Serwis Warszawa

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Opisane tutaj przypadki są sporadyczne, czy tak to najczęściej wygląda? Tyle też czeka się na serwis? Waham się pomiędzy Niro a Y i nie wiem, czy sprawa serwisu nie przeważy.
Teraz jest jeszcze dramatyczny okres w Ząbkach bo nie wiadomo czy cała ekipa się zwolniła czy poszła na l4. Mimo wszystko przy tej skali aut w kraju i zamówień (miesięcznie tyle co za cały rok) powinno być 3/4 salony i serwisy w kraju. Dobra wiadomość jest taka, ze po akcji która miała miejsce teraz to raczej przyspiesza otwarcie innych lokalizacji.

Dla Ciebie efekt będzie taki, ze szybciej się dostaniesz do serwisu
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Teraz jest jeszcze dramatyczny okres w Ząbkach bo nie wiadomo czy cała ekipa się zwolniła czy poszła na l4. Mimo wszystko przy tej skali aut w kraju i zamówień (miesięcznie tyle co za cały rok) powinno być 3/4 salony i serwisy w kraju. Dobra wiadomość jest taka, ze po akcji która miała miejsce teraz to raczej przyspiesza otwarcie innych lokalizacji.
Dla Ciebie efekt będzie taki, ze szybciej się dostaniesz do serwisu
W teorii tak. A w rzeczywistości to nikt nie wie co, kiedy i gdzie.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Dobra wiadomość jest taka, ze po akcji która miała miejsce teraz to raczej przyspiesza otwarcie innych lokalizacji.
Napiszesz jaka akcja się wydarzyła? Jakoś mnie to ominęło.
 
Teraz jest jeszcze dramatyczny okres w Ząbkach bo nie wiadomo czy cała ekipa się zwolniła czy poszła na l4. Mimo wszystko przy tej skali aut w kraju i zamówień (miesięcznie tyle co za cały rok) powinno być 3/4 salony i serwisy w kraju. Dobra wiadomość jest taka, ze po akcji która miała miejsce teraz to raczej przyspiesza otwarcie innych lokalizacji.

Dla Ciebie efekt będzie taki, ze szybciej się dostaniesz do serwisu
Tylko ani salonu ani serwisu nie otworzą w ciągu kilku miesięcy. Serwis to już w ogóle kwestia minimum roku, więc dla użytkownika, który ma niesprawne auto, które zepsuło się po pół miesiąca od odbioru i czeka na jego naprawę już 3 miesiąc niczego to nie zmienia oprócz tego, że zaczyna się bać jeździć w jakąkolwiek dłuższą podróż niż na zakupy, bo nie wiadomo czy to auto nie wyzionie ducha po drodze. Już pomijam fakt, że ogrzewanie działa ledwo ledwo, a obecnie mamy -12°C na zewnątrz.
 

Michal

Moderator
Mimo wszystko przy tej skali aut w kraju i zamówień (miesięcznie tyle co za cały rok) powinno być 3/4 salony i serwisy w kraju.
No nie właśnie, bo w 2022 w Niemczech sprzedali prawie 70 000 aut przy ~32 punktach wydawania, co daje około 2000 aut na punkt. Do tego oni mają jeszcze obrót używkami, więc dochodzi pewnie kolejne 100-500 na salon.
U nas sprzedaż w całym 2022 to ~1100, więc powinniśmy mieć 1/2 (słownie pół salonu) ;)
Co innego serwisy, bo tutaj serwisują się też kraje wschodnie.

Ogólnie te informacje o przepracowaniu salonu w Warszawie wydają się mocno przesadzone i moim zdaniem wynikają po prostu z bardzo złego zarządzania zespołem oraz organizacją pracy. Możliwe też, że ludzie, którzy tam pracują są już tak zepsuci, że nie do naprawy i trzeba wymienić zespół.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Tylko że punkt wydań ma prawie nieograniczoną wydajność - kwestia ile osób zatrudnisz do papierkologii i kontaktu z klientem (większość spraw można nawet załatwić z home office), natomiast serwis jest ograniczony głównie powierzchnią i liczbą podnośników, częściowo liczbą wykwalifikowanych mechaników. Patrząc na liczbę ofert pracy z Ząbek to raczej brak ludzi jest problemem a sprawy nie ułatwia HR Tesli który prostą rekrutację przeprowadza przez pół roku.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Gdy tam bylem raptem 3x (2x naprawa tej samej rzeczy +1x odbiór)
To z 7- 8miu chłopa przy komputerach zero reakcji. Jeden co się zainteresował problemem ale go nie rozwiązał.
Panienka czasem pojawiająca sie za "barem" mila i potakująca. Podobnie młodzieniaszek. Są od potakiwania i tylko tego, raczej mają mniej zadań niż recepcjonista w pensjonacie.
Przy wizytach serwisowych, generałnie zrobili co trzeba. Jest dziwne, że odbierać telefonu nie ma tam komu? Telefony współcześnie służą do grania i społecznościowek, gadać nikt nie chce, bo to męczy . A komunikacja jest niestabilna. Raz to nawet telefony, maile, smsy a potem grobowa cisza
Druga sprawa, samochód wystarczy "porzucić" na parkingu i iść w p.. du, sami go wezmą i zrobią co trzeba lub niekoniecznie co trzeba ale coś tam zrobią ... .
Gadanie jak w moim przypadku o innych sprawach pomimo potakiwania, nic nie załatwiło.

Podaczas odbioru trafilem na sympatycznego chłopaka, więc mu nie zawracałem za bardzo gitary. Facet prosił, by w ocenie wizyty (ta mi zniknęła zanim coś oceniłem) prosić o zwiększenie personelu bo nie wyrabiają.
Przy te małej ilości sprzedawanych aut, moze być jedna "wydawalnia", ale serwisów powi no być więcej. Do spraw samochodowych ogólnie np zawieszeń itp nie trzeba specjalnych umiejętności. Mogli by te skrzypiące wahacze, parujace lampy itp rozśrodkować. Mobilne serwisy OK ale coś mało płacą skoro ich niewele?
 

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
No nie właśnie, bo w 2022 w Niemczech sprzedali prawie 70 000 aut przy ~32 punktach wydawania, co daje około 2000 aut na punkt. Do tego oni mają jeszcze obrót używkami, więc dochodzi pewnie kolejne 100-500 na salon.
U nas sprzedaż w całym 2022 to ~1100, więc powinniśmy mieć 1/2 (słownie pół salonu) ;)
Co innego serwisy, bo tutaj serwisują się też kraje wschodnie.

Ogólnie te informacje o przepracowaniu salonu w Warszawie wydają się mocno przesadzone i moim zdaniem wynikają po prostu z bardzo złego zarządzania zespołem oraz organizacją pracy. Możliwe też, że ludzie, którzy tam pracują są już tak zepsuci, że nie do naprawy i trzeba wymienić zespół.
Masz rację ale dodam kolejne dane na razie szacunkowe. W tym kwartale obiór był około 1400 pojazdów (zamówienia skumulowane przez połowę 2022 roku, gdyż od maja widniał czas dostawy na styczeń-marzec).
Co więcej w samym styczniu według informacji z elektrowozu wpadło nowych zamówień tyle co sprzedaż z poprzedniego roku (czyli 1100 aut).
Więc bardzo mocno ruszył popyt w ostatnim czasie u nas w kraju.

Te dwie wartości z pewnością w jakimś stopniu się zazębiają ale mimo wszystko widać skale.
 

Michal

Moderator
Skąd takie informacje, że 1400 już w tym kwartale? Puściłem ściąganie danych i zaraz napiszę ile było do tej pory zarejestrowanych Tesli.
W Tesli zamówienia zawsze się kumulują conajmniej jeden kwartał, a nieraz właśnie dwa, więc to nie jest raczej nic szczególnego.
 
Top