Serwisowanie ID.3 - Wasze spostrzeżenie i "przygody"

kantosPL

Zadomawiam się
Witam
Chciałem zapytać o Wasze odczucia / wrażenia związane serwisowaniem ID.3jek w PL.
Rozmawiałem z kolegą który totalnie odradza mi zakup Volkswagena właśnie w związku z jego "przygodami" z polskim serwisem, który pokazał swoje totalne nieprzygotowanie do obsługi aut elektrycznych.
Co Wy o tym sądzicie? Jakie są Wasze przygody?
A może nigdy nie mieliście najmniejszych problemów i kolega to odosobniony przypadek?
PS. Miałem jutro jechać po auto ale po tej rozmowie zacząłem się mocno zastanawiać.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Miałem prawie 3 lata ID.3 i zero problemów z samochodem (raz rozładowała się bateria 12V i tyle) jak i zero z serwisem (ale mieszkam w UK).

Poczytaj tutaj blog naszego kolegi Marka (o ile jeszcze nie czytałeś - będzie trochę czytania), bo opisuje wszystko dokładnie już prawie 4 lata i trochę problemów miał: https://forum.elektrowoz.pl/threads/consigliero-id-3-1st.661/
 

wuja7

Zadomawiam się
Pytasz o serwis autoryzowany? W rozmowach telefonicznych wychodzilo, ze wiedze ma jeden mechanik, a jak sie okazywalo i tak nie do konca ... na szczescie elektryki to jednak 60% normalny samochod - kola kiera okna dach etc i to naprawiac umieją. Co wazniejsze to umieja projektowac i produkowac, bo robia to od 100 lat. W elektryce nie za bardzo ma sie co psuc i takie awarie sa baaardzo rzadkie. W oprogramowaniu w aucie ci nie pomoga, bo za to odpowiada fabryka, a to jest masakryczne.
W Tesli psuja sie rzeczy z tej czesci "tradycyjnej", ktore sa lepsze w VW ( wlasnie zpowodu "tradycji", ktorych tesla nie ma. Ale Tesla ma mega wypasione oprogramowanie, gdzie VW mocno odstaje.)
Tak wiec nie ma rozwiazan idealnych, kazde auto moze sie zepsuc, kazdy serwis bedzie sie uczyc na twoim aucie jak bedzie cos nietypowego.
Swoja droga teraz cena robocizny w VW autoryzowanym to 608 zl brutto za godz wiec duzo placisz za ich nieumiejetnosc jakby co ....
 

cooler

Pionier e-mobilności
Pytasz o serwis autoryzowany? W rozmowach telefonicznych wychodzilo, ze wiedze ma jeden mechanik, a jak sie okazywalo i tak nie do konca ... na szczescie elektryki to jednak 60% normalny samochod - kola kiera okna dach etc i to naprawiac umieją. Co wazniejsze to umieja projektowac i produkowac, bo robia to od 100 lat. W elektryce nie za bardzo ma sie co psuc i takie awarie sa baaardzo rzadkie. W oprogramowaniu w aucie ci nie pomoga, bo za to odpowiada fabryka, a to jest masakryczne.
W Tesli psuja sie rzeczy z tej czesci "tradycyjnej", ktore sa lepsze w VW ( wlasnie zpowodu "tradycji", ktorych tesla nie ma. Ale Tesla ma mega wypasione oprogramowanie, gdzie VW mocno odstaje.)
Tak wiec nie ma rozwiazan idealnych, kazde auto moze sie zepsuc, kazdy serwis bedzie sie uczyc na twoim aucie jak bedzie cos nietypowego.
Swoja droga teraz cena robocizny w VW autoryzowanym to 608 zl brutto za godz wiec duzo placisz za ich nieumiejetnosc jakby co ....
W tesli 650/h brutto. Nie ma lekko.
Myślę że jest tyle nie-ASO specjalizujących się w VW że oprócz silnika i inwertera oraz baterii spokojnie Ci wszystko naprawią. W Tesli tego zaplecza nie ma i prędzej będziesz musiał się zdać na serwis Tesli
Mam 2 VW ICE i z serwisowaniem jest mega łatwo.
 

wuja7

Zadomawiam się
W tesli 650/h brutto. Nie ma lekko.
Myślę że jest tyle nie-ASO specjalizujących się w VW że oprócz silnika i inwertera oraz baterii spokojnie Ci wszystko naprawią. W Tesli tego zaplecza nie ma i prędzej będziesz musiał się zdać na serwis Tesli
Mam 2 VW ICE i z serwisowaniem jest mega łatwo.
za przeglad zaplacilem wlasnie 1500zl. z wynmiana filtrow (powietrza do kabiny haha). Drogo jak za dwie godziny nie robienia ... ale musi byc do utrzymania gwarancji...
 

cooler

Pionier e-mobilności
za przeglad zaplacilem wlasnie 1500zl. z wynmiana filtrow (powietrza do kabiny haha). Drogo jak za dwie godziny nie robienia ... ale musi byc do utrzymania gwarancji...
A nie jest tak że zgodnie z dyrektywą europejską aby utrzymać gwarancję możesz serwisować samochód gdziekolwiek, byle było to robione zgodnie z wytycznymi producenta? Za wymianę filtra zapłaciłbyś 50 zł, za ogólny przegląd 150, pewnie z wydrukami z błędów kompa oraz z szarpaków etc. Wiem że potem VW może się wypiąć, ale przynajmniej jest na co się powołać w razie czego.
 

wuja7

Zadomawiam się
A nie jest tak że zgodnie z dyrektywą europejską aby utrzymać gwarancję możesz serwisować samochód gdziekolwiek, byle było to robione zgodnie z wytycznymi producenta? Za wymianę filtra zapłaciłbyś 50 zł, za ogólny przegląd 150, pewnie z wydrukami z błędów kompa oraz z szarpaków etc. Wiem że potem VW może się wypiąć, ale przynajmniej jest na co się powołać w razie czego.
Nie wiem czy tak jest i nie chcę tego sprawdzać na sobie. Bo nie znam żadnego serwisu, który by miał takie błogosławieństwo od VW i brał 50 zl za wymiane filtra. Za błogosławieństwo zawsze i wszedzie sie placi niestety. Ale serio - 720zl/h ... to jakas masakra.
 

luki

Posiadacz elektryka
Każdy serwis tyle samo bierze? Czy może warto podzwonić po kilku, jak w przypadku KIA że w innym będzie 1/4 ceny?
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Niedawno też miałem przegląd, ten filtr to zmieniłem sobie sam. Mieli jeszcze robotę dodatkową przy wymianie anteny ale to poszło z VW a ja opłaciłem auto zastępcze
 

Attachments

  • IMG_5630.jpeg
    IMG_5630.jpeg
    593,8 KB · Liczba wyświetleń: 19
Top