoszę też wrażenie (na podstawie Twojego pierwszego posta), że nie poprawili tego ściągania jak należy..? Jeśli tak, to chyba musisz wrócić na serwis i ich cisnąć :D
Nie wiem też jak jest w zawieszeniu w Tesli, do ustawiania geometerii używa się odpowiednich ustawień na urządzeniu, ale czasami trzeba jeszcze mieć dodatkowe elementy fizyczne, żeby geometrię zrobić poprawnie i nie każda stacja (taka ogólna, nie dedykowana konkretnej marce) takowe ma. Ale to serwis Tesli, więc byłoby niezłą skuchą gdyby tak się przydarzyło.. :D

Pozdrawiam
 
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
Te auta płyną tygodniami, potem porty i transport na lawetach. Szansa że coś się w zawieszeniu przestawi spora. Ja miałem od nowości przekoszoną kierownicę lekko w prawo, więc pojechałem na ustawienie zbieżności w pierwszym tygodniu jazdy. Robiłem u siebie nie w Tesli.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
A probowales sam sprawdzic ta geometrie w innym zakladzie ? Ja wiem ze serwis powinien… ale przynajmniej moglbys zglosic. Same geometria bez korekty tez jest tansza.
 

marmlo

Zadomawiam się
ale po trasie w weekend stwierdzam, że nadal lekko ściąga
Ostatnio mocno wieje. Może miałeś boczny wiatr. Moja tesla na codzień też ściąga ale tylko na pewnym odcinku codziennej drogi gdzie jest otwarta przestrzeń i zwykle wieje mocno z boku. Tak wiem że to słaba teoria.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
U mnie ściąga w prawo, ale przez ciężarek na kierownicy.

Kiedys go zdejmowałem aby sprawdzić czy mam ponownie jak w Ameryce jazdę bez trzymanki. Ale teraz jak Tesli się namnożyło, to już pewnie ta moja dziala jak większość, więc ciężarka nie zdejmuję. A on lekko ciągnie w prawo
 

pigs

Zadomawiam się
Ostatnio mocno wieje. Może miałeś boczny wiatr. Moja tesla na codzień też ściąga ale tylko na pewnym odcinku codziennej drogi gdzie jest otwarta przestrzeń i zwykle wieje mocno z boku. Tak wiem że to słaba teoria.
Wczoraj ściągało mi też w tunelu pod Ursynowem a tam raczej bocznych wiatrów nie ma ;)
 
Top