Shell Recharge wchodzi do Polski?

KKL

Posiadacz elektryka
I to jest cena nieprawidłowa. Ja mam historię ładowań faktycznie z innymi cenami. Za ładowarkę GW o mocy 65kWh mam cenę 1.84zl netto a za ładowarkę 200kW mam 2.27zl netto. Czekam na fakturę, której od miesiąca nie wystawili. W obu przypadkach zanim zacząłem ładować miałem info o cenie 1.88zl + 0.05zl za minutę (dalej ta cena jest w apce). Za cholerę to nie uzgadnia się z tym co mam w historii.

IMG_20221204_185025.jpg
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Ej, no to lipa, skąd wiedzieć po ile to ładowanie będzie... Może trzeba zrzut ekranu przed ładowaniem zrobić i wysłać w odpowiedzi na fakturę za ładowanie - cena finalna niezgodna z ofertą.
 

nabrU

Moderator
Ja tam podałem tylko co chcieliście, raczej okazji do sprawdzenia tego w realu nie mam...
Jak cena się nie zgadza to rzeczywiście powinno się reklamować fakturę bo jakby 'metka' na towarze nie zgadza się z tym co się płaci przy kasie.
 

KKL

Posiadacz elektryka
I to są właśnie te minusy "elektromobilności" - abonamentu, opłaty za minuty, pakiety kWh, różne stawki o różnych godzinach a błędy dodatkowo zniechęcają. To ciągle jest zabawa dla pasjonatów. Jak ktoś poświęca czas i energię to ma szansę jeździć taniej. Ale ja czekam na to, że podjeżdżam na ładowarkę, wyciągam kartę płatniczą i płace cenę, która widzę z góry za 1kWh. I te ceny są w miarę do siebie zbliżone pomiędzy stacjami różnych dostawców, a nie, że muszę się doktoryzować, czy ładowarka 500m dalej ma stawkę o 30% niższa itp. To jest olbrzymi blocker wg mnie rozwoju.

W przypadku Shell Recharge nawet nie będzie mi się chciało dochodzić różnicy. Nie mam screenshotow dowodzących jaka była stawka (aczkolwiek ta cena ciągle jest taka sama), szkoda mi czasu i energii. Mojej, nie samochodu 😂😂 Przetestowałem, działa, używać nie będę, chyba że sytuacja będzie podbramkowa. Na trasy dla mnie rządzi JuicePass, wokół komina mam swojego wallboxa i 40gr za kWh.
 

nabrU

Moderator
Czy dla pasjonatów czy nie, to nie wiem. Dla mnie pozytywem EV jest w ogóle fakt, że mam jakiś wybór jeśli chodzi o cenę 'paliwa' czego o benzynie czy ropie powiedzieć nie można (bo ich ceny na Orlen, Circle K czy innych są do siebie zbliżone)

Ale ja czekam na to, że podjeżdżam na ładowarkę, wyciągam kartę płatniczą i płace cenę, która widzę z góry za 1kWh. I te ceny są w miarę do siebie zbliżone pomiędzy stacjami różnych dostawców, a nie, że muszę się doktoryzować, czy ładowarka 500m dalej ma stawkę o 30% niższa itp.

Dokładnie tak mamy w większości ładowarek w UK. Jeśli chcę bezproblemowo płacić potencjalnie 70p/kWh (tyle średnio kosztują szybkie ładowarki tutaj) to wyciągam kartę i płacę. Ale ja korzystam z tego głównie awaryjnie bo nie wszystko da się zaplanować. Ale są sposoby aby za potencjalnie tą samą ładowarkę zapłacić np. połowę tej ceny, albo mieć ją czasami za darmo (np. Bonnet jak się ma uzbierane kWh).

Poniżej przykład z oczywiście starą ceną...

1670184782728.png
 

p0li

Pionier e-mobilności
I to są właśnie te minusy "elektromobilności" - abonamentu, opłaty za minuty, pakiety kWh, różne stawki o różnych godzinach a błędy dodatkowo zniechęcają. To ciągle jest zabawa dla pasjonatów. Jak ktoś poświęca czas i energię to ma szansę jeździć taniej. Ale ja czekam na to, że podjeżdżam na ładowarkę, wyciągam kartę płatniczą i płace cenę, która widzę z góry za 1kWh. I te ceny są w miarę do siebie zbliżone pomiędzy stacjami różnych dostawców, a nie, że muszę się doktoryzować, czy ładowarka 500m dalej ma stawkę o 30% niższa itp. To jest olbrzymi blocker wg mnie rozwoju.

start nowei idei jest zawsze trudny - jako kombatant pamietam jak wchodzily do polski pierwsze auta napedzane lpg - nie bylo zadnych stacji tankowania, auta jezdzily zasilane 11kg butlami do uzytku domowego a dawke regulowales sobie recznie pokretlem
a popatrz co sie teraz dzieje
podobnie jest u elektryfikacja i prawdopodobnie - ze stacjami tankowania wodoru


co do samej taryfy shella - w .de mam 3 karty i shell jest ostatnia deska ratunku (bo jest najdrozszy) aczkolwiek ma tez najwiecej partnerow w roamingu
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Ja tam podałem tylko co chcieliście, raczej okazji do sprawdzenia tego w realu nie mam...
Jak cena się nie zgadza to rzeczywiście powinno się reklamować fakturę bo jakby 'metka' na towarze nie zgadza się z tym co się płaci przy kasie.
Ekhemmm...
Na Wegrzech na pylonie przy stacji benzynowej jest Pb95 po 480Ft/l
Przy kasie płaci się po 700 Ft/l
Tak, że tegoo...

Ale żeby nie było OT:
Shell chyba się połapał że rośnie mu klientela w PL i zaczął się przyglądac co też sam wyczynia u nas.
Ledwie z tydzień temu widziałem w apce cenę 1,18 zł/kWh dla pewnego punktu AC Noxo, który w naszych aplikacjach jest po 1,99 zł/kWh.
A dziś juz stawki się wyrównały - u Shella nie jest taniej...
 

KKL

Posiadacz elektryka
To pewnie przypadek z tą niska cena Noxo. Był moment, jakoś we wrześniu bodajze, że ładowarki GW pokazywał po 1.26 (także DC). Nie chce mi się wierzyć, by po tyle faktycznie wtedy były.
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Na GreenWay to trzeba poklikac do konkretnego złącza by sprawdzić cenę.
Dziś mi pokazuje na AC 1,17zl/kWh + 0,02zł/minutę
a na DC 140kW 1,88 zł/kWh+0,05 zł/minutę.
Uwzgędniając VAT to i tak wychodzi lepiej niż bez abo.
Pytanie, ile bedzie na fakturze...
 
Top